Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Dziś po pracy jadę zakupić wreszcie sprzęt "nadający się" do mocniejszej jazdy czyli RX 125 z 95 roku. Z pierwszych oględzin wynikało, że do wymiany są uszczelniacze w przednich lagach i chyba tylko (mam nadzieję że tylko) tłok bo coś nie ma kompresji i trochę gaśnie na wolnych obrotach. Poza tym ma kilka pękniętych plastików ale ogólnie chyba jest OK. Podajcie proszę jakieś namiary na sklepy gdzie można zakupić części do takiego moto i przybliżone ceny. Jakie są typowe usterki RX i jak je wybadać przed kupnem żeby nie wpakować się na minę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Po pierwsze sprawdz czy motocykl jest prosty. Pózniej czy zawieszenie trzyma i nie cieknie. Posłuchaj pracu silnika i zobacz jak chodzi. :arrow: Tu już wiesz że tłok jest do wymiany, ale jeżeli tam jest cylinder z nikasylem to moze być problem bo nikasyl nie lubi zaluźnych tłoków i wtedy zdziera sie w expresowym tempie. Tu jest adres sklepu i servisu http://www.motoroma.prv.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Po pierwsze sprawdz czy motocykl jest prosty. Pózniej czy zawieszenie trzyma i nie cieknie. Posłuchaj pracu silnika i zobacz jak chodzi. :arrow: Tu już wiesz że tłok jest do wymiany' date=' ale jeżeli tam jest cylinder z nikasylem to moze być problem bo nikasyl nie lubi zaluźnych tłoków i wtedy zdziera sie w expresowym tempie. Tu jest adres sklepu i servisuhttp://www.motoroma.prv.pl/[/quote'] Dzwoniłem już do tego sklepu i koleś powiedział że zestaw tłoka będzie kosztował około 360 zł więc to chyba nie aż tak dużo. Jak sprawdzić bez zdejmowania cylindra czy nikasyl jest ok? Czy wszystkie tłoki 160 ccm Aprilki są takie same czy mogą różnić się wymiarami? Acha, z przodu cieknie olej z zawieszenia ale koleś dokłada uszczelniacze więc koszt naprawy zamknie się w cenie oleju i robocizny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Jak sprawdzić bez zdejmowania cylindra czy nikasyl jest ok? Bez rozbierania nie spawdzisz stanu nikasylu. Czy wszystkie tłoki 160 ccm Aprilki są takie same czy mogą różnić się wymiarami?Oczywiście, że sie róznią bo każda następna selekcja to większy wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Oczywiście, że sie róznią bo każda następna selekcja to większy wymiar. To jak mam rozpoznać (zmierzyć??) jaki mam kupić tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 To jak mam rozpoznać (zmierzyć??) jaki mam kupić tłok? Zdjąć cylinder. Zobaczyć jaki jest teraz założony tłok. Powina byc na nim wybita średnica albo typ selekcji A,B,C,D,E ( w tedy w katalogu patrzymy), Oceniamy stan nikasylu i mierzymy dokładnie suwmiarką średnice cylindra. Co do oceny nikasylu to chodzi o to czy nie jest porysowany i czy nie jest wytarty. Poznasz to po białych plamach ( w tych miejscach pokazuje sie aluminium) szegółnie nad oknami wylotowymi. Jeżeli sie już takie pokazały to jest lipa bo cylinder nadaje sie tylko już do położenia nowej warstwy. Wydatek 700-1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 To jak mam rozpoznać (zmierzyć??) jaki mam kupić tłok? Zdjąć cylinder. Zobaczyć jaki jest teraz założony tłok. Powina byc na nim wybita średnica albo typ selekcji A' date='B,C,D,E ( w tedy w katalogu patrzymy), Oceniamy stan nikasylu i mierzymy dokładnie suwmiarką średnice cylindra. Co do oceny nikasylu to chodzi o to czy nie jest porysowany i czy nie jest wytarty. Poznasz to po białych plamach ( w tych miejscach pokazuje sie aluminium) szegółnie nad oknami wylotowymi. Jeżeli sie już takie pokazały to jest lipa bo cylinder nadaje sie tylko już do położenia nowej warstwy. Wydatek 700-1000zł[/quote'] Jeśli nikasyl będzie trochę wytarty to można jeszcze trochę polatać po zmianie tłoka, chociaż do końca sezonu? Czy można jeszcze bardziej pogorszyć sprawę czy już wszystko jedno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Jeśli nikasyl będzie trochę wytarty to można jeszcze trochę polatać po zmianie tłoka, chociaż do końca sezonu? Czy można jeszcze bardziej pogorszyć sprawę czy już wszystko jedno? Jeżeli nie ma jescze białych plam to możesz sobie pojezdzić spokojnie do końca sezonu a nawet dłużