Skocz do zawartości

Albania Rally - czy się ktoś może wybiera?


motif
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości.. Jaki koszt? I na jakim motocyklu planujesz wystartować?

 

 

trochę zależy od terminu zgłoszenia ale normalna stawka na motocykl to 600 euro.

Co do motocykla to myślałem jechać albo na xt660z tenere albo crf250l. Do kosztów

niestety trzeba też doliczyć kupno roadbooka i trip mastera no chyba że ktoś już ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa motocykle chyba trochę za słabe osiągi mają jak na taki rajd, nie uważasz? Tzn. amatorsko można jechać i pomysł masz fajny, ale z tego co widziałem to większość motocykli jest typu EXC-F, WR-F itp. Do tego trzeba jeszcze mieć dobre zaplecze mechaniczne żeby w pierwszy dzień jakaś pierdoła nie unieruchomiła motocykla. Sam chciałbym pojechać w jakimś Cross Country..

 

Ps. Nie lepiej spróbować w Polsce wystartować i zobaczyć z czym to się je?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa motocykle chyba trochę za słabe osiągi mają jak na taki rajd, nie uważasz? Tzn. amatorsko można jechać i pomysł masz fajny, ale z tego co widziałem to większość motocykli jest typu EXC-F, WR-F itp. Do tego trzeba jeszcze mieć dobre zaplecze mechaniczne żeby w pierwszy dzień jakaś pierdoła nie unieruchomiła motocykla. Sam chciałbym pojechać w jakimś Cross Country..

 

Ps. Nie lepiej spróbować w Polsce wystartować i zobaczyć z czym to się je?

 

xt660z w zupelności wystarczy dla celów amatorskich, tam wiekszość dróg to offroad gdzie bardziej technika się liczy niż moc. Zresztą tam są też klasy pojemnościowe. XT500 miała 30hp i wygrała Paris Dakar :) a tenerka ma prawie 50hp.

 

W Polsce wybieram się w maju na rajd Tukan, nic innego tego typu o ile wiem nie mamy w kraju.

 

HL2009_leg10_282_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt660z w zupelności wystarczy dla celów amatorskich, tam wiekszość dróg to offroad gdzie bardziej technika się liczy niż moc

 

 

Jak większość trasy to techniczny offroad, a nie zapier...lanie.. To przede wszystkim znaczącą role odgrywa również waga, musisz też i o tym pomyśleć.

 

 

 

W Polsce wybieram się w maju na rajd Tukan, nic innego tego typu o ile wiem nie mamy w kraju.

 

Masz jeszcze np. Baja Carpathia i Transgothica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak większość trasy to techniczny offroad, a nie zapier...lanie.. To przede wszystkim znaczącą role odgrywa również waga, musisz też i o tym pomyśleć.

 

 

 

tu masz racje, gdyby tenerka byla 50 kg lżejsza to byłby ideał motocykla dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby ją odchudzić i przerobić typowo pod rajd?

 

myślałem o tym ale na razie jest za nowa i mi szkoda. Na samym wydechu mozna 5 kg zaoszczedzić, na akumulatorze pewnie z kilo ale cudów się nie zrobi. Paliwa mniej też leje w teren bo 23 litry sobie waży troche.

 

p.s.

A taki sprzęt jak Twoj to jak czesto wymaga zmiany oleju, regulacji zaworów itp? Myślałem prze chwilę o czymś takim jak wr450f ale straszy mnie robienie koło niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki sprzęt jak Twoj to jak czesto wymaga zmiany oleju, regulacji zaworów itp? Myślałem prze chwilę o czymś takim jak wr450f ale straszy mnie robienie koło niego.

 

WR jak i YZ mają wyczynowe silniki, zawory i olej maksymalnie co 15 mth, wiadomo że można jeździć dłużej, ale potem to wszystko się odwdzięcza.. Bo sprawdza się reguła "jak dbasz tak masz". No i w porównaniu do XT660 tam jeszcze dochodzą takie rzeczy jak wymiany tłoka, korbowodu itp.

 

Jak dysponujesz gotówką to można sobie fajnie zrobić taką WR-ke..

 

blu100_3407blu.jpg

blu100_3413blu.jpg

 

Ps. A przeróbka wbrew pozorom nie kosztuje milionów.. Praktycznie seryjny motocykl z tym że ma dołożony duży zbiornik, przednią owiewkę ze stelażem i roadbook'a.

 

Aaa.. I nie musisz od razu robić aluminiowych zbiorników po 20L każdy, wystarczy że wrzucisz jakiś akcesoryjny 15, 20, 25 na miejsce oryginalnego. A do tego jeśli chcesz dorabiasz sobie wyższą owiewkę z laminatu albo i nie.. I wystarczy tylko zamontować rajdowe oprzyrządowanie i gotowe..

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...