Skocz do zawartości

Kawa klr 650 elektryka


pkali360
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kawasaki klr 650 kolegi z 1997 roku. Problem polega na tym, że aku jest nowy naładowany, napięcie jego coś koło 12,50 . Po przekręceniu stacyjki spada do ok 11,50 i nie da się zakręcić wtedy rozrusznikiem cykają wtedy tylko przekaźniki, a są tam aż trzy i cyka ten jeden główny gdzie podłączane są przewody. Wygląda na to jak by kradło gdzieś prąd, stacyjka czy coś. Jak to sprawdzić? Wcześniej a to raz odpalał a to raz cykał sobie w przekaźnik. Podłączenie aku od samochodu rozwiązuje problem i wtedy kręci normalnie. Dodam, że przemieniłem instalacje od innego klr, przekaźniki też ale to nic nie dało. Na moje oko problem może tkwić gdzieś w stacyjke, może kostka itp. Sprayem konserwującym psikałem, pikaczem na mierniku też w miarę kable obleciałem. Proszę o odpowiedź 🙂

 

W tym temacie z linku parę postów niżej jest fajny schemat elektryczny (wkleił bym tu ale to wtedy nie da się tak fajnie powiększyć także bez spiny)

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1818022.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A umiesz zmierzyć pobór natężenia prądu i prąd spoczynkowy? Jeśli tak to najpierw to robisz z cała instalacja  przy aku. Jak kradnie to wypinasz poszczególne bezpieczniki i szukasz obwodu, który kradnie...po nitce do kłębka.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli multimetr polaczę szeregowo z aku minus do tego przewód co się podłącza do minusa tak żeby się nie stykaly i przedstawię odpowiednio multimetr to rozumiem że będę mierzył pobór natężenia prądu? Jak zmierzyć prąd spoczynkowy? Chyba że na odwrót napisałem. 

Co do bezpiecznikow to jest jeden od świateł, drugi główny i 3 chyba od wentylatora i tyle więc się za wiele nie zawojuje jak w samochodzie gdzie ich może jest 20. Po przekreceniu stacyjki na zapłon pali się tylko kontrolka od luzu i temperatury. Spadek jest napięcia rzędu 12,40 do ok 11,40. Wcześniej jak moto kręcił było ok 12,40 do 12,37 i wtedy nie było problemu. Za pomiary wezmę się za niedługo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, łączysz szeregowo do któregokolwiek bieguna aku z przewodem do aku. Ustaw miernik na 10A (nie zapomnij bo dym pójdzie z miernika). Prąd spoczynkowy to to co płynie w obwód gdy wszystko jest wyłączone. W motocyklu będzie nader znikomy, rzędu 0,01 0,02 A. Jeśli jest więcej to coś siorbie. 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeliczyłem akumulator i problem zniknął. Teraz pytanie. Nowy akumulator był naładowany ladowarka motocyklowa więc powoli się ladowal. Elektrolit zalany był. Akumulator warta wszystkie parametry zgodne z serwisówka. Co się mogło stać z nim i jak teraz ma się sprawa z gwarancją gdy widać jakieś slady użytkowania itp. Chwilowo nie mam karty gwarancyjnej więc nie widzę umowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...