Skocz do zawartości

Aprilia rs 125 pali sprzęgło


Shokei
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może to być wina:
- złego oleju

- wyślizganych tarcz

- miękkich sprężynek (z powodu wieku)

- krzywych / przepalonych przekładek

- źle wyregulowana linka

 

I pewnie jeszcze parę innych przyczyn by się znalazło, te co wyżej wymieniłem są najczęściej spotykane. Zacznij od ustawienia odpowiedniego luzu na klamce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz linki czy jak to się zwie jest do końca wkręcony maksymalnie w klamkę, jak go wykręce to nie da się wbić luzu bo sprzegło ciągnie na oleju ww motul 10w40 transoil Expert przejechałem w sumie z 300 km ale zamówię nowe "wzmacniane" sprężyny jak to nie pomoże to wzmacniane tarcze sprzęgłowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej już po sprzęgle.

 

Nie ma sensu najpierw wsadzać nowych sprężynek a jak nadal będzie się ślizgać (a na 99% będzie) to znowu rozbierać i robić sobie podwójną robotę. Przy zdejmowaniu dekla sprzęgła raczej nie uda się uratować uszczelki więc trzeba dać nową.

 

Zastanów się czy aby na pewno chcesz dać twarde sprężyny bo wtedy klamka sprzęgła będzie pracować ciężej. Skoro tarcze zaliczyły już sporo uślizgów to są przegrzane i nawet jak mają odpowiednią grubość to straciły swoją cierność. Zamów nowe tarcze i sprężyny a przekładki oceń czy nie mają przepaleń ani nie są krzywe kładąc je na idealnie równej powierzchni (np. na tafli szkła). Jeśli będą w porządku oraz trzymają wymiary serwisowe (znajdziesz w książce) to mogą zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej już po sprzęgle.

 

Nie ma sensu najpierw wsadzać nowych sprężynek a jak nadal będzie się ślizgać (a na 99% będzie) to znowu rozbierać i robić sobie podwójną robotę. Przy zdejmowaniu dekla sprzęgła raczej nie uda się uratować uszczelki więc trzeba dać nową.

 

Zastanów się czy aby na pewno chcesz dać twarde sprężyny bo wtedy klamka sprzęgła będzie pracować ciężej. Skoro tarcze zaliczyły już sporo uślizgów to są przegrzane i nawet jak mają odpowiednią grubość to straciły swoją cierność. Zamów nowe tarcze i sprężyny a przekładki oceń czy nie mają przepaleń ani nie są krzywe kładąc je na idealnie równej powierzchni (np. na tafli szkła). Jeśli będą w porządku oraz trzymają wymiary serwisowe (znajdziesz w książce) to mogą zostać.

Ok, dzięki za rade.

Aha i jak myślisz jaka jest różnica między tymi tarczami

http://moto125.pl/p/40/70/tarcze-sprzegla-ebc-sprzeglo-aprilia-rs-125-2006-2012-aprilia.html

a tymi;

http://moto125.pl/p/40/2479/sportowe-tarcze-przekladki-sprzegla-carbon-racing-sprzeglo-aprilia-rs-125-2006-2012-aprilia.html

Dodam że nie mam cylindra 140 ani 160 tylko oryginał 125, jest sens płacić drugie tyle i kupować te "mocniejsze"?

Edytowane przez Shokei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jak myślisz jaka jest różnica między tymi tarczami

http://moto125.pl/p/...12-aprilia.html

a tymi;

http://moto125.pl/p/...12-aprilia.html

 

 

Te pierwsze to tylko tarcze sprzeglowe, te drugie komplet razem z przekladkami. Jak masz przegrzane przekladki to kupuj te drugie, jezeli sa w porzadku to mozesz wymienic tylko tarcze sprzeglowe. Ja bylbym jednak za wymiana calosci. Jak sprzeglo sie mocno slizga to dostalo temperatury i przekladki moga byc krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za rade.

Aha i jak myślisz jaka jest różnica między tymi tarczami

http://moto125.pl/p/40/70/tarcze-sprzegla-ebc-sprzeglo-aprilia-rs-125-2006-2012-aprilia.html

a tymi;

http://moto125.pl/p/40/2479/sportowe-tarcze-przekladki-sprzegla-carbon-racing-sprzeglo-aprilia-rs-125-2006-2012-aprilia.html

Dodam że nie mam cylindra 140 ani 160 tylko oryginał 125, jest sens płacić drugie tyle i kupować te "mocniejsze"?

 

EBC znam dobrze bo często montowałem od nich sprzęgła i klocki hamulcowe. Kompletne sprzęgło EBC jeździ od 2 lat u mnie w F650 i jest ok.

 

To drugie co podałeś to komplet tarcze + przekładki firmy Newfren. Nie wiem czemu na zdjęciu ze strony sklepu zasłonili logo na pudełku. Włoszczyzna, nigdy nie miałem z tym do czynienia. Miłośnicy marki Ducati sporo tego kładą do swoich maszyn to trzeba poczekać aż przeczyta to jannikiel i pewnie się wypowie :P

 

A co kupić? To już zależy od tego ile chcesz wydać. I na jednym, i na drugim będzie dobrze pod warunkiem, że będzie odpowiednio wyregulowane oraz dobry olej w skrzyni (Motul jest ok o ile jesteś pewien jego oryginalności a z tym to różnie bywa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...