piotrek7770 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Witam forumowiczów.Kupiłem Rometa Division 250 Co prawda jest tam silnik od Zippa Trackera ale zasadniczo to nic nie zmienia, ponieważ silniki te mają takie same parametry . Wydaje mi się, że obrotomierz nie działa poprawnie TZN. Działa bardzo powoli. Wskazówka reaguje wolno na podnoszone obroty. I chyba najwięcej dochodzi do 7 tyś obrotów pomimo gazu rozkręconego do oporu. Natomiast wolne obroty pokazuje prawidłowo czyli około 1800 obr. Jeszcze jej nie widziałem nigdy żeby się zbliżyła do czerwonego pola. Obrotomierz jest wyskalowany do 12 tyś. i jest elektroniczny. Nie ma linki biegnącej od silnika. Byłbym bardzo wdzięczny wszystkim, którzy mogą pomóc naprawić mi te wskazania (według mnie przekłamane). A może ktoś już rozbierał taki licznik i wie gdzie szukać. Czytałem na forum o możliwości podłączenia kabla do świecy żeby bardziej dokładnie odczytywał moto obroty. Ale nie wiem, który i boje się żeby nie nabałaganić jeszcze gorzej. A może naoliwić wskazówkę czy coś w tym stylu. Ps. Każda rada się przyda!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Nie spamuj tym samym tematem tylko cierpliwie oczekuj na odpowiedź. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jeżeli to nie jest wynikiem jakiejś usterki elektroniczno/mechanicznej obrotomierza, to może wystarczy wykonać kalibracje wskazówki przez delikatne odgięcie/przygięcie zderzaka/sprężynki- która swoją właściwie wyregulowaną sprężystością odpowiada za płynność pracy wskazówki obrotka. Obrotomierz dostrajany w taki sposób należy synchronizować z np. zewnętrznym obrotomierzem podłączonym dodatkowo w układ zapłonowy moto. Może to być multimetr z funkcją pomiaru obrotów silnika, lub nawet inny obrotomierz elektroniczny motocyklowy- który jest certyfikowany. By dostać się do mechanizmu wskazówki/obrotomierza należy go ostrożnie zdemontować, uważając aby niczego nie uszkodzić/połamać. Oczywiście mam na uwadze że w dzisiejszej technice (nawet tej chińskiej) występują obrotomierze, których wskazówki pozbawione są sprężynek a sterowane są silniczkami- w takiej sytuacji możesz zapomnieć o powyższym. Najlepiej będzie najpierw podłączyć zewnętrzny obrotomierz i wstępnie skontrolować/porównać wskazania obrotów ze wskazaniami oryginalnego obrotka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek7770 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam Czy ktoś mi jeszcze coś doradzi. Nie ukrywam, że drażni mnie ta usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Napisz jak to się stało, ze jest inny silnik. Czy wraz ze zmianą silnika zmieniono wiązkę?Czy moduł zapłonowy jest taki sam? Czy ta usterka jest od początku gdy go kupiłeś?Schemat instalacji zapodaj. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.