Skocz do zawartości

guma


darekc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ja też na gumce tylko na rowerze. Przejeżdzam jakieś 42 m mierzone wg skali do rzucania piłeczką narysowanej na szkolnym boisku. Na moto jeszcze nie pora tym bardziej że skończył mi się wał i cylinder :) .

 

Pozdrawiam, malina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rowerku ponad kilometr,ale jeszcze nie jechalem tak tylko po to zeby zobaczyc ile przejade bo to troche nudne...najdluzsze zmiezone bylo 660m zima po parkingu kiedy padal snieg :) Teraz trenuje cyrkle,coastery mi juz niezle ida,nawet po 70m (rozpedzasz sie na tylniej gumie a potem przechylasz sie do tylu tak jakbys chcial poleciec na plery a dalej juz nie pedalujesz tylko starasz sie utrzymac rower na tylnim kole tylko za pomoca tylniego hamulca),bez rak jakies 50m da rade przejechac,w stopale sie przestalem bawic po kilku ostrych glebach (45km/h i lot nad kierownica :) )...ogulnie rowerek fajna rzecz do tego typu spraw bo nie szkoda go jak sie wywali :D Skuterkiem natomiast na tylnim jakies 70m juz daje rade :)

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz a w jaki sposob robisz tak dlugiego coastera??

Trening czyni mistrza :) Trzeba naprawde ostro zapierniczac na tylnim zeby takiego coastera zrobic,ja zaczyna wheelie robic na biegu 2 z przodu i 5 z tylu a jak osiagne pewna predkosc robie malego coastera i w tym momencie zmieniam bieg na 3 z przodu i 6 z tylu i znowu robie wheelie ,tym razem staram sie jak najbardziej rozpedzic a potem do tylu i tylniego hamulca pilnowac...na poczatku prawie nonstop go trzymalem robiac coastera,teraz tylko w niego delikatnie pukam raz na 2-3 sec tak wiec rower nie traci tak szybko predkosci.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja sie pochwale w te wakacje mysle ze naprawde duzo sie nauczylem umiem robic stojke , palic ladnie gume no a na gumie to nie zabardzo poniewaz cezeta jakos niezbyt z tym daje rade na jedynce to jakos za wolno a na dwojce to trzeba naprawde mocno poderwac kiere bo inaczej to wogole nie pojdzie

a oto i ja podczas tych wyczynow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A czy komuś udało się postawić gsx 750f na gume z gazu?

Jeżeli tak to proszę o wskazówki bo jakos opornie mi to idzie. Może trzeba dać wiekszą zębatkę na tył, ale ile wiekszą itd.

Wszystkie wskazówki mile widziane :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oebach mi sie swego czasu udało kilka razy postawić tak duża katane kumpla(ale słaby rider ze mnei wtedy był...). Traz myśłe że nastojąco lightowo by to wychodziło... :)

 

Ja cąły czas ostro trenuje i staram sie roziwjac bo jak już sie opanuje zwykłe gumy to sie staje nudne i człowiek szuka czegoś nowego.

Narazie siedzące i stojące(najczęsciej jeżdże z lewą noga z tyłu) gumy mam dobrze opanowane i ciągne je do bólu.

Pozatym ostatnio troszke gumuje siedzac na zbiorniku i w najbliższym czasie chce zacząć jeździć gumy stojąc na siedzeniu... Wczoraj po raz pierwszy przełożyłęm nogi przez kierownice ale narazie jeszcze musze bardziej wyczuć motocykl w tej pozycji bo jest troszke dziwnie i jakoś jeszcze mi nie szło ale nic na siłe- mam czas :(

 

Tutaj jesto moja galeryjka(troche nowych fot mam) jak latam na gumce itp... http://www.bikepics.com/members/spidipl/99zx9r

Na przednim jak narazie mój rekrd to ok 15 mmetrów ale nie udaje mi sie więcej bo mam już dość mocno zużytą opnke przednią i przy hamownaiu kiepsko sie zachowuje(łapie jakieś bicie i trzepie fajerą) a druga chyba ważniejsza sprawa to że doskwiera mi brak amora skrętu... wczoraj próbowałem stawiac na przód gdzięs między 60 a 80km/h i szło fajnie ale po ok.10ciu metrach łapałem praktycnzie za kazdym razem "tank slapper'a" i musiałem odpuszczac żeby nie odfrunąć...

Poprostu bez amora nie da sie dłużej polatac mając koło tylne na konkretnej wysokości. Może inaczej... jest to nieziemsko trudne i jak do tej pory widziałem tylko jednego kolesia(film) który bez amora skrętu walił naprawde długie stopale na 954 ale ja jestem żółtodziób także...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem slaby rider! Więc jakbyś mógł trochę wiecej konkretów na temat stawiania tego sprzeta jeżeli jeszcze pamietasz :)

Chodzi mi o obroty silnika, ułożenie ciała i itd.

Jestem zupełnie początkujacy w tej materi (w innych zreszta też) a metodą długotrwałych prób i błędów jakoś mi nie szło dlatego proszę o pomoc.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystianen jeszcze odpukac nie leżałem- staram sie uczyć stopniowo, powoli i możliwie bezpiecznie...

 

Orebah tak jak pisałem mysle że najlepiej będize jak zaczniesz na stojąco. Fakt z pocżatku to będzie dziwne uczucie ale jak sie przełamiesz to po kilku dniach będziesz czuł sie już komfortowo(ja nauczyłem sie stojących gum w jeden wieczór w zasadzie z tym że wcześniej miałem już ożadnie opanowane siedzące ze zmianą biegó włacznie...).

Zaczynasz w ten sposób że jedziesz na jedynie, stajesz na podnóżkach, rozkładasz sobie wcześniej podnóżek pasażera lewy i tam stawiasz lewą noge(prawa zostaje w standartowym miejscu) i rozpędzasz sie do obrotów gdzie moto ma już przyzwoity ciąg...

NIe pamiętam jakie do obroty w katanie dużej ale myśłe ze przy 6000 obrótów śmiało ma już dośc mocy.

W tym momencie robisz ruch tak jakbyś chciał zabujac całym motocyklem(dobić zawiesznie). Bardzo dynamiczne naciskasz na fajere i podnóżki(całym ciałem jakby) i jednocześnie gdy naciśniesz(zanim moto sie odbije na zawieszeniu) dodajesz dosyć mocno gazu. Na początku próbuj delikatnie, napewno 10 cm. będzie wydawało Ci sie jak pół metra ale to standard i wszyscy mają tak samo. Zacznij w ten sposób, ćwicz, próbuj, kombinuj z obrtami i jeździj tak aż zaczenisz czuć sie komfortow stawiając na gume.

Potem weź kogoś z kaerą(albo aparatem) i niech cie nagra(zrobi foto) i wtedy zobaczysz jak wieeeeele brakuje Ci jeszcze do przewinięcia na plecy i stopniowo pracuj nad wysokością, ucz sie balansu ciałem no i co bardzo wązne kontroli gazem. NIe staraj sie robić gwałtownych ruchów nim gdy jesteś na kole, one musza być maxymalnie płynne i delikatne jak gdybyś miał w garści ze 600KM.

Z czasem wyczujesz wszystko i będizesz gumił do bólu...

Najważniejsze powoli i małymi kroczkami wszystko robić(broń boze nic na siłe), z głową i nie zrażać się jak nie bedize szło od razu tak jakbyś chciał.

Powodzena i uważaj na siebie...

Aha- ja Cie do tego nie namawiam, daje Ci tylko wskazówki jak to sie właściwie robi a czy zaczniesz sie w to bawić to już twoja decyzja podjęta na własną odpowiedzialność... :)

Da sie nauczyć bez gleby tego ale trzeba być ostrożnym...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede trenował cierpliwie i małymi kroczkami :)

 

Aha- ja Cie do tego nie namawiam' date=' daje Ci tylko wskazówki jak to sie właściwie robi a czy zaczniesz sie w to bawić to już twoja decyzja podjęta na własną odpowiedzialność... :( [/quote']

 

Już nie ma odwrotu, już zaczołem się w to bawić :twisted:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na siedząco nie masz takiej możliwości za bardzo bo siedzisz dość mocno przytwierdzony do maszyny...

 

Najlepiej usiądź na końcu siedzenia(tak żeby tyłek opierał sie o zadupek(fotel pasażera), rozpędź sie dynamicznie do obrotów przy których jest już power konkretny(u Ciebie pewnie z 6000) i wtedy dośc agresywnie przymknij na ułamek sekundy gaz i od razu dośc mocno odwiń(nie moze być wolno- to jest taki szybki ruch przymknięcia i natychmiastowego ponownego odwinięcia...

Ważna sprawa też żebyś nie był spięty- nie staraj sie przykleić do zbiornika brzuchem... wyluzuj sie i staraj sie siedzieć w miare normalnie.

 

Nawet stara poczciwa CBR 600F2 F2 szłą bez najmniejszego problemu na gumke z gazu takze Twoja 6tka tym bardziej musi gumić aż miło! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...