Skocz do zawartości

Poprawna technika hamowania i redukcji biegów 2T


caes11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 50 (80). Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła w trakcie dojazdu? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! icon_smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Marcingda

Przejechałem trochę kilometrów Cagiva Raptor 125 i uważam, że należy zachować zdrowy rozsądek. Jeśli redukujemy biegi przed skrzyżowaniem / światłami to krótkotrwała praca- hamowanie silnikiem nic mu nie zaszkodzi, natomiast bez wątpienia należy mniej hamować silnikiem niż w silniku 4T zwłaszcza podczas długich zjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 50 (80). Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła w trakcie dojazdu? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! icon_smile.gif

 

Brak smarowania z paliwa jest zabójczy dla silnika wtedy gdy ten silnik najbardziej go potrzebuje, czyli na wysokich obrotach i przy dużych prędkościach. Obroty widać i słychać, a z prędkością jest tak że patrzysz na skuteczność hamowania: Jeśli moto przyspiesza pomimo zamknięcia manetki to jest bardzo źle, nie hamuje to też nie jest dobrze, a jak wyraźnie zwalnia to możesz być spokojny. Generalnie jeśli hamowanie silnikiem nie daje bardzo wyraźnego skutku, to wspomagasz się hamulcami.

 

Przejechałem trochę kilometrów Cagiva Raptor 125 i uważam, że należy zachować zdrowy rozsądek. Jeśli redukujemy biegi przed skrzyżowaniem / światłami to krótkotrwała praca- hamowanie silnikiem nic mu nie zaszkodzi, natomiast bez wątpienia należy mniej hamować silnikiem niż w silniku 4T zwłaszcza podczas długich zjazdów.

Dokładnie. Przy długich zjazdach lepiej dać się silnikowi karmić paliwem nawet kosztem większego użycia hamulców.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...