Skocz do zawartości

Kawasaki KLE 500 - rozsypane magneto – czy trzeba czyścić cały silnik ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

JanuszK30

 

 

"Wracając do tematu, nie ma sensu rozbierać silnika, magnesy są miękkie, zostaną przemielone, przykleją się tu i tam pozostaną w postaci pyłu.... masz teraz castrola magnateca "

 

 

Z magnatecem to lekka przesada, ale pozostale w pelni popieram. Tym bardziej ze komora urzadzenia do wytwarzania pradu ( w zadnym wypadku komora alternatora) jest oddzielona pd reszty silnika przegroda. Okruchy magnesow przyczepily sie do nalblizszych elementow ze stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuję Wszystkim za porady .

 

Zrobiłem tak :

* wyczyściłem komorę magneta (nie alternatora :) )

* zakupiłłem nowy łańcuszek od rozrusznika, bo w starym nie dało się dokładnie wyczyścić resztek magnesów pomiędzy ogniwami .

* zdemontowałem miskę olejową i filtr (nie widziałem żadnych opiłków magensu),

* zdemontowałem smok olejowy- był trochę zapchany kawałkami kleju od magnesów, ale brak opiłków magnesów ,

* zdemontowałem rurki od smarowania (od spodu, z tyłu silnika i w górnej komorze - przy okazji ustawię luzy zaworowe) - wszyskie rurki bardzo dokładnie przedmuchałem sprężonym powietrzem .

 

I to wszystko, teraz tylko poskładać i mieć nadzieję, że będzie OK.

 

Dziękuję za porady

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuję Wszystkim za porady .

 

Zrobiłem tak :

* wyczyściłem komorę magneta (nie alternatora :) )

* zakupiłłem nowy łańcuszek od rozrusznika, bo w starym nie dało się dokładnie wyczyścić resztek magnesów pomiędzy ogniwami .

* zdemontowałem miskę olejową i filtr (nie widziałem żadnych opiłków magensu),

* zdemontowałem smok olejowy- był trochę zapchany kawałkami kleju od magnesów, ale brak opiłków magnesów ,

* zdemontowałem rurki od smarowania (od spodu, z tyłu silnika i w górnej komorze - przy okazji ustawię luzy zaworowe) - wszyskie rurki bardzo dokładnie przedmuchałem sprężonym powietrzem .

 

I to wszystko, teraz tylko poskładać i mieć nadzieję, że będzie OK.

 

Dziękuję za porady

Piotr

Drogi Piotrze

Mama nadzieje ze bedziesz dlugo cieszyl sie swoim sprawnym motocyklem.

Bardzo dobrze ze wyczysciles wszystko, a nie poszedles po najmniejszej linii oporu. Bedziesz teraz jezdzil majac spokojna glowe, ze nic nie dostalo sie do oleju.

Jednak nie wyczysciles komory MAGNETA bo w swoim motocyklu nie masz magneta . Magneto to iskrownik. Masz KOLO MAGNESOWE., lub wirnik.

Ja jednak bede obstawal, ze prodnice pradu zmiennego z magnesami trwalymi to alternatory.

Na stronie specjalisty czyli firma VAPE z czech tak sa nazwane.

Link : http://www.vape.cz/en/technologie/alternatory/

http://www.vape.cz/

http://www.vape.cz/de/

Nazwa alternator pochodzi od rodzajo wytwarzanego pradu prąd przemienny ( alternating current, AC).

Sposob wytwarzenia wirujacego pola magnetycznego jest tutaj nieistotny.

Jeszcze raz powtarzam MAGNETO to ISKROWNIK ( albo kpr.pchr. Lazewski z Czterech pancernych), A to co sie kreci w prodnicy motocyklowej to KOLO MAGNESOWE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...