mobaper Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na rozwiązanie usterki która trapi mojego x-maxa 125 z 2008 r. Zadziwia regularność z jaką dochodzi do przegrzewania się silnika. Kiedy po zakupie skutera zacząłem nim jeździć po ok. 300 km wskazówka temperatury cieczy poszybowała w górę, silnik się przegrzał. Mniej więcej w tym samym czasie przestał również działać prędkościomierz. Skończyło się dość poważną naprawą. Nie zanudzając szczegółami, napiszę tylko że zrobiona była: wymiana tłoka, naprawa korbowodu, bielenie cylindra, sprawdzenie jego szczelności oraz szczelności głowicy, planowanie głowicy, wymiana uszczelek, naprawa pompy wody. Odebrałem skuter z naprawy. Po kilku dniach przejechałem magiczne 300 km i znów sytuacja z grzejącym się silnikiem powtórzyła się (z niedziałającym prędkościomierzem zresztą również, ale to prawdopodobnie zbieg okoliczności?) . Skuter od razu odholowany został do mechanika, gdzie po sprawdzeniu działania układu chłodzenia, ilości płynu itp. nie udało się znaleźć przyczyny. Układ drożny, chłodnica i wężyki gorące. Silnik w warsztacie się nie grzał. Przejechałem kolejne 300 km i..... znów silnik zaczął się grzać. Drogą dedukcji doszliśmy do wniosku, że się zapowietrza. Nie udaje się jednak zlokalizować przyczyny. W między czasie (przejechałem ok. 800 km, z regularnym odpowietrzaniem) jak i przed poprzednim remontem pojawiło się "masło" w oleju i zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Jednak po odpowietrzeniu silnik mimo tego się nie grzeje. Prawdopodobnie, aż do momentu przejechania 300 km, czego teraz oczywiście robił nie będę. Prawdopodobnie skończy się znów wymianą uszczelki. Mam nadzieję, że opisałem wszystko w miarę przejrzyście :) Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem tak regularnego zapowietrzania się układu?Wiecie gdzie można szukać przyczyny?Wydaje się to irracjonalne, ale czy jest jakiś związek między prędkościomierzem, a układem chłodzenia? Dziękuję za wszelką pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Remont do poprawki bo albo mechanior coś źle poskładał albo coś pęknięte i układ się będzie pompował płyn do cylindra albo oleju. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Prawdopodobnie masz nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia ( krzywa glowica, ew pekniecie w glowicy) i w trakcie jazdy wciaga ci plyn do cylindra. Pozniej gdy zaczyna brakowac plynu silnik sie przrgrzewa. Sprawdz szczelnosc i plaskosc glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek2400 Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Witam, udało Ci się znaleść przyczynę bo mam podobny przypadek co 300km robi się pusto w zbiorniczku lub czasami brak płynu w samej głowicy przy pełnym stanie płynu. Wystarczy odpowietrzyć i git na jakiś czas. Moto ma siłę żadnych obiawów płyn i olej czysty nie kopci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordv1 Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Głosuje na uszczelkę pod głowica,moze glowica krzywa,lub źle zrobiona.Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.