lukasz1981 Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 (edytowane) Panowie,Przeczytałem raz jeszcze 39 stron naszego głównego tematu ale informacji związanych z mapowaniem tam nie znalazłem więc zakładam osobny wątek. Przejrzałem trochę zagraniczne fora i z tego co wyczytałem kupowanie Race ECM nie ma większego sensu, gdyż mapę RACE można spokojnie wgrać do stockowego ECM i efekt będzie ten sam. Na youtube jest filmik jak to zrobić i nie ma w tym większej filozofii: Generalnie wgranie mapy to wierzchołek góry i chyba najprostsza czynność więc w tym miejscu liczę na rozwinięcie tematu i komentarze tych którzy mają doświadczenie. Mnie do zainteresowania się tematem wgrania mapy pchnęła prosta czynność jaką jest reset TPS. Do tej pory w ogóle nie grzebałem w ECMspy. Odkąd kupiłem bułę jedyne co przy niej robiłem z tematów obsługi to wymieniałem olej, płyn hamulcowy i podjeżdżałem pod dystrybutor na stacji benzynowej ;) Wychodziłem z założenia że skoro nic niepokojącego się nie dzieje i moto śmiga to po co pchać łapy i grzebać. W zeszłym tygodniu wreszcie zebrałem się do wyłączenia EXUPa i postanowiłem zrobić reset TPSa o którym tyle tu czytałem. Efekt? Moto lepiej pracuje po odpaleniu na zimno, nie szarpie tak mocno i nie ma lekkich czkawek przy małych prędkościach na niskich biegach i lepiej pracuje na biegu jałowym. Prosta czynność a ile zmieniła. To sprawiło że zajarałem się tematem wgrania mapy RACE, szczególnie że mam Sebringa i K&N'a więc można startować. Nie tyle ciągnie mnie do zwiększania mocy co poprawienia walorów użytkowych. Na zagranicznych forach spotkałem się z opisem, że jak założymy K&Na i przelotowy komin a zostawimy mapę stockową to doprowadzamy do zubożenia mieszanki w efekcie czego silnik bardziej się grzeje. Co o tym sądzicie? To że K&N i przelotowy komin pozwalają na doprowadzenie i odprowadzenie większej ilości powietrza do i z cylindra nie budzi moich wątpliwości ale co w tej sytuacji z AFV? Owszem stockowa mapa ma wpisane mniejsze dawki paliwa niż mapa RACE ale chyba po to jest AFV aby w razie potrzeby automatycznie zwiększyć / zmniejszyć dawki paliwa zależnie od odczytów sond lambda które dają informację czy mieszanka jest zbyt uboga czy bogata. Jak to wygląda z Waszego doświadczenia? Kolejny temat to już same mapy. W necie bez problemu można pobrać stockowe oraz RACE ale może znacie jakieś większe zbiory z opisami? Jakie ewentualne problemy napotkaliście po zmianie mapy? Czy coś jeszcze trzeba zrobić, zwrócić na coś uwagę itp, itd. Na początek to chyba tyle. Wprawdzie jest nas niewielu ale może wątek nieco się rozwinie i kolejne osoby zainteresują się tematem ;) Edytowane 1 Lipca 2017 przez lukasz1981 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.