Skocz do zawartości

XJ600s (i TDM850) a wysoki wzrost?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam 193cm wzrostu, Levis'y kupuję w długości 33" i Od jakiegoś czasu próbuję wybrać motocykl.

 

Moja historia:

2011 - prawo jazdy kat A i 1 miesiąc na własnym GSX750f (~650km) - wybrany po długim researchu z racji wzrostu. Chyba więcej się na nim bałem, niż uczyłem.

2018 maj - wypożyczalnie:

  • 1 dzień CBF600s (~300km) - miałem pietra przez większość czasu, i starałem się minimalizować postoje bo bałem się stawania/ruszania
  • 1 dzień Virago 535 (~300km) - po kilku chwilach pełen luz, zero strachu, ale szybko okazało się, że motocykl jest dla mnie po prostu za mały i zaczęły boleć mnie nogi
  • 2 dni DragStar 650 Classic (~500km) - po dniu na Virago nie przerażał mnie już wielkością. Luz, wielkość dobra do wzrostu. Niestety, po niej stwierdziłem, że cruisery nie są dla mnie, bo 1-brakowało mi wrażeń i dynamiki z GSXa i CBFa, oraz 2- pozycja na nich po kilkuset km generuje ból pleców w dolnym odcinku.
  • 20 minut jazdy próbnej na TDM 850 - pełen luz, zero strachu który był przy cbf600s (pierwszy kontakt z motocyklem po 7 latach). Wydawał mi się mało dynamiczny i responsywny, ale prawdopodobnie z powodu niewyregulowanego silnika (motocykl był szrotem).

 

Mój kilkutygodniowy research doprowadził mnie więc do wyboru między XJ600, TDM850 (bardzo wygodny) i Suzuki XF650 (trudno go znaleźć). Moim celem jest jazda rekreacyjna oraz raz w tygodniu dłuższe turystyczne trasy (300-600km).

 

XF650 wydaje się idealny w funkcji, ale mało inspirujący wizualnie, troszkę niski jak na pół-enduro, oraz cholernie trudny do znalezienia w małopolsce.

TDM850 wydaje się świetnym motocyklem, ale obawiam się jego wagi i nieporęczności w mieście/przy wolnych manewrach.

XJ600s nie ma chyba tych wad, przemawia też za nim cena (nie chcę wydawać za dużo na motocykl, który prawdopodobnie nie raz położę) ale za to mam wątpliwości co do jej wygody przy moim wzroście.

 

Czy ktoś tutaj byłby w stanie coś mi w tej kwestii doradzić?

Edytowane przez lockheed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej! Sorry, ale dopiero teraz zauwazylem Twoj post, wiec pisze od razu, co mysle:

 

1. Suzuki bym odpuscil - nie ma tych maszyn zbyt wielu, co oznacza problemy z dostepnoscia czesci (nowych pewnie juz nie ma a maszyn do demontazu tez jak na lekarswo), poza tym nie powala osiagami ani designem, a na dodatek osobiscie nie przepadam za jednocylindrowkami...

 

2. XJ600S to dosc wygodny motocykl, popularny, cieszacy sie dobra opinia w kwestii trwalosci i niezawodnosci, majacy prosta konstrukcje ulatwiajaca serwisowanie, ale... nudny jak flaki z olejem albo jeszcze nudniejszy. Moim zdaniem jedna z lepszych propozycji na poczatek, chociaz ja z Dywersji wysiadlem po miesiacu i 5kkm

 

3. TDM850 znajomy zostawil mi na 2 miesiace - jezdzilo mi sie bardzo dobrze. Moto wydawalo mi sie zwarte, nie stwarzalo mi zadnych problemow z manewrami, dosc dynamiczne i przylenme w prowadzeniu. Chociaz przy Twoim wzroscie pewnie bedziesz musial wymienic szybe na wysoka. To chyba najlepsza z propozycji, ktore wymieniles w swoim zestawieniu - zwlaszcza, jesli uda Ci sie znalezc zadbana sztuke 4TX.

 

Jak juz cos kupiles w miedzyczasie, to chwal sie :)

 

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...