Wieszakkk Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Wie może ktoś jak ustawić zapłon w motocyklu honda cb 125 twin z 1975 Nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej JK Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 (edited) Cześć, Po lewej stronie silnika trzeba zdjąć pokrywę prądnicy (trzy śruby), która pracuje na wale korbowym. Na wirniku prądnicy znajdują się znaki. Zapłon świecy ma wypadać na znaku "F". Po tej samej stronie na górze na wałku rozrządu masz aparat zapłonowy, który jest dostępny po zdjęciu pokrywki (trzy śruby). Moment zapłonu regulujesz nieznacznie obracając płytkę z kowadełkiem. Zanim to zrobisz, sprawdź: 1) luzy zaworowe 2) przerwę na iskrowniku (0.3-0.4 mm). Konstrukcyjnie silnik jest podobny do silnika CB175 z tą różnicą, że kondensator w 125 jest schowany w aparacie zapłonowym (w CB175 jest na pokrywie zaworów), a łańcuch rozrządu w CB125 jest z boku cylindrów (w CB175 pomiędzy cylindrami). Sporo informacji znajdziesz na http://hondatwins.net Edited March 19, 2020 by Andrzej JK 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wieszakkk Posted March 19, 2020 Author Share Posted March 19, 2020 9 godzin temu, Andrzej JK napisał: Cześć, Po lewej stronie silnika trzeba zdjąć pokrywę prądnicy (trzy śruby), która pracuje na wale korbowym. Na wirniku prądnicy znajdują się znaki. Zapłon świecy ma wypadać na znaku "F". Po tej samej stronie na górze na wałku rozrządu masz aparat zapłonowy, który jest dostępny po zdjęciu pokrywki (trzy śruby). Moment zapłonu regulujesz nieznacznie obracając płytkę z kowadełkiem. Zanim to zrobisz, sprawdź: 1) luzy zaworowe 2) przerwę na iskrowniku (0.3-0.4 mm). Konstrukcyjnie silnik jest podobny do silnika CB175 z tą różnicą, że kondensator w 125 jest schowany w aparacie zapłonowym (w CB175 jest na pokrywie zaworów), a łańcuch rozrządu w CB125 jest z boku cylindrów (w CB175 pomiędzy cylindrami). Sporo informacji znajdziesz na http://hondatwins.net Ale w cb 125 twin to jest to samo czy jakoś inaczej to się robi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej JK Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 Godzinę temu, Wieszakkk napisał: Ale w cb 125 twin to jest to samo czy jakoś inaczej to się robi? Mój opis (w tym odstęp na iskrowniku) dotyczy CB 125 twin. Ostatni akapit dotyczy bardziej popularnego w UK i USA CB/CL 175. Znacznie łatwiej będzie znaleźć Ci porady dla tego modelu. Odezwij się na priv, wyślę Ci serwisówkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.