Skocz do zawartości

Benelli leoncino


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zainteresował mnie ciekawy stylistycznie motocykl jakim jest Benelli Leoncino. Wygląda super ( tak wiem, moja subiektywna opinia ), w recenzjach wideo komentatorzy sypią ochy achy na jego temat ale opinii prawdziwych użytkowników, którzy przejechali chociaż kilka tysięcy kilometrów na tym sprzęcie jest jak na lekarstwo, a właściwie to nie ma wcale. Tym bardziej wymaga weryfikacji bo jest to włoska marka której produkcja jest w Chinach.

Jeśli są na forum użytkownicy Leoncino którzy są w stanie podzielić się swoimi doświadczeniami byłbym wdzięczny, zapewne wielu potencjalnym nabywcom przyda się jaka wiedza na jego temat.

Interesujnie mnie jego awaryjność, jakość wykonania i spasowania elementów i czy nie trzeszczą lub trzęsą się po dłuższym czasie użytkowania, żywotność oświetlenia LED, stabilność prowadzenia, realna konsumpcja paliwa, koszty napraw, wszystko inne co może być pomocne w podjęciu decyzji o zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciężko mówić o awaryjności tego motocykla, bo jest to stosunkowo nowy model i użytkowników niewielu. 2-ch moich kolegów posiada modele Leoncino i Trk. Kupili z uwagi na atrakcyjną cenę i naprawdę bardzo dobrej jakości wykonanie. Leoncino ma ponad rok a Trk kupione na początku tego sezonu. Obydwaj bardzo chwalą i nie żałują zakupu - motocykle wygodne, moc wystarczająca, na razie bezawaryjne. Sam przymierzałem się na początku sezonu do Leoncino 500, byłem na jeździe próbnej i nie kupiłem jedynie z uwagi, że nie podoba mi się kultura pracy 2 cylindrów. 

Jeżeli nadal rozważasz, przejedź się tym modelem. Ja co prawda doświadczenie z motocyklami nie mam wielkiego, ale odebrałem Leoncino jako bardzo przyjemne i przyjazne. Prowadzi się z dużą lekkością i po pierwszym kilometrze czułem się na nim jakbym przejechał ich tysiąc. Sam motocykl na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie niż w folderach czy na filmach. Jest naprawdę bardzo dobrze wykonany i daleko mu do innych chińskich produktów. Widać, że firma położyła na to spory nacisk. Trzeba brać uwagę, że maszyna jest dość mała i wyższe osoby mogą wyglądać na niej dziwnie. Ja mam 178cm wzrostu i jestem raczej wątłej budowy, więc ponoć prezentowałem się wg kolegów OK. Natomiast wyższe osoby już będą miały z tym gorzej. Problem ten nie dotyczy Trk, bo to duży motocykl i wzrost powyżej 190cm mu nie straszny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Byłem na jeździe próbnej. Ogólny odbiór bardzo pozytywny. 2 cylindry, 48KM przy 204kg na mokro daje radę, ładnie przyspiesza. Dużo informacji na wyświetlaczu, trochę słabo czytelny w słońcu. Jedynie duży minus za hamulec tylny. Poważnie zastanawiam się nad kupnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Parkuję info dla potomnych - może komuś się przyda. Leoncino Trail z 2019, nalatane 15kkm, drugi właściciel.

  1. Co do awaryjności generalnie brak większych problemów: 
    1. przepalona żarówka oświetalająca rejestację
    2. pęknięta sprężyna trzymająca nóżkę boczną.
    3. 2 razy przepalony bezpiecznik "power lock", najpewniej winowajcą był odkryty po jakimś czasie odkręcony uchwyt od kabli, który "latał" sobie pomiędzy wiązkami podczas jazdy (po jego sprzątnięciu problem się nie powtórzył).
       
  2. Spalanie: wychodzi mi około 4,5l na 100km
  3. Jakość i wady:
    1. wskaźnik poziomu paliwa trochę głupieje przy drugiej połowie baku, lepiej patrzeć na licznik kilometrów i zatankować do pełna po przejechaniu +200km.
    2. przy około 4k obrotów słychać dzwonienie spod baku. Ponoć blacha trzymająca cewki, włosi pokazali, że można dodać tam tłumienie (do wykonania zimą).
    3. przednia lampa słaba na jazdę poza miastem po zmroku. Zdecydowanie należy dodać jakieś oświetlenie typu flood doświetlające drogę tuż przed motocyklem. Długie też świecą słabo - przy szybszej jeździe poza miastem ma się wrażenie, ze "mało widać" na przód. Ostatnio na chińskim Taobao znalazłem kit do wymiany elektroniki i ledów w oryginalnej lampie, który znacząco podnosi jasność i poprawia zasięg długich. Ludzie go sobie chwalą, zamówiony i do montażu zimą 🙂

 

Edytowane przez apa-sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Gdyby ktoś szukał, to znalazłem rozwiązanie na słabą lampę fabryczną - nowy wkład od lampy z chińskiego Taobao (koszt <400pln). Zachowujemy org. lampę i jej geometrię świecenia. Krótkie mają 2,5 więcej luxów (3360->8580), długie x1,6 więcej (19220->31400). W końcu poza miastem na trasie w lesie dobrze widać po zmroku, ledów typu flood używam teraz już tylko do jazdy terenowej

 

 

 

Edytowane przez apa-sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przejechane 11k km.

Mam go 4 sezony.

To mój 5 motocykl po Honda CB500, Suzuki 650DL, Suzuki GS500, Honda CRF 250. Porównując do poprzednich maszyn wypada dobrze.

Jestem zadowolony, jest wygodny, dynamiczny, można zjechać na szutry, na autostradzie bez problemu rozpędzić do przelotowej 140 a jak trzeba do ~170.

Brakuje szyby przy dużych prędkościach, ja mam niską szybę~30cm ale ta chroni do wysokości szyi.

Przydają się handbary na ręce.

Można wyposażyć moto do turystyki, ja mam stelaż centralny  i boczne na sakwy.

Polecam fajny sprzęt na latanie wkoło komina i na dłuższe również.

 

Edytowane przez pawel 1978
literówki
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...