Skocz do zawartości

Kawasaki KL250 - brak iskry


meter30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem tak jak w temacie. Motorek jeździł, zaczął przerywać, zgasł i już nie odpalił. Układ zapłonowy jest dość prosty - cewka w silniku - od niej kabel idzie do modułu zapłonowego, gdzie spotyka się z impulsem z czujnika halla i stąd do cewki zapłonowej. Doszedłem do tego, że na module jest napięcie, wychodzi do cewki zapłonowej i tam ginie. Po rozłączeniu z cewką i podłączeniu miernika, są wskazania, pokazuje się napięcie przy kopaniu, natomiast, kiedy podepnę ten kabelek do cewki, miernik nic nie wskazuje. Moje chłopskie myślenie podpowiadałoby - cewka zapłonowa, ale... po podłączeniu na krótko do akumulatora iskra jest. Drugie podejrzenie - moduł, ale... załatwiłem drugi sprawny moduł na podmiankę i jest to samo. Zostały tylko 2 możliwości - czujnik halla lub cewka w silniku, chyba że coś jeszcze pominąłem. Chciałbym, żebyście mi coś zasugerowali, bo to jest stary motor z 83r, dość mało popularny, części do niego są trudne do dostania i zanim to naprawię, to nie chciałbym stracić zdrowia na poszukiwaniu zamienników ;) i motor został unieruchomiony 12km od mojego zamieszkania w miejscu gdzie ciężko o dobre zaplecze narzędziowe, co dodatkowo utrudnia sprawę. Dodam tylko, że dziś przed podmianą modułu iskra się pojawiła, więc kopnąłem, motor odpalił, ale pochodził kilkanaście sekund i iskra zniknęła

Edytowane przez meter30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem cewkę WN i nic, podmieniłem impulsator i nic. Nie miałem możliwości podmianki cewki w silniku, ale ją pomierzyłem. Zwarcia nie ma, oporność 342 Ohm. Nie mam serwisówki, ale zmierzyłem w sprawnym motorze i jest 348 Ohm. Nie sądzę, żeby te 6 Ohm miało jakiekolwiek znaczenie. Gdzieś musi być zwarcie i nie wiem gdzie szukać. Napięcie z modułu wychodzi na cewkę, ale po podłączeniu do cewki znika. Być może jakiś kabelek się przetarł, albo nie wiem co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam podepnę się pod temat gdyż w moim kawasaki kl 250 rocznik 1981 nie mam iskry.

Cewka WN rezystancja 5,61 kOhm

Cewka pod magnetem 7,6V jak kręcę

Impulsator 0,3V jak kręcę. 188 Ohm bez kręcenia. Jak kręcę magnetem zmienia się na 202 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...