Skocz do zawartości

Pomoc przy regulacji gaźnika. Junak 121, 2007r, 175ccm Moretti


Sobkis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Racja zaraz to zrobię :)

A więc jest tak, świeca kawa z mlekiem, ale śruba od mieszanki wykręcona o 2,5 - 2,75 obrotu. Powinienem zmienić dyszę? Jeśli tak to o ile większą? Czy na początek podnieść iglicę o jeden ząbek?

 

Edit:

Śruba składu mieszanki wykrecona na równe 3 obroty. Świeca kawa z mlekiem. Zmiana dyszy czy zostawić tak? Iglica na środku.

Edytowane przez Sobkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby naprawde sprawdzic w jakim zakresie obrotow mieszanka jest nieprawidlowa musialbyc udac sie na sesje na dynamometrze z analizatorem spalin, lub zrobic to recznie co jest dosc dluga i skomplikowana procedura. Jezeli kolor swiecy jest OK a osiagi sie poprawily to nic nie musisz zmieniac i kombinowac, jako ze przy tak malym jednocylinrowym silniku b.duza ilosc roboty da bardzo niewielkie efekty.

Poza tym uzyskanie lepszych osiagow nigdy nie jest bezplatne i zawsze konczy sie podwyzszonym spalaniem, jezeli jestes zadowolony ze swego zuzycia paliwa to mozesz to zostawic tak jak jest.

 

O zmianie jakiej dyszy piszesz ?

Ilosc obrotow sruby regulacji mieszanki nie ma wplywu na nic oprocz wolnych obrotow, jesli w tym polozeniu sruby wolne sa stabilne i rowne to znaczy ze jest dobrze. Pamietaj ze fabryczne zalecenia odnosza sie do nowych silnikow a ten ma juz troche przejechane, tak samo jego gaznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o zmianę dyszy głównej w gaźniku, kiedyś natrafiłem na artykuł czy post na forum gdzie było napisane, że jeśli mieszanka paliwo powietrze jest dobrze ustawiona ale wymaga to odkrecenia śruby mieszanki o dwa i pół obrotu lub więcej to przydałoby się wymienić dyszę na większą, prawdą to jest? Bo tak właśnie jest w przypadku mojego Junaka.

 

A dla testu podniosłem iglicę o jeden ząbek do góry, w celu wzbogacenia mieszanki na średnich i wysokich obrotach(?) I efekt jest taki, że gaźnik ponownie nie reaguje na regulację wolnych obrotów biegu jalowego. W przypadku gdy iglica jest na środku motorek ładnie współpracuje przy regulacji i trzyma obroty równie ładnie. Jedyne co mnie martwi to fakt że śruba od mieszanki jest wykrecona aż tak dużo i dlatego myślę o wymianie dyszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczny gaznik zastosowany w waszych motorkach naprawde sklada sie z 4 osobnych ukladow, wolnych obrotow, przejscia z wolnych na srednie, srednich i przejscia ze srednich wyzej, wysokich obrotow.

Te uklady maja pewne zakresy obrotow w ktorych wplywaja na siebie, ale ty mowisz o srubie regulacji na wolnych obrotach i dyszy glownej, ktora ma wplyw na 25% obrotow od prawie maksymalnych do maksymalnych. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

To ze musisz srube wolnych odkrecac wiecej niz 1.5 obr wg mnie wynika glownie z tego ze gaznik nie byl nigdy czyszczony, wiec jego kanalki wolnych pokryte sa osadem z paliwa, a oprocz tego to taniutki gaznik z przepustnica i korpusem wykonanymi z tego samego stopu cynku ( nazywanego przez nas "gownolitem" ). W zwiazku z tym ze popruszajaca sie w korpusie przepustnica wykonana jest z tego samego materialu co korpus, zachodzi mniedzy nimi tkzw galling ( zaciaganie materialu ) co powoduje szybsze zuzycie. Po kilku tys km taki gaznik daje wiecej powietrza niz wymaga tego uklad wolnych i ta ilosc powietrza rekompensujesz odkrecajac srube mieszanki, czyli wzbogacajac ja.

