bolek81 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Witajcie Jestem tu nowy, więc skorzystać chciałem z porady i pomocy ponieważ nigdy nie zajmowałem się motocyklami, dopiero od miesiąca jestem w posiadaniu WFM z 1958 r. Problem polega na tym iż założyłem nowy iskrownik i iskra pojawia się kiedy dotykam przewodu WN do cylindra. Jak założę fajkę i świecę to prądu nie ma. Próbowałem już na 3 fajkach i 2 świecach, które są sprawne. Co może być przyczyną tego stanu? Dodam tylko że jak przekręcę kluczyk w stacyjce w pozycji światło i kopnę w starter to żarówki reagują. Byłbym wdzięczny za pomoc i przepraszam jeśli ten temat może był już tu podejmowany ale wybaczcie człowiek całe życie się uczy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 wygląda na to że masz zapłon nie ustawiony Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Wyprzedzenie zapłonu na 3 mm przed GMP, przerwa na przerywaczu 0,3 mm. Zrób w tej kolejności, a przyczyną braku iskry jest właśnie nieodpowiednia przerwa na przerywaczu. Przy złym ustawieniu zapłonu strzelałby w tłumik lub gaźnik, kiepsko palił, ale iskra powinna być. Zapłon ustawiasz za pomocą suwmiarki lub przyrządu do ustawiania zapłonu, przerwę na przerywaczu za pomocą szczelinomierza. Po tych zabiegach weź się za regulację gaźnika i jeśli nic piecowi nie dolega, to ciesz się bezawaryjną jazdą :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Dziękuję za pomoc :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Podziękuj jak pomoże ;p. Dłubałeś coś czy dopiero będziesz to robić? Pisz co i jak po kolei to wszystko Ci wyjaśnimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Słuchajcie koledzy nic nie pomogło. Ustawiłem przerwę 0,3 mm szczelinomierzem tak jak trzeba 3 mm przed GMP. Mam do tego nawet czujnik zegarowy:) Myślałem może bo mam zapasową cewkę prądową z WFM by inną założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Odłącz kable od silnika i wtedy sprawdź iskrę. To nowy czy używany iskrownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 iskrownik jest mało używany z zapasów, widać po nim. Kupiłem go na necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 A próbowałeś odpiąć te kable od silnika? Zobacz czy przerywacz nie łapie masy na ośce na której jest osadzony. No i jak masz to podmień cewkę.Ej, przecież tam też mógł paść kondensator! Kompletnie o nim zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 odpiąłem kable od silnika i problem nie znikł. Natomiast przerywacz łapie masę i co jest tego przyczyną? Kondensator też wymieniłem na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 brak podkładek pod przerywaczem? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Tylko pamiętaj, że są to podkładki izolacyjne. Powinny być z dwóch stron. Montaż przerywacza na podstawę iskrownika: podkładka, przerywacz, podkładka, zabezpieczenie. Część przerywacza, która pracuje i jest metalowa musi być odizolowana od podstawy iskrownika, która jest masą. Edytowane 26 Lutego 2015 przez Brzoz3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Witam ponownie wszystkich na forum motórzystów i pasjonatów jednośladów.Naprawiłem przyczynę braku iskry. Okazało się że cewka prądowa była do wymiany. Wymieniłem przy okazji kabel WN, kondensator jest nowy.Teraz iskra jest intensywna, ustawiłem zapłon, tak jak trzeba, ale motocykl nie chce zapalić! Nie wiem co znowu jest przyczyną. Czyżby gaźnik? Przy zapalaniu świecy nie zalewa świeca jest sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Daj mu dawkę do cylindra, jak zagada to gaźnik. Jak nie to brak kompresji lub utrwalone uczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek81 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Dałem dawkę paliwa do cylindra i nie zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.