Wieszakkk Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Wie może ktoś jak ustawić zapłon w motocyklu honda cb 125 twin z 1975 Nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 (edytowane) Cześć, Po lewej stronie silnika trzeba zdjąć pokrywę prądnicy (trzy śruby), która pracuje na wale korbowym. Na wirniku prądnicy znajdują się znaki. Zapłon świecy ma wypadać na znaku "F". Po tej samej stronie na górze na wałku rozrządu masz aparat zapłonowy, który jest dostępny po zdjęciu pokrywki (trzy śruby). Moment zapłonu regulujesz nieznacznie obracając płytkę z kowadełkiem. Zanim to zrobisz, sprawdź: 1) luzy zaworowe 2) przerwę na iskrowniku (0.3-0.4 mm). Konstrukcyjnie silnik jest podobny do silnika CB175 z tą różnicą, że kondensator w 125 jest schowany w aparacie zapłonowym (w CB175 jest na pokrywie zaworów), a łańcuch rozrządu w CB125 jest z boku cylindrów (w CB175 pomiędzy cylindrami). Sporo informacji znajdziesz na http://hondatwins.net Edytowane 19 Marca 2020 przez Andrzej JK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieszakkk Opublikowano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 9 godzin temu, Andrzej JK napisał: Cześć, Po lewej stronie silnika trzeba zdjąć pokrywę prądnicy (trzy śruby), która pracuje na wale korbowym. Na wirniku prądnicy znajdują się znaki. Zapłon świecy ma wypadać na znaku "F". Po tej samej stronie na górze na wałku rozrządu masz aparat zapłonowy, który jest dostępny po zdjęciu pokrywki (trzy śruby). Moment zapłonu regulujesz nieznacznie obracając płytkę z kowadełkiem. Zanim to zrobisz, sprawdź: 1) luzy zaworowe 2) przerwę na iskrowniku (0.3-0.4 mm). Konstrukcyjnie silnik jest podobny do silnika CB175 z tą różnicą, że kondensator w 125 jest schowany w aparacie zapłonowym (w CB175 jest na pokrywie zaworów), a łańcuch rozrządu w CB125 jest z boku cylindrów (w CB175 pomiędzy cylindrami). Sporo informacji znajdziesz na http://hondatwins.net Ale w cb 125 twin to jest to samo czy jakoś inaczej to się robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Godzinę temu, Wieszakkk napisał: Ale w cb 125 twin to jest to samo czy jakoś inaczej to się robi? Mój opis (w tym odstęp na iskrowniku) dotyczy CB 125 twin. Ostatni akapit dotyczy bardziej popularnego w UK i USA CB/CL 175. Znacznie łatwiej będzie znaleźć Ci porady dla tego modelu. Odezwij się na priv, wyślę Ci serwisówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.