Skocz do zawartości

CB600 Hornet zmiana silnika z PC25 na PC36


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam CB600 Hornet z 98 roku ze słabą kompresją na wszystkich garach. Chciałbym wymienić go w całości, i znalazłem silnik PC36. Czy jest możliwość zamiany tych silników ?

Dodam że w "nowym" nie ma pokrywy bocznej i miski olejowej. Czy będą one pasowały z PC25 do PC36 ??

W moim PC25 również nie ma patentu pod wydechem (nie wiem co to jest, chłodnica oleju, lub EGR).

I kwestia gaźników, czy będą pasować ?

Czy da się to jakoś złożyć bez większych problemów ??

 

Pozdrawiam !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik PC25 w hornecie? To powiem Ci że to jakiś przeszczep bo to silnik od CBR F2, a do pierwszych hornetów szły te same silniki co w F3, czyli PC31.

 

Tak czy siak pokrywa boczna powinna pasować. Miska w PC25 jest płytsza wzgledem PC31 ale też pasuje, więc i do PC36 powinna podejść. Trzeba tylko pamiętać żeby przełożyć smoka i bagnet w komplecie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak bym zostawił cały dół od mojego, a wstawił tylko głowicę z tłokami i pierścieniami od "nowego" ?? korbowody mogły by zostać od mojego ?? Bo ten co mam na oku silnik jest za fajną kasę, a w moim brak jest jedynie dobrej kompresji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tłoki muszą być spasowane z cylindrami żeby była kompresja. Nie masz pewności że jak wstawisz tłoki z innego moto to one będą miały odpowiedni luz względem cylindrów.

 

Jesteś pewien że za słabą kompresję w starym silniku nie odpowiada głowica?



Robiłeś próbę olejową?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Załatwiłem silnik. Delikatnie różni się od tego który miałem zamontowany. Czy może mi ktoś powiedzieć co z otworami i czujnikami które trochę się różnią. Zaznaczyłem to na zdjęciach.

Kwestia jeszcze otworów do podłączenia przyrządu do pomiaru podciśnienia. W nowym nie ma tych otworów zaraz na wlocie do silnika. Teoretycznie można by je nawiercić. I kwestia górnej pokrywy, która różni się, czy mogę je zamienić bez problemu ?? Ten Czysty jest kupiony :)

post-89318-0-09369300-1517522322_thumb.jpgpost-89318-0-06865900-1517522392_thumb.jpgpost-89318-0-21913200-1517522464_thumb.jpgpost-89318-0-57182100-1517522520_thumb.jpgpost-89318-0-48040400-1517522569_thumb.jpgpost-89318-0-56819500-1517522642_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po pewnym czasie udało się złożyć silnik. Wszystko co brakowało lub było za dużo zostało zrobione. Silnik odpalił, kwestia cieknącej uszczelki na chłodnicy oleju, ale to jest do zrobienia. Została mi kwestia węży od odmy. Z racji lekko innej budowy górna kapa musiała zostać oryginalna i są na niej dwa wyprowadzenia teoretycznie do odmy. Co mogę z nimi zrobić i jak je podłączyć Czy mogę poprzez trójnik wpiąć do filtra powietrza, czy muszę wstawiać zawór, tylko wtedy jak go podpiąć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...