Skocz do zawartości

Dławienie na niskich obrotach


tomis69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj moje zx6r sprawia problemy.... Gdy wciskam sprzęgło obroty schodzą poniżej 1100rpm aż światła przygasają. To samo na postoju. W korku łatwo gaśnie gdy 2-3 razy puszczę sprzęgło i obroty są minimalne. https://vimeo.com/191031823

 

Czy to może być uszkodzony regulator napięcia? Dodam, że to raczej nie akumulator bo zrobiłem 25-30km na drugim biegu, żeby aku doładować ale bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nie działa. Napisz też który rocznik tego kawasaki bo w 6 to akurat ważne. Problemy z ładowaniem trzeba zawsze sprawdzać kompleksowo. To że się przejechałeś nie oznacza że aku jest ok. Problemy zazwyczaj zaczynają się od kiepskiego już aku, przedstawiając się niegroźne to poprzez problemy z odpalaniem czy z oświetleniem, a skoczyć sie mogą finalnie uszkodzeniem regulatora lub alternatora. Więc jak masz taką możliwość podstaw inny sprzwdzony aku albo podładuj ten prostownikiem.

Istotą twojego problemu jest jednak przygasanie po zmniejszeniu obciążenia co samo w sobie juz jest bardzo dziwne i dobrze jakbyś jeszcze coś wspomniał co moglo sie zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ... teraz rozumiem. Na moje jest odwrotnie jak opisałeś. Rozświetla sie na obrotach. Miernik w łapę i zobacz jakie masz napięcie na aku na wolnych i na 5k. Jak napiecie spada poniżej 13V i wzrasta powyżej 15.5 w jakimkolwiek zakresie obrotów to regler do sprawdzenia. Sprawny regulator utrzymuje stałe napięcie ładowania (ok14-15V) od pewnego progu obrotów w górę i niezależnie od obciążenia, warunkiem jest jednak sprawny akumulator. Przed tym testem chociaż go naładuj.

Procedury sprawdzenia poszczególnych elementów układu ładowania masz w przyklejonym temacie.

Dodam jeszcze tylko że nie należy jeszcze wykluczać akumulatora. Jak już ma słabą pojemność to nie bedzie spełniał swojej funkcji bufora więc skoki napięcia nie muszą oznaczać uwalonego regulatora. Uwalony regulator to zazwyczaj skutek jazdy na kiepskim akumulatorze i/lub słabej masy regulatora i/lub słabego odprowadzania ciepła.

Akumulator to bardzo ważny elment układu ładowania i jego kondycja odbija się na stanie pozostałych elementów układu, więc chcąc być pewnym diagnozy musisz być 100%pewny jego dobrej kondycji.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak wkręce go na 6-7 tyś rpm schodzi ładnie z obrotów, ale jak delikatnie przegazuje to schodzi poniżej obrotów światło przygasa i jak sam wraca do normalnych poprawnych obrotów to jest ok...

 

 

Dodam jeszcze, że ostatnio jest deszczowo w UK i czy to może być para wodna?? Wygląda to bardzo dziwnie jakby instalacja się topiła, ale nic takiego nie widzę. Temperatura silnika ok i wczoraj było to samo a nic się nie stało.

https://youtu.be/gG7chIL20Ps '> https://youtu.be/gG7chIL20Ps

Edytowane przez tomis69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmu pewności mieć nie można csy to para wodna czy płyn chlodniczy czy też olej. Chociaż poznać je można po zapachu. Jednak o tej porze roku tworzy się rosa i to normalne że woda dostaje się na rozgrzewające się elementy układu wydechowego, silnika i układu chłodzenia. Jak nie ubywa płynów ustrojowych to nie ma się czym martwić.

To co opisujesz z przegazowania nie jest niczym nadzywczajnym. Układy wtryskowe steruja pracą silnika na podstawie kilku czujników i w skrajnych warunkach temperaturowych jakie teraz pewnie również występują w uk może nie pracować idealnie aksamitnie. Aczkowiek wtryski kawasaki słyną raczej z doskonałej kultury. Może masz rose w którejś z wtyczek czujników temperatury - jest ich kilka. Sprawdź ładowanie i nie szukaj na siłę problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukam problemów na siłę tylko jak spokojnie chcę podjechać i co chwilę muszę wcisnąć sprzęgło i je odpuszczać to czasami mi moto gaśnie, poza tym za mocno schodzi z obrotów.

 

Teraz mamy ok 12-5 *C więc nie jest źle...

Edytowane przez tomis69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś napięcie i jest OK. Między 14.3-14.7V więc ładowanie jest. Czasami jak pogazuje 1100-2200rpm to potrafi zejść z obrotów na tyle że zgaśnie. Wczoraj przez moment było ok. Obawiam się czy to nie jest coś z wtryskie m paliwa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...