caes11 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Cześć, Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 50 (80). Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła w trakcie dojazdu? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcingda Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Przejechałem trochę kilometrów Cagiva Raptor 125 i uważam, że należy zachować zdrowy rozsądek. Jeśli redukujemy biegi przed skrzyżowaniem / światłami to krótkotrwała praca- hamowanie silnikiem nic mu nie zaszkodzi, natomiast bez wątpienia należy mniej hamować silnikiem niż w silniku 4T zwłaszcza podczas długich zjazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Cześć, Od miesiąca jestem posiadaczem Suzuki RMX 50 (80). Z racji tego, że nikt mi nie tłumaczył techniki jazdy na motorze mam pewne pytanie dotyczące hamowania i redukcji biegów. Wiem, żeby nie hamować silnikiem w motorze typu 2T, jednak przy sytuacji np dojazdu do skrzyżowania gdzie jade na 5 i hamuje normalnie hamulcem mam wcisnąć sprzęgło i zbijać biegi w dół do 2 czy 1? czy jednak zbijać biegi po kolei w dół z puszczaniem sprzęgła w trakcie dojazdu? (jednak w tym przypadku pozbawiam silnik smarowania olejem z mieszanki). Czy może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak redukować biegi przy hamowaniu w 2T? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Brak smarowania z paliwa jest zabójczy dla silnika wtedy gdy ten silnik najbardziej go potrzebuje, czyli na wysokich obrotach i przy dużych prędkościach. Obroty widać i słychać, a z prędkością jest tak że patrzysz na skuteczność hamowania: Jeśli moto przyspiesza pomimo zamknięcia manetki to jest bardzo źle, nie hamuje to też nie jest dobrze, a jak wyraźnie zwalnia to możesz być spokojny. Generalnie jeśli hamowanie silnikiem nie daje bardzo wyraźnego skutku, to wspomagasz się hamulcami. Przejechałem trochę kilometrów Cagiva Raptor 125 i uważam, że należy zachować zdrowy rozsądek. Jeśli redukujemy biegi przed skrzyżowaniem / światłami to krótkotrwała praca- hamowanie silnikiem nic mu nie zaszkodzi, natomiast bez wątpienia należy mniej hamować silnikiem niż w silniku 4T zwłaszcza podczas długich zjazdów.Dokładnie. Przy długich zjazdach lepiej dać się silnikowi karmić paliwem nawet kosztem większego użycia hamulców. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.