mort3n Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Z tyłu w każdym crossie jest wentyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Ja pierd***le czego się człowiek może dowiedzieć z netu :/1. W Hondzie CR nie było żadnych przednich zawieszeń pneumatycznych, więc albo masz założone lagi od Hondy CRF (po 2013 roku, z wentylami samochodowymi), albo to, co nazywasz wentylami to odpowietrzniki lag, które powinieneś odpowietrzać po każdej jeździe. Pamiętaj, żeby to robić na rozprężonym zawieszeniu, kiedy motocykl stoi na stojaku (odpowietrzniki mogą być śrubkami albo wentylkami, które się naciska w celu upuszczenia powietrza).2. Jeżeli masz zawias pneumatyczny (w Hondzie CRF od 2013 roku) to wentyle służą do nabijania zawiasu POWIETRZEM i są do tego specjalne pompki. W pierwszych modelach zawieszenia pneumatyczne były niskociśnieniowe (2,1 do 2,4 bara), potem producenci zaczęli stosować wysokociśnieniowe (nawet 10 bar). Należy używać specjalnej pompki do zawiasów (polecam marki BUD, kosztuje koło 150 zł, ale warto), bo taka pompka umożliwia bardzo precyzyjne ustawienie ciśnienia i nie powoduje spadku ciśnienia w momencie jej odłączania od wentyla. To bardzo ważne, bo różnica między nabiciem zawiasu na 2,3 atmosfery a 1,5 atmosfery może oznaczać połamane (lub nie) nadgarstki na przykład w przypadku przeskoczenia hopy w płaskie. Z tym nie ma żartów.3. Tylny amortyzator ma zasobnik, który należy napełniać AZOTEM i należy to zlecić serwisowi. Jak ktoś słusznie zauważył, użycie azotu jest podyktowane koniecznością zachowania jednakowej charakterystyki zawieszenia zimnego i ciepłego (po 10 minutach na torze zasobnik na azot osiąga bardzo wysoką temperaturę).4. Powtarzam do znudzenia: crossówka to 80% zawieszenie. Jakakolwiek fuszerka na tym poziomie zwielokrotnia ryzyko kontuzji. Zawias MUSI być sprawny i ustawiony pod wagę kierowcy. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.