Skocz do zawartości

CBR 1000RR Sc57: brak ładowania - alternator czy regulator napięcia padł?


Tylik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Padło mi po raz kolejny w ciągu 3 lat ładowanie prądu w Sc57A 1000RR. :/ (bolączka tego modelu RR) - Jak sprawdzić czy mam uszkodzony regulator napięcia, czy jednak do przewinięcia uzwojenie altka?

 

Zaznaczam że już raz było przewijane uzwojenie - 3 sezony temu, i było aż do dziś OK. Może czas teraz na regulator napięcia nowy?

Ładowanie na poziomie 12.35V czyli brak.

 

Nie wiem czy prawidowo mierzyłem miernikiem alternator - napięcie zmienne na cewkach to 1.32V, 1.27V i 0.75V.

W jaki sposób to wykonać dobrze? dzięki za pomoc!

Edytowane przez Tylik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator. To bolączka również CBF 1000. Była nawet akcja serwisowa Hondy wydluzajaca gwarancję na alternator do 7 lat. Na forum Hoonda.pl piszą że przewijanie nic nie daje. Krótko potem pada znowu. Ja to przerabialem miesiąc temu w CBF 1000. Kupiłem nowy firmy Elextrex World czy jakoś tak. Zobaczymy ile ten wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo mocno przeszkadza dla uzwojenia mały przekrój przewodów łączących je z regulatorem. Nie tylko te Hondy miały z tym problem bo również i wiadro, vtr (te same silniki)

Przezwajania nigdy nie uważałem za rozwiązanie problemu bo mało kto posiada odpowiedni drut do tego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie.

fakt, mój błąd nie zwróciłem uwagi na to pisząc posta nocą :)

 

ja znowu słyszałem by nie ładować się w "nową" chińszczyzne bo to jeszcze gorzej jest - tylko lepiej własnie przewinąć uzwojenie. i bądź tu mądry? co robić mam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewinąć. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to zleć to do dobrej firmy. We Wrocławiu np: "STATOR" wykonuje takie usługi. Ważne jest właściwe nawinięcie i użycie dobrych materiałów izolacyjnych i dobrego lakieru. Należy też pamiętać, że drut nawojowy, występuje z różną izolacją napięciową. Standardowo jest to ok 15-30V, więc jak źle nawiniesz to nastąpi ponowne przebicie. Jest też drut z izolacją na 60V, ale to też nie zwalnia z właściwego nawinięcia :). W Twoim przypadku powinieneś zastosować ten z lepszą izolacją, bo poza wytrzymałością napięciową wchodzi w grę jeszcze temperatura, która w przypadku obu drutów jest różna. Kiedyś te dwa dało się rozróżnić po kolorze izolacji. Jasny brąz słabsza i ciemny brąz wpadający w czerwień lepsza. trochę się tego kiedyś naprzewijałem :)

Jak się chcesz podjąć sam to pisz n PW., pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czesc sam posiadam takà Honde.

Majàc podobne problemy dowiedzialem sie że w 2004 roku w modelu 1000rr byla reklamacja na koła magnesowe ktore zabijaly wszysztkie alternatory po kolei.

Bedac w Hiszpanii podczas zamawiania alternatora w sereisie Hondy otrzymalem kolo magnesowe (fly wheel) za darmo.

Od tego czasu 50.000 km i no problem.

Kolejna rzecz jaką potrzeba to mocna bateria.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem stator elekrexworld w LC4 i szybko padl...kupilem wiec uzywke oryginał i od kilku lat spokoj. W VFR tez mi padł stator..ale kupilem uzywke oryginal i tez kilka lat spokój.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...