Skocz do zawartości

Synchronizacja przepustnic Honda CBR1000RA sc59 2013r


pgibson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie w przedświątecznie

 

Czy któryś z szanownych kolegów miał już takiego pacjenta na serwis ? W serwisówce ani słowa o synchronizacji. Śruby regulacyjne wszystkie tak samo ustawione i zakryte airboxem.

Żeby mieć dostęp do śrub regulacyjnych, trzeba airbox zdjąć kompletnie, sęk w tym, że w górnej częsci airbox są zainstalowane wtryskiwacze wtórne jak we wcześniejszym modelu sc57 tylko, że tam throttle body jest innej konstrukcji i procedura jest opisana.

Wierzyć się nie chce, że nie robi się synchro, bo śruby są.

W załączeniu podsyłam zdjęcie umiejscowienia śrub.

 

Liczę na Was !

post-85213-0-81610700-1545429166_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Dziękuję za odpowiedź. Synchro zrobione. Założyłem może oczywisty temat ze względu na umiejscowienie śrub regulacyjnych.To, że strojenie trzeba zrobić przy zdjętej obudowie airboxa było oczywiste, bo innaczej nie ma dostępu do śrub. Moje obawy wzięły się z faktu, że na szczycie pokrywy airbox, są wtryskiwacze opisane w serwisówce jako main injectors i zasugerowałem się tym, że raz na jakiś czas oraz przy rozruchu będzie poprzez nie wtryskiwane paliwo.

Ze względu na kompletny brak informacji w serwisówce na ten temat nie miałem pewności czy można pozostawić podłączoną linię paliwową do górnych wtryskiwaczy bez obawy o "gubienie" paliwa w trakcie strojenia.

Film, który mi przesłałeś widziałem wcześniej, ale jest tak złej jakości, że w pierwszym odniesieniu nie widziałem czy człowiek ma zasilone wtryski czy nie. Faktem było, że stroił bez założonych wtryskiwaczy wtórnych. Wróciłem więc do serwisówki sc57 i opisu, w którym strojenie odbywa się z airboxem.

 

Rozwiązanie:

Wszystkie procedury jak wcześniej przed synchronizacją a później dwa wyjścia

 

1. Zaślepiamy linię paliwową wtryskiwaczy wtórnych i ich nie podłączamy pod linię paliwową (elektrycznie podłączone, bo inaczej ecm zarejestruje błąd)

2. Podłączamy wszystko tak jak na filmie i śmiało robimy synchronizację. Nie ma obawy o uruchomienie wtryskiwaczy wtórnych, póki nie wkręcimy silnika na wyższe obroty. Wtryskiwacze wtórne uruchamiają się na tyle wysoko, że nawet w przypadku sc57 można lekko "przygazować", żeby "poukładać" nastawy.

 

Szukałem dosyć długo i nie znalazłem nic jak wyżej co by wyjaśniało, jak wykonać w tym motocyklu prawidłową regulację.

Należy pamiętać, że w motocyklach wyposażonych w IACV (czyli zawór automatycznego utrzymania wolnych obrotów) należy zachować procedurę synchronizacji dla tego typu regulacji. Innaczej są problemy z utrzymaniem wolnych obrotów w prawidłowym zakresie.

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

 

Pozdrawiam

Wesołych Świąt !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...