Skocz do zawartości

Chrom w Junaku.


GaCek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy Junaków :D

Mam pytanko odnośnie chromowanej rury i tłumika do Junaka. Niedawno kupiłem same kolanko (tłumika nie mieli :buttrock: na stanie). Założyłem je do Junaka (motor świeżo po remoncie kapitalnym). Odpaliliśmy go i troche popierdział na pustym :D bez przygazówkki .Potem przyjrzałem się rurze a w miejscu gdzie wychodzi z głowicy jakby pod chromem zaczęły się robiś jakieś burchle :| . Coto może być z tym kolankiem. Ma ktoś coś takiego pobobnego ma albo miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś kiepsko pochromowane kolanko. Pewnie bez podkładu miedzi chrom był kładziony, na kiepsko wytrawioną rurę, to i się kiepsko trzyma. Pozatym stal i chrom mają różną rozszerzalność cieplną, to i zaczyna obłazić. Nic z tym nie zrobisz, zacznie sie sypac i rdzewieć. Weź tę rurę i pojedź do tego co od niego kupiłeś. Może wymieni na lepszą, a jak nie, to użyj jej jako argumentu :buttrock: albo daj do ponownego pochromowania, do lepszego zakładu, żeby zrobili to z miedziowaniem.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tak jak pisza wyzej to chrom jest zle polozone zapewne na tylko oszlifowana i oczyszczona chemicznie rure a bez miedziowania ja tez przerabialem kolanka, tlumiki i mi sie to nigdy nie zdarzylo zmienio troszke kolor przy wyjsciuz glowicy ale vhrom nie odlazi!

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się okazało pod warstwą chromu nie było warstwy miedzi. Więc przestrzegam NIE KUPIJCIE TANICH CHROMÓW !!!!!!!!!!! no czyba że ze znanego źródła. Ja sie juz przekonałem :oops: czym to grozi. Dobrze że nie kupiłem taniego tłumika :D to dopiero by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam trochę pojęcia o chromowaniu, bo pracowałem u jednego znanego w Polsce faceta zajmującego się odrestaurowywaniem weteranów, chromami, itd.

Chromu na kolanka i tłumiki NIGDY nie powinno robić się na podkładzie miedziannym, bo miedź rozszerza się inaczej i szybciej od chromu. Dawniej stosowano podkład z miedzi ale inaczej niż obecnie. Na wyszlifowaną powierzchnię idzie nikiel, a później chrom. Poprostu chrom był złej jakości.

Mam tłumik i kolanko od Petrusa i po 7000km, kolanko jest tylko lekko fioletowe na zgięciu.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...