Skocz do zawartości

Dziura w obrotach GPZ500S


Rekomendowane odpowiedzi

Monter dobrze gada :). Jak faktycznie okaże się, że to moduł, to w razie braku zamiennika możesz spróbować otworzyć obudowę nieco inwazyjną metodą :). Tylko uważaj, żeby nic w środku nie zepsuć.

Haynes pisze, że moduł może być jedną z przyczyn dolegliwości Twojego moto,ale wymienia również masę innych rzeczy.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie

Prześlę foty bracholowi, on bardziej ogarnia temat.

Jak wymiana gaźnika nie pomoże, to będziemy brać się za moduł.



Major87, a te dwie rury po bokach, gdzie są podłączone, czy może do kranika ? Te z filtrami.



bo u mnie jest , główny od paliwa, podciśnieniowy i ten jasny odpływ, a u ciebie jeszcze jest dwa

Edytowane przez radekcezar

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, żebym to ja pamiętał :P

Popaczę w manuala później i powiem Ci, co tam napisali :). Albo jeszcze lepiej, podeślę linki do fot i sam popaczysz :P.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bóg zapłać dobry człowieku :wink:



Pewnie się mylę, ale wygląda mi to obieg płynu z obiegu chłodzenia, do podgrzewania gaźników.

 

Na tej fotce to widać http://sprzedajemy.pl/kawasaki-gpz-500s-warte-obejzenia-60km,11070527

Moja GPZ-eta jest z 1992r i widzę , że 60-konnez tamtych lat mają podgrzewacz gaźników. może tutaj problem istnieje, zobaczymy.

Edytowane przez radekcezar

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to by pasowało, bo właśnie zastanawiałem się, od czego jest ten zardzewiały króciec w okolicy pompy płynu chłodzącego :P.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Panowie. Pełen sukces :biggrin:. Maszyna hula, że krew z rąk odpływa.

Nic nie trzeba było robić, tylko dobrze wyczyścić gaźniki. Po tylu latach przestoju, zasyfiony był, że głowa mała. Jeszcze jakiś kanalik był zabity i to robiło robotę.

Brach, wypucował je, ustawił jak trzeba. Zalałem go dzisiaj po korek, zobaczymy ile sfajczy na 100 km, może później zrobi się jakieś małe korekty w ustawieniach gaźnika . Będę zadowolony jak wyjdzie 5 l, bez pałowania, na spokojnie.

A drugi gaźnik przyda się. Myślę jeszcze skompletować parę części do niego, nawet jakiś drugi silnik. Dobrze je zakonserwuję i będą czekać na swoją kolej i kolejne 23 lata pośmiga, jak zdrowie dopisze. Nie myślę go zmieniać po roku czy dwóch.

 

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, zwłaszcza tobie Major87.

Jak ją wypucuję zrobię kilka fotek i zapodam.

 

Lewa w górę.

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pucuj i zapodawaj :). Ja chciałem tylko zrobić/wymienić silnik w swojej, ale jako że jest już i tak rozebrana w połowie, odrdzewię i odmaluję ramę i wahacz, bo jednak nie wierzę w to, że moto na chodzie będzie mi się chciało rozkręcać :). A ruda nie śpi...

A części zbieraj, faktycznie mogą się przydać kiedyś, choć zgodnie z prawem Murphy'ego, jak coś jebnie, to akurat nie będziesz tego miał w zapasie :D.

Pozostaje życzyć przyczepności :). Baw się dobrze :).

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak kolego, jeszcze przy okazji małe pytanko.

Faktycznie te typy są nie do grzane. Jeżeli termostat jest dobry, to w jakiej pozycji powinna być wskazówka ? U mnie oscyluje przy dole, koło tej kreski, nie wiem czy to jest minimum. Do załączenia wentylatora, to chyba jeszcze dużo brakuje.

Edytowane przez radekcezar

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy termostat jest faktycznie dobry? Wrzuć go do jakiegoś małego gara i zacznij gotować - powinien pyknąć koło 80*C. I koniecznie dolej chłodziwa do max poziomu. W trakcie dolewania możesz nieco pogibać się na moto, coby jak najwięcej powietrza wypędzić z rurek i chłodnicy. Wtedy zrób jazdę próbną i zobacz, co pokazuje czujnik temperatury. Posprawdzaj też wszystkie połączenia, bo może masz po prostu zasyfione kabelki.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie GPZ-ta przetestowałem. Powiem sympatyczny sprzęt. Wczoraj zalałem go po korek, że nawet już setka by nie weszła. Zrobiłem równe 100 km i na stację paliw. Weszło 4,6 l. Jazda głównie w koło komina, z przewagą jazdy miejskiej. Bez pałowania wkręcałem go max. do 6000/7000 obr. Gaźnik jest ustawiony na 2,25 obr. Chyba delikatnie mieszanka jest za uboga. Podkręcę gaźniki na 2,5 obr. i zobaczymy w tedy.

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja maszyna w porannym świetle ;)

Zrobiłem testy i wszystko działa jak na leży. Spalanie na 300 km, przy ustawieniu mieszanki 2,5 obr. 4,9 l na 100 km, z przewagą jazdy miejskiej. Oczywiście bez przesadnego pałowania maszyny. Myślę, że w trasie zejdzie poniżej 4,5 l.

Pozostaje wymiana kapci, bo stare jak węgiel i klocki hamulcowe, cienkie jak żyletka.

Po za tym nie ma czego się przyczepić.

 

Chyba wymienię tylnego kapcia na 130/90 R16 , tera są 120/90 R16. Powinien śmiało się zmieścić i jest większy wybór. Do 120-stek jest kiepski dostęp, jest ich może kilka w ofercie.

post-78928-0-14293800-1430068618.jpg

Edytowane przez radekcezar

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Tak ogólnie maszyna świetnie się sprawuje.

Korzystając z okazji. mam jeszcze jedno pytanie odnośnie termostatu. Mi się jego praca nie podoba. Przy temperaturze powietrza tak koło 20 stopni. Wskazówka temperatury ledwo co podejdzie do góry i co najgorsza po uruchomieniu maszyny na zimnym silniku , chłodnica prawie od razu robi się ciepła ( jak by termostat był otwarty) Wyciągałem dziada i grzałem w garu. Otworzył się tak przed 90 stopni.

Morze ktoś miał taki sam problem ? Nowy jet dość drogi i nie chce bez potrzeby wymieniać obecnego.

 

Za info z góry dzięki.

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Zerknij do manuala na rozwiązywanie problemów z układem chłodzenia.

Łap link http://www.classiccycles.org/1852/1894.html, znajdź sobie GPZtę na liście i czytaj :). Jest tam manual Haynes i jakiś jeszcze jeden.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...