Skocz do zawartości

Sprzeglo MZ ETZ 150 - slizga sie


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po dwóch miesiącach przerwy dodam coś od siebie :mrgreen:

 

Odnośnie oleju to ja mam 15W40 Mobil półsyntetyk bo jak wlałem Elf-a przekładniowegoi to mi sprzęgło ciągneło. Taką lepkość dobrałem na podstawie lektury oferowanych przez Larssona olejów gdzie właśnie podobne były przenaczone do silników z mokrym sprzęgłem.

 

Odnośnie sprzęgłą to też się trochę wnerwiałem po wymianie zabieraka (ten aluminiowy shit w koszu). Złożyłem silnik i lipa sprzęgło ślizga więc znowu spuszczanie oleji itd. Po pomiarach się okazało że jest minimalnie dłuższy od oryginału i dlatego sprzęgło ślizgało (nie ma szans tego wyregulować linką czy tą śrubką w deklu). Prawidłowa regulacja: odległość od powieżchni tego cuda wkładanego do sprężyny tależowej do powieżchni zabieraka ma wynosić 20.7mm (pomiar ofkorz bez wkręconych tych trzech śrubek, lekko ścisnąć w imadle żeby skasować luzy), regulacja odległości przy pomocy tych śmiesznych trójkatnych podkładek. Tak ustawione działa OK. Jak się komuś nie chce nic mierzyć to po prostu niech nie zakłada kilku i zobaczy czy jest poprawa.

BTW to że sie zabierak odkręci nie ma żadnego wpływu na to że sie sprzęgło ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...