Skocz do zawartości

Suzuki GSXR 600 K2- wibracje


Sgt90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam przyczyny wibracji w swoim gixxie. Czuć je najbardziej w okolicach 8k rpm, również na postoju. Najbardziej odczuwalne na kierownicy, na setach też czuć- po dłuższej jezdzie odczuwam nieprzyjemnie mrowienie. Wykluczam bicie felg, opon oraz stan układu napedowego, ponieważ wibracje pojawiają sie niezależnie od prędkości, za to są ścisle zwiazane z prędkościa obrotową silnika. Wibruje tak samo na sprzęgle jak i na biegu jałowym. Sam silnik oprócz wibracji przy 8k rpm nie ma żadnych innych objawów, pracuje idealnie na wolnych obrotach, ma pełną moc, dobrze zapala ciepły czy zimny. Jak do tej pory sprawdziłem/zrobiłem:

 

-uszczelnienie airboxa (gąbka miedzy rama a airboxem była wykruszona) + nowy filtr powietrza

-ciężkie cieżarki przy kierownicy (200g)

-ustawienie tps i stps

-momenty dokrecenia śrub silnika do ramy

-dokrecenie wszystkich plastików

-mocowania tłumika (akcesoryjny Arrow od kolektorów, może ma jakiś związek z tematem)

-dekiel alternatora i koło magnesowe; w deklu brakowało pinów ustalających i przez to delikatnie przycierało koło magnesowe, złożyłem wszystko z pinami, brak poprawy.

 

Oprócz tego w motocyklu ostatnio wjechało nowe łóżysko główki ramy i olej + uszczelniacze w zawieszeniu, bez wpływu na drgania.

 

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co warto jeszcze sprawdzić.

Pozdrawiam,

Kuba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poluzowalem mocowania silnika i dokreciłem jeszcze raz po kilku przegazówkach, teoria byla taka że silnik przesunął sie delikatnie w ramie po parkingówce która miałem w poprzednim sezonie. Bez rezultatów.

 

BTW, czy nie można tego tematu przenieść do mechaniki ogólnej? Tam jednak kręci się wiecej ludzi- może ktoś miał podobny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, proszę o pomysły co w następnej kolejności warto by sprawdzić. Mam pewność że silnik nie był rozpaławiany, wiec chyba nic sie nie zmieniło w masach wirujących w silniku. Wydaje mi się że jedyne elementy które mogły by generować wibracje o wysokiej częstotliwości to:

 

-koło magnesowe (zmierzyć bicie promieniowe? co warto by sprawdzić przy nim?)

-kosz sprzęgłowy (luzy na koszu? dodam że nie ma żadnych zmian jeśli chodzi o pracę na biegu jałowym czy sprzęgle, zero niepokojących hałasów)

-rozrząd (wyciągniety łancuch chyba mógłby powodować podobne wibracje, ale nie ma żadnych niepokojących dzwięków)

 

Druga sprawa, czy jest ktoś może z okolic Krakowa dysponujący podobnym szpejem, żeby porównać ich pracę i wykluczyć ew. "błąd poznawczy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie zakładam nowego tematu, bo problem może się wiązać z tym w tytule.

 

Ostatnio rozebrałem alternator bo podciekał dekiel, i wydaje mi się że dalej stator obciera koło magnesowe. Koło magnesowe jest obtarte po całym obwodzie, a na statorze tylko kilka cewek z jednej strony. Jak to możliwe skoro dekiel jest złożony na kołkach ustalających, czy jest możliwe aby w wyniku szlifu dekiel alternatora zdeformował sie na tyle by stator nie był już współosiowo z kołem magnesowym? Czy kontakt tych dwóch elementów mógłby powodować mocno wyczuwalne wibracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...