Skocz do zawartości

Głośne zawory - Honda XR 125 L 2004


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Tak jak w temacie, mam problem z głośnymi zaworami. Powinny klekotać, to wiem ale chyba nie aż tak...

 

Motocykl mam od 3 tygodni. Przebieg to 26 tys. km. Stwierdziłem, że sprawdzę luzy i okazało się, że luzy na zaworach nie istnieją. Były ustawione chyba na wartość z minusem... Poluzowałem śrubę kontrującą, ustawiłem oba luzy (wdechowy i wydechowy) na wartość nominalną wg serwisówki, skręciłem wszystko i odpaliłem. Okazało się, że silnik pracuje głośniej. To normalne przy tej zmianie ale czy głośność zaworów powinna być równa głośności wydechu ?! I tutaj jest problem. Szczelinomierz jest wg mnie dobrej jakości, kupiony w profesjonalnym sklepie motocyklowym.

Planuje zmniejszyć luzy do wartości poniżej wartości, które podaje producent. Wcześniej było jeszcze gorzej i to bez mojej świadomości.

Co polecacie zrobić w takiej sytuacji bo mi jest już brak pomysłów? Co może być uszkodzone co wpływa na głośność zaworów pomimo dobrej wartości luzów zaworowych?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to pierwszy raz w życiu. Regulacja tego ustrojstwa jest bardzo prosta, przynajmniej tak uważam.

Luzy to: 0,08 +- 0,002 mm i 0,12 +- 0,02 mm odpowiednio na zaworze ssącym i wydechowym. Luzy zawsze sprawdzam jeszcze raz po zakręceniu wałem, żeby nie było wątpliwości co do ich ustawionych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkiego dowiedziałem się w serwisie Hondy. Luzy na obu zaworach mają mieć 0,08 mm. Wcześniejsze wartości to pomyłka.

Teraz kolejna sprawa. Ustawiając luz muszę znaleźć GMP i teraz pytanie, GMP pomiędzy jakimi suwami tłoka? Przed znaczkiem T mam znaczek F od FIRE. Czy to oznacza, że luzy ustawiam dla GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy?

Dla dwóch GMP miałem zupełnie inne luzy zaworowe. Dla GMP pomiędzy suwem wydmuchu spalin i zassania powietrza (GMP-WZ) a GMP pomiędzy suwami sprężania i pracy (GMP-SP). Różnicę można było mierzyć w mm.

Czy te różnicę są konsekwencją równoczesnego otwarcia (raczej chodzi o małe szczeliny) dla zaworów przy GMP-WZ?

 

Ustawiłem 0,08 mm na obu zaworach dla GMP-SP. Odpaliłem i w końcu jest cicho. Aż boję się, że jest za cicho :P. Kultura pracy silnika jest bajeczna. Kiedy skupię się na silniku, trochę nachylę głowę, słyszę klawiaturę ale nie jak wcześniej, nawet przed tym jak zabrałem się za regulację luzów.

 

Jeżeli ustawione luzy są za małe słyszymy jakieś dźwięki klawiatury czy jest cisza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz, jednak brakuje wiedzy. Luzy ustawia się w gmp pomiędzy suwem sprężania a pracy - wtedy wszystkie zawory są zamknięte. W drugiej połowie cyklu rozrząd będzie już działał na zawory i tu regulacja mija się z celem.

Za małe luzy są gorsze niż za duże!

W za dużych będzie hałas zaworów i silnik będzie słabszy bo zawory później się otwierają i wcześniej zamykają - obniżone napełnianie cylindra.

W za małych luzach zawory nie domykają się porządnie - szybko nastąpi zniszczenie, wypalenie gniazd zaworowych i samych zaworów.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...