Jesion Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Witam Państwa,przejrzałem forum, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem, a nawet moje problemy konkretnie Przerabiałem swoją XJ600 1993 projekt już prawie skończony- cała wiązka na nowo zaizolowana itp. i jest problem, a nawet więcej niż jeden:1. Nie chce odpalić2. Kontrolki, które przeniosłem na lampę się nie świecą3. Lewy przód kierunek nie działaWszystko wygląda jak na zdjęciach. Ad.1. Nie kręci, nic a nic. Jakby prądu nie miała- mam roczny akumulator, który na czas projektu był w domu i raz w miesiącu ładowałem go do oporu. Proszę Was bardzo o pomoc co mogę przejrzeć, żeby kręcił- był rozłożony totalnie (oprócz silnika), ale kostki sobie pooznaczałem, więc nie ma możliwości żebym coś źle złączył , jedyna rzecz jakiej nie wsadziłem to kostka z kablem do czujnika stopki bocznej, bo stwierdziłem że tego nie potrzebuję, czy może być to powodem?Ad.2. Żarówki założyłem ledowe i gdy są włączone długie światła i przekręcam kluczyk, to miga mi chwilowo tylko zielona (luz) i Niebieska (długich świateł). Normalnie przy włączeniu długich kontrolka nie świeci się niestety, a po przekręceniu kluczyka na ON luz również się nie podświetla Ad.3. Ogólnie kierunki (ledowe) mi świecą i trzeszczą- prawa strona przód i tył, lewa tylko tył (z przodu nie działa- może to być zwykle uszkodzony kierunek) to że świecą, stale, a nie mrygają to zapewne przerywacz, który jeszcze nie został zmieniony na ledowy- czekam na paczkę. Jednak kontrolki kierunków również mi nie świecą, czy może to też być spowodowane tym przerywaczem ?Bardzo Was proszę o pomoc, już się prawie witam z gąską, sezon w pełni a ja nadal w garażu Z góry dzięki za sugestie i rady https://ibb.co/Fq8N2PLhttps://ibb.co/ZMvJNPJhttps://ibb.co/9Ntvz05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Dzięki za odpowiedź, tak właśnie sobie myślałem że jak kostki nie podpialem nawet to wychodzi jakby stałe była rozłożona... 😕 niestety w garażu będę w przyszłym tygodniu z powodu pracy, to wtedy będę rzezbil dalej 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Dobra, udało mi się zdezaktywować czujnik stopki bocznej. Kierunkowskaz przedni naprawiony- działa, bo podłączyłem nowy przerywacz i kierunkowskazy wszystkie działają i mrygają jak powinny. Niestety nadal mam problem z odpaleniem motocykla. Próbowałem wszystkiego, wszystkie kostki podłączone i nie chce zakręcić nawet. Jedynie nagrzewa się ta część (link)- jestem dość laikiem, ale rozrusznik jest podłączony- i nie nagrzewa się, nie cyka nawet (gdyby nie było prądu w aku)- tylko ta część ze zdjęcia i nagrzewa się gdy włączę światła :/ Nie wiem, którędy może jeszcze płynąć prąd i dokąd aby to zbadać https://ibb.co/s91MKD4 Proszę bardzo o pomoc i kierunek szukania możliwego powodu usterki. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Okej, jutro spróbuję bo będę na garazu. A orientuje się Pan może jak to powinno wyglądać właśnie na rozruszniku po kolei? Bo mam tam taka podkładkę niemetalowa, dwie nakretki 8 no i ten konektor od przekaźnika rozrusznika, jak powinno to być od dolu skręcone? Może na tym polu dałem d... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 W dniu 5.08.2019 o 16:30, jonaszko napisał: Zdejmij tę gumową osłonę.pod nia masz dwie sruby chyba 8 mm. Zewrzyj je, rozrusznik powinien zakręcić. Jeżeli tak, to sprawdz czy na kabelku z konektore pojawia się napiecie kiedy trzymasz starter. Jezeli tak to ten przekaznik jest do wymiany Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka I kłopot jest nadal niestety:/ gdy zwrlem te dwie nakretki to nic, po podłączeniu przewodu od przekaźnika zapłonu też nic:/ gdy podłączam przewody z żarówka pod przekaźnik rozrusznika po zdjęciu osłon gumowych żarówka się świeci czyli prąd tamtędy płynie. Przetarlem klemy, sprawdziłem starter przy kierownicy--jeden kabel był nadlamany to go ogarnalem i zaizolowalem. Nie mam pojęcia co może nie grac:( nic nie kręci, nie stuka nawet... Czy może to być spowodowane kontrolka i led które przeniosłem z panelu na lampę? W dniu 5.08.2019 o 16:30, jonaszko napisał: Zdejmij tę gumową osłonę.pod nia masz dwie sruby chyba 8 mm. Zewrzyj je, rozrusznik powinien zakręcić. Jeżeli tak, to sprawdz czy na kabelku z konektore pojawia się napiecie kiedy trzymasz starter. Jezeli tak to ten przekaznik jest do wymiany Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka I kłopot jest nadal niestety:/ gdy zwrlem te dwie nakretki to nic, po podłączeniu przewodu od przekaźnika zapłonu też nic:/ gdy podłączam przewody z żarówka pod przekaźnik rozrusznika po zdjęciu osłon gumowych żarówka się świeci czyli prąd tamtędy płynie. Przetarlem klemy, sprawdziłem starter przy kierownicy--jeden kabel był nadlamany to go ogarnalem i zaizolowalem. Nie mam pojęcia co może nie grac:( nic nie kręci, nie stuka nawet... Czy może to być spowodowane kontrolka i led które przeniosłem z panelu na lampę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Dobra, przypadkiem styknalem te dwie śruby na przekaźniku https://ibb.co/X4TZF7R I kręci 🙂 Tylko kręci niezależnie czy zapłon jest włączony czy włączony ani czy jest kabelek z konektorem niebiesko-biały połączony czy nie:/. Ale już kręci coś, czyli w tym miejscu. Bardzo ale to bardzo proszę o pomoc Bo jak innym kablem podłączam kabelek niebiesko-biały z konektorem od przekaźnika do minusa w aku to też kreci Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez Jesion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Tylko na tym kabelku z konektorem który odchodzi od przekaźnika cały czas jest prąd tzn żarówka się świeci jak dam jeden przewód do konektora, a drugi do masy. Nieważne czy kręcę po zlaczeniu śrub na zapłonie czy bez. To w takim razie wina tego przekaźnika? Czy może być jeszcze problem na stronie wiazki od stacyjki lub starter? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Ne tej śrubie masz plus z aku bezposrenio więc normą jest, że jak zewrzesz to i bez zapłonu zakręci. Przekaźnik jest sterowany minusem wiec jak podłączysz masę na krótko do cewki to też bedzie kręcił...zastanawiam się jak z resztą przebudowy skoro nie znasz zasady działa przekaźnika rozrusznika. Z tego co piszesz to wszystko jest ok przy przekaźniku wie c rozbierz przełącznik zespolony bi sprawdź przycisk startera, przewody przedzwoń bo jeden z nich idzie własnie od przycisku do przekaźnika. Najlepiej ściągnij serwisówkę i schemat obejrzyj. Jak miałeś czujnik kosy to mozliwe, ze miałeś lub masz czujnik klamki sprzęgła...to też moze byc powód. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Ogólnie moto kupiłem kilka ładnych lat temu i to już był rzeźba dokonana przez poprzedniego właściciela któregoś z kolei bo była to eska z owiewka a ja kupiłem jak eNke gdy jeszcze mniej wiedzialem. Czujnik kosy był zrobiony w sposób następujący : oba kable były skręcone jakby cały czas była złożona żeby móc odpalić zawsze i tak też zrobiłem tylko skrocilem przewód, oba kable są skręcone i zaizolowane. Co mogę sprawdzić w czujniki sprzęgła, ewentualnie co mogłem źle zrobić z czujnikiem stopki bocznej? Schematy badalem, i tylko jest kłopot na tym niebiesko-białym:/ on idzie od przycisku startu ale też rozvieralem i nic nie jest odlutowane ani się nie styka z niczym innym Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez Jesion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Masz miernik? Wiesz co to jest badanie ciągłości połączenia? Jeśli nie to znajdź moje posty i się dowiedz bo setny raz nie chce mi się pisać a wtedy powiem co masz zrobić....jeśli sam nie wpadniesz na to po przeczytaniu moich innych postów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Okej przesledze 🙂 dzieki, jak nie będę wiedział co i jak to napisze Tylko nie mam miernika 😕 Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez Jesion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesion Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 32 minuty temu, jonaszko napisał: Do sprawdzenia wystarczy ci żarówka. Jeden styk do plusa a drugi do tego kabelka od przycisku startera. Tj. minus. Powinna zaświecić w trakcie naciskania. OK, zrobiłem ale świeci niezależnie czy zapłon włączony czy nie, czy wciska start czy nie:/ i też nieważne czy kluczyk jest na on czy na off 52 minuty temu, jonaszko napisał: Do sprawdzenia wystarczy ci żarówka. Jeden styk do plusa a drugi do tego kabelka od przycisku startera. Tj. minus. Powinna zaświecić w trakcie naciskania. OK, zrobiłem ale świeci niezależnie czy zapłon włączony czy nie, czy wciska start czy nie:/ i też nieważne czy kluczyk jest na on czy na off ale to jak jest jedno do minusa drugie do konektora od strony przekaźnika. A jak daje jeden do kabelka od startera a drugi do plusa to nic nie świeci 😕 Panowie, przepraszam za zamieszanie. Jak zwykle pierdóła zwykła. Wyczyscilem w starterze styki, rozkrecilem i zasniedzialo na maksa:D dzięki wielkie za pomoc i wspólne medrkowanie, trochę się nauczylem w razie czego 🙂 jak dokończę to wrzucę jak działa 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.