Sgt90 Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Witam, Szukam przyczyny wibracji w swoim gixxie. Czuć je najbardziej w okolicach 8k rpm, również na postoju. Najbardziej odczuwalne na kierownicy, na setach też czuć- po dłuższej jezdzie odczuwam nieprzyjemnie mrowienie. Wykluczam bicie felg, opon oraz stan układu napedowego, ponieważ wibracje pojawiają sie niezależnie od prędkości, za to są ścisle zwiazane z prędkościa obrotową silnika. Wibruje tak samo na sprzęgle jak i na biegu jałowym. Sam silnik oprócz wibracji przy 8k rpm nie ma żadnych innych objawów, pracuje idealnie na wolnych obrotach, ma pełną moc, dobrze zapala ciepły czy zimny. Jak do tej pory sprawdziłem/zrobiłem: -uszczelnienie airboxa (gąbka miedzy rama a airboxem była wykruszona) + nowy filtr powietrza-ciężkie cieżarki przy kierownicy (200g)-ustawienie tps i stps-momenty dokrecenia śrub silnika do ramy-dokrecenie wszystkich plastików-mocowania tłumika (akcesoryjny Arrow od kolektorów, może ma jakiś związek z tematem) -dekiel alternatora i koło magnesowe; w deklu brakowało pinów ustalających i przez to delikatnie przycierało koło magnesowe, złożyłem wszystko z pinami, brak poprawy. Oprócz tego w motocyklu ostatnio wjechało nowe łóżysko główki ramy i olej + uszczelniacze w zawieszeniu, bez wpływu na drgania. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co warto jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam,Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ciężka sprawa bo to loteryjne typowanie rzeczy wirujących w silniku...np. kosz sprzęgłowy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sgt90 Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Dzisiaj poluzowalem mocowania silnika i dokreciłem jeszcze raz po kilku przegazówkach, teoria byla taka że silnik przesunął sie delikatnie w ramie po parkingówce która miałem w poprzednim sezonie. Bez rezultatów. BTW, czy nie można tego tematu przenieść do mechaniki ogólnej? Tam jednak kręci się wiecej ludzi- może ktoś miał podobny przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sgt90 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Panowie, proszę o pomysły co w następnej kolejności warto by sprawdzić. Mam pewność że silnik nie był rozpaławiany, wiec chyba nic sie nie zmieniło w masach wirujących w silniku. Wydaje mi się że jedyne elementy które mogły by generować wibracje o wysokiej częstotliwości to: -koło magnesowe (zmierzyć bicie promieniowe? co warto by sprawdzić przy nim?)-kosz sprzęgłowy (luzy na koszu? dodam że nie ma żadnych zmian jeśli chodzi o pracę na biegu jałowym czy sprzęgle, zero niepokojących hałasów)-rozrząd (wyciągniety łancuch chyba mógłby powodować podobne wibracje, ale nie ma żadnych niepokojących dzwięków) Druga sprawa, czy jest ktoś może z okolic Krakowa dysponujący podobnym szpejem, żeby porównać ich pracę i wykluczyć ew. "błąd poznawczy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sgt90 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Nie zakładam nowego tematu, bo problem może się wiązać z tym w tytule. Ostatnio rozebrałem alternator bo podciekał dekiel, i wydaje mi się że dalej stator obciera koło magnesowe. Koło magnesowe jest obtarte po całym obwodzie, a na statorze tylko kilka cewek z jednej strony. Jak to możliwe skoro dekiel jest złożony na kołkach ustalających, czy jest możliwe aby w wyniku szlifu dekiel alternatora zdeformował sie na tyle by stator nie był już współosiowo z kołem magnesowym? Czy kontakt tych dwóch elementów mógłby powodować mocno wyczuwalne wibracje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.