Na obrotach srednich stosunek paliwa do powietrza jest juz lepszy, a twoje podnoszenie iglicy znowu go zaburza - zostaw iglice tam gdzie gaznik prawidlowo reaguje na regulacje wolnych.

Jedyna dysza ktora wspopracuje z ukladem wolnych jest dysza wolnych obrotow ( umieszczona obok glownej w twoim gazniku ) i to ja trzebaby zmieniac, zeby zmniejszyc ilosc obrotow o ktore wykrecasz srube.

Przeczytalem kilka tematow na waszym forum i uwazam ze jest niezle jako calosc, ale niektore rzeczy jak chocby budowa, czy regulacja gaznika, to czyste bladzenie we mgle, podobnie jak opinie na moj temat wypisywane w temacie olejowym - " stary pan Kazio, ktory zostal w latach 70 tych ze swymi pogladami".

Z calej opinii jedno slowo jest prawdziwe - "stary" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bardzo dobrze,że tu trafiłem. Jestem ambitny i chce nauczyć się aby być niezależny od serwisów pseudo motocyklowych w moim mieście. Iglica oczywiście wróci na swoje miejsce. Dla świętego spokoju kupie większą dyszę i sprawdzę Ale to tylko tak dla siebie, będzie okazja ponownie wszystko rozebrać i złożyć :)

 

Przeglądałem dziś allegro. I znalazłem mój silnik na jednej z aukcji, sprzedający napisał ze przy wymianie ze 125ccm na silnik tego typu oprócz tego co dają w zestawie przydałoby się (lecz niekoniecznie) wymienić moduł zapłonowy i cewke, prawda to to? Bo jeśli chodzi o te dwie części wątpię żeby były wymieniane - sprzedawca motocykla którego nabyłem podkreślał ze wymienił tylko silnik wraz z tym co przyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poszukam tego modułu, złożę wszystko wyreguluje i mam nadzieję, że na tą chwilę będzie OK. Na zimę planuje dalsze prace ale to już raczej kosmetyczne. Jestem Ci bardzo wdzięczny Adamie za pomoc będę stałym bywalcem forum. Widać, że są osoby które z chęcią pomogą nowym właścicielom dwóch kółek bez względu na pojemność. Życzę szerokości i powodzenia w życiu prywatnym jak i zawodowym :)

 

PS. Widziałem temat na forum Junaka i kolejne posty na Twój temat - nie bierz tego do głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w pewien sposob so ta silniki bedace kopia "starej japonii" z czasow gdy wchodzila na rynki europejskie i amerykanski.

Mam duza estyme dla japonskich motocykli z tych czasow, bo pokazaly one ze mozna zrobic motocykle prawdziwie niezniszczalne i proste w obsludze, co nie udawalo sie poprzednikom. Moim pierwszym japonczykiem byla wlasnie taka CB350 w chyba 73r ( rowniez jeszcze bez filtra oleju ) ktora potrafila w 2 osoby w trasie trzymac stale 140 km/godz. Oczywiscie ja nie moglem wytrzymac generowanych wowczas przez motocykl wibracji i czasami musialem zwalniac.

 

Co do forum Junaka to normalne zjawisko forumowe, choc nie spodziewalem sie ze zwykla uwaga o czestszych wymianach oleju wywola taka dyskusje na moj temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety niektórzy wyznają zasadę "jest moja prawda i g... prawda".

 

Co do tematu znalazłem rozwiązanie problemu z regulacja gaznika. Jak wspominałem motocykl miał wykrecona śrubę mieszanki o 3 obroty, a kolor świecy nie był w 100% idealny. Dla sprawdzenia wsadzilem stara świecę która przyszła z tym silnikiem. I okazało się że motocykl kompletnie zalewa, z 3 obrotów mieszanki zszedlem do 1.25. Czyli winna wszystkiego była źle dobrana świeca.. zresztą przez serwis, i jak tu im powierzyć motocykl?

 

Na dniach zamowie odpowiednik tej świecy, brać denso czy ngk?

 

Brak znaków polskich, pisze z telefonu.

Edytowane przez Sobkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...