meter30 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Mam problem tak jak w temacie. Motorek jeździł, zaczął przerywać, zgasł i już nie odpalił. Układ zapłonowy jest dość prosty - cewka w silniku - od niej kabel idzie do modułu zapłonowego, gdzie spotyka się z impulsem z czujnika halla i stąd do cewki zapłonowej. Doszedłem do tego, że na module jest napięcie, wychodzi do cewki zapłonowej i tam ginie. Po rozłączeniu z cewką i podłączeniu miernika, są wskazania, pokazuje się napięcie przy kopaniu, natomiast, kiedy podepnę ten kabelek do cewki, miernik nic nie wskazuje. Moje chłopskie myślenie podpowiadałoby - cewka zapłonowa, ale... po podłączeniu na krótko do akumulatora iskra jest. Drugie podejrzenie - moduł, ale... załatwiłem drugi sprawny moduł na podmiankę i jest to samo. Zostały tylko 2 możliwości - czujnik halla lub cewka w silniku, chyba że coś jeszcze pominąłem. Chciałbym, żebyście mi coś zasugerowali, bo to jest stary motor z 83r, dość mało popularny, części do niego są trudne do dostania i zanim to naprawię, to nie chciałbym stracić zdrowia na poszukiwaniu zamienników ;) i motor został unieruchomiony 12km od mojego zamieszkania w miejscu gdzie ciężko o dobre zaplecze narzędziowe, co dodatkowo utrudnia sprawę. Dodam tylko, że dziś przed podmianą modułu iskra się pojawiła, więc kopnąłem, motor odpalił, ale pochodził kilkanaście sekund i iskra zniknęła Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez meter30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Masz serwisówkę do niej ?Pomierz wszystko jeszcze raz i porównaj z serwisówką.Podmień cewkę WN jak masz możliwość. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meter30 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Podmieniłem cewkę WN i nic, podmieniłem impulsator i nic. Nie miałem możliwości podmianki cewki w silniku, ale ją pomierzyłem. Zwarcia nie ma, oporność 342 Ohm. Nie mam serwisówki, ale zmierzyłem w sprawnym motorze i jest 348 Ohm. Nie sądzę, żeby te 6 Ohm miało jakiekolwiek znaczenie. Gdzieś musi być zwarcie i nie wiem gdzie szukać. Napięcie z modułu wychodzi na cewkę, ale po podłączeniu do cewki znika. Być może jakiś kabelek się przetarł, albo nie wiem co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Witam podepnę się pod temat gdyż w moim kawasaki kl 250 rocznik 1981 nie mam iskry. Cewka WN rezystancja 5,61 kOhmCewka pod magnetem 7,6V jak kręcęImpulsator 0,3V jak kręcę. 188 Ohm bez kręcenia. Jak kręcę magnetem zmienia się na 202 Ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kl 250A Opublikowano 11 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2021 Dzień dobry ja też mam problem z iskrą w tym modelu,możliwe że jest uszkodzone magneto. Są jakieś sposoby żeby je sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.