Vice_Lord Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 (edytowane) Witam serdecznie jestem nowym forumowiczem więc ogólnie chciałbym powitać wszystkich którzy wejdą w ten temat i będą chętni do udzielenia mi pomocy :) kupiłem mój wymarzony cross suzuki rm 250 niestety budżet (budowa domu) był ograniczony mocno więc kupiłem starszy motor do remontu jak zresztą wszystkie starsze motory. Mam pare pytań odnośnie tego motorka - jaki to jest rok produkcji? według mnie 86r seria G bodajże (tak rozkminiliśmy to wspólnie z suzuki motor poland) - co ile wymieniać olej w silniku oraz jaką mieszanke robić do tak starego motorka? mam olej do benzyny motul 2t - ma ktoś do sprzedania wirnik pompy wody? i czy w ogóle to jest oryginalna część? wirnik jest dziwny i niedostępny w serwisie zwykle są na wałkach a mój jest zakładany na wieloklin na wale korbowym ma otwór w środku i wchodzi na wałek od wałka (korby) na wieloklin i skręcany jest nakrętką samokontrującą się i to wszystko, czy tak ma być czy to jakaś rzeźba? aktualnie motor jest w trakcie remontu kapitalnego: nowe tarcze sprzęgłowe , sprężyna kopki, tuleja, korba proxa, cały wał wyważony i zrobiony na tip top i tak można pisać w nieskończoność lecz nie moge poskładać motoru z powodu wyrobionego wirnika na pompie i może ktoś ma pomysł czy tak było w oryginale czy po prostu coś tu było zamotane? przeczytałem już cały internet znalazłem taki wirnik w ameryce jedynie może ktoś z was miał podobne doświadczenia lub po prostu styczność z takimi silnikami? poniżej pod tematem zaraz wkleje kilka fotek oraz numery ramy oraz silnika https://zapodaj.net/f42995d4db282.jpg.html https://zapodaj.net/37daf8b5f6675.jpg.html https://zapodaj.net/38bbc9d3c44ad.jpg.html https://zapodaj.net/7f24ba831b088.jpg.html https://zapodaj.net/367cd028f4a47.jpg.html tutaj na taborecie jest ten wirnik pompy wody o którym mowa powyżej https://zapodaj.net/b4f2c5f1e854a.jpg.html 3 łopatki ma i otwór w środku czy to oryginalny wiatrak? https://zapodaj.net/981a095156e23.jpg.html wirnik przychodzi na ten wałek od wału korbowego przy koszu sprzęgłowym (po prawej) zakładany na wieloklin i skręcany nakrętką??? https://zapodaj.net/3d2d0f6d30dc2.jpg.html nr vin ramy to: RJ13A - 101736 nr silnika to: J106 - 101393 silnik niebieski ktoś coś wie więcej o tego typu motorze? chętnie wchłonę wszystkie niezbędne informacje z tyłu ma jeszcze bęben nie ma tarczy tarcza jest tylko z przodu hamulcowa https://zapodaj.net/b7eebe8f1c539.jpg.html https://zapodaj.net/627e1d5267b23.jpg.html https://zapodaj.net/c822d69e6bf99.jpg.html Edytowane 19 Września 2016 przez Vice_Lord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekRM250 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 http://www.moto-maniak.eu/wycena/ Jeśli szukasz części do Suki polecam stronkę w 100%...Za Króciec ssący do mojej rmki z roku 1984 nówkę sztukę zawołali 150zł z dostawą gdzie na allegro proponowali mi 200zł za używany. Może znajdziesz tam wirnik, albo choćby informacje o nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vice_Lord Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 no dzięki wielkie pewnie stronka się przyda mój motorek jest stary ale już pare tysięcy w niego zainwestowałem i żal się rozstać masa frajdy z takiego kopa co daje to suzuki trzeba remontować płacić płakać i jeździć lecz ta pompa nie daje mi spokoju zaraz zaczynam szukać na tej stronie tylko nie mam żadnych info odnośnie tej pompy nr oem lub nawet nie wiem dokładnie z którego roku jest mój motor poglądowo wygląda na 86 a jak jest w rzeczywistości tego nie wie nikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekRM250 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 (edytowane) 86 miał tarcze z przodu bęben z tyłu, niebieski silnik i jest to pierwszy rocznik w którym występował zawór wydechowy masz takowy? :) Stary nie znaczy gorszy :DJeżdżę Rm'ką z 84/85 roku (moje pierwsze moto)... Jedynie zeswapowałem lagi z ktm'a lc2 na tarcze z przodu bo był bęben i ujeżdżam, cały czas się uczę jednak wiem co ten 2 sów potrafi :) Edytowane 19 Września 2016 przez MaciekRM250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vice_Lord Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 znalazłem na tej twojej stronie po rysunku poglądowym taki wirnik jak w mojej pompie ale w rm'ce 250 z 2002r zobacz sobie w wolnej chwili bo to raczej mało prawdopodobne żebym miał w swojej starej taki wirnik coś tam musi być kombinowane a czy zawór mam to nie mam pojęcia bo naprawia go serwis nie ja (i to był mój błąd) no ale pracuje we francji i nie mam czasu na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Króciec na wąż do chłodnicy przykręcany jest do obudowy pompy wody czy jest jednym elementem ???Pytam dlatego,bo wersja H ma przykręcany, a w wersji G jest jedną częścią.Wersja G i H wychodziły w tym samym roczniku tj 86 Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vice_Lord Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 jest przykręcany najpierw idzie obudowa pokrywa na karter od str kosza sprzęgłowego później mała obódowa z króćcem na pompe wody i na to zakładamy przewód od chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) jest przykręcany najpierw idzie obudowa pokrywa na karter od str kosza sprzęgłowego później mała obódowa z króćcem na pompe wody i na to zakładamy przewód od chłodnicy W takim razie jest to model H i wałek pompy wody jest wkładany/wtykany w wał korbowy http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/1986/RM250/CRANKCASE+COVER+-+WATER+PUMP+%28MODEL+H%29/parts.html Edytowane 20 Września 2016 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vice_Lord Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 no ale widziałeś zdjęcia mojego wału korbowego? mam powyżej dodane i u mnie jest sam goły wirnik plastikowy zakładany już na wałek od wału korbowego który nie pasuje z tym wirniczkiem którego mi tutaj powyżej wysłałeś ja mam sam goły wirnik z dziurką w środku zakładam to centralnie na wałek z wału korbowego skręcam nakrętką i jest git tyle że się wieloklin obrobił na tym plastikowym wirniku i będzie dupa ten co mi wysłałeś to jest lity razem z częścią wałka taki też mam gdyby ktoś potrzebował (suzuki motor poland) taki mi wysłało i nie pasuje 148zł sprzedam taniej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Czyli wałek też powinien mieć wieloklin-dobrze rozumuje ? bo przecież wirnik musi być jakoś osadzony na wałku.A na zdjęciach nie widać. Mógłbyś kliknąć kilka fotek lepszej jakości samego wałka ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vice_Lord Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 https://zapodaj.net/a638e2a201b19.jpg.html https://zapodaj.net/f2c5984ab6f8a.jpg.html na wałku od korby jest wieloklin i gwint zakładasz wirnik na wieloklin który jest stożkiem dokręcasz nakrętką plastikowy wirnik i tak to się trzymało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.