Skocz do zawartości

YZ125 kopka odbija zapłon za wczesny


vakos87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z yamaha yz125 2000r odbija kopka przy odpalaniu.
Jeden wałek już złamany, zapłon sprawdzony i jest za wcześnie po próbach zmiany zapłonu brakuje zakresu nie da się tyle przestawić .
czy może to być wina modułu?
Mam jeszcze jedną yamaha yz125 z 2002r. i też zapłon jest wyprzedzony i brak możliwości ustawienia żeby punkty się zgrywały ale w tej jest wszystko oki . W zasadzie jak nie przestawiałem zapłon (położenie impulsatora) to lampa stroboskopowa wskazywała że w zasadzie dalej jest tak samo, dziwna sprawa .
Czy moduł w YZ opóźnia zapłon?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie da się przestawić zapłonu , stojan ma jakiś tam zakres ruchu ale to nic nie daje więc to że kręcisz a lampa pokazuje to samo to prawdłowa reakcja na 90% moduł na 10% impulsator albo cewka zasilająca moduł daje za niskie napięcie ( będzie odbijać przy słabej i spóźnionej iskrze )

 

ona w ogóle na zapych pali i jeździ czy nie ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź też brałem pod uwagę moduł. Właśnie zapomniałem dodać że jak otworzyłem pokrywę zapłonu to wypadły trzy śrubki dwie od stojna i jedna od impulsatora oczywiście zmielone.

Na popych pali odrazu jeździ normalnie jak na igłę przystało tylko problem z odbijanie kopki i przez to złamałem wałek. Moto ma moc trzyma elegancko wolne obroty.normalnie nim jeździłem zauważyłem ten problem dzień pozniej jak kupiłem jak nie odpalił od kopa to czasmi właśnie odbijal a teraz odbija w sumie co drugie kopniecie czyli problem się nasilił.jak nacisnąć przycisk gaszenia i trzymając go kope to nic nie odbija . U kolegi w yz nic takiego się nie dzieje nawet jak odpalam go dodając gazu ma 2002r wiec moduł inny tak to bym podmienić na testa. Mechanik powiedział ze się nie da ustawić zapłonu ze może magneto nie z tego roku (czyli mechanik się nie zna).tylko dziwi mnie ta możliwość regulacji a nic to nie daje to po co w ogóle to jest.

Sprawdzę napięcie cewki ,ściągnę magneto obczaje co tam w ogóle jest.

Edytowane przez vakos87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koło magnesowe sprawdzę co tam jest pod spodem czy się nic nie uszkodziło od latających śrubek , jedynie z zewnątrz widać lekko ukruszony impulsator tzn. To tworzywo co zabezpiecza impulsator. Ale to po świętach bo mam wyjazd.chociąż nie wydaje mi się żeby śrubki jakoś tam wpadły bo raczej by już tam zostaly

 

Zastanawia mnie jeszcze moja nie wiedza na temat tego koła magnesowego ten pasek na kole co daje sygnał do impulsatora jak się zbliży do niego mam taki długi a kolega w 2002r. ma krótki po co tutaj taki długi czym to się różni

Edytowane przez vakos87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...