GaCek Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Witam wszystkich posiadaczy Junaków :D Mam pytanko odnośnie chromowanej rury i tłumika do Junaka. Niedawno kupiłem same kolanko (tłumika nie mieli :buttrock: na stanie). Założyłem je do Junaka (motor świeżo po remoncie kapitalnym). Odpaliliśmy go i troche popierdział na pustym :D bez przygazówkki .Potem przyjrzałem się rurze a w miejscu gdzie wychodzi z głowicy jakby pod chromem zaczęły się robiś jakieś burchle :| . Coto może być z tym kolankiem. Ma ktoś coś takiego pobobnego ma albo miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Oj widze że tu koledzy nigdy nie przerabiali tekich trubnych problemów z Junakiem. :buttrock: :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Kupiłeś kiepsko pochromowane kolanko. Pewnie bez podkładu miedzi chrom był kładziony, na kiepsko wytrawioną rurę, to i się kiepsko trzyma. Pozatym stal i chrom mają różną rozszerzalność cieplną, to i zaczyna obłazić. Nic z tym nie zrobisz, zacznie sie sypac i rdzewieć. Weź tę rurę i pojedź do tego co od niego kupiłeś. Może wymieni na lepszą, a jak nie, to użyj jej jako argumentu :buttrock: albo daj do ponownego pochromowania, do lepszego zakładu, żeby zrobili to z miedziowaniem. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2004 No i lipa z tym kolankiem coraz bardziej się odkształca chrom. Poprostu lipne kolanko czy wszystkie nowe kolanka produkowane teraz też tak sie robią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 23 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2004 tak jak pisza wyzej to chrom jest zle polozone zapewne na tylko oszlifowana i oczyszczona chemicznie rure a bez miedziowania ja tez przerabialem kolanka, tlumiki i mi sie to nigdy nie zdarzylo zmienio troszke kolor przy wyjsciuz glowicy ale vhrom nie odlazi! Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 24 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 Co się okazało pod warstwą chromu nie było warstwy miedzi. Więc przestrzegam NIE KUPIJCIE TANICH CHROMÓW !!!!!!!!!!! no czyba że ze znanego źródła. Ja sie juz przekonałem :oops: czym to grozi. Dobrze że nie kupiłem taniego tłumika :D to dopiero by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Mam trochę pojęcia o chromowaniu, bo pracowałem u jednego znanego w Polsce faceta zajmującego się odrestaurowywaniem weteranów, chromami, itd. Chromu na kolanka i tłumiki NIGDY nie powinno robić się na podkładzie miedziannym, bo miedź rozszerza się inaczej i szybciej od chromu. Dawniej stosowano podkład z miedzi ale inaczej niż obecnie. Na wyszlifowaną powierzchnię idzie nikiel, a później chrom. Poprostu chrom był złej jakości.Mam tłumik i kolanko od Petrusa i po 7000km, kolanko jest tylko lekko fioletowe na zgięciu.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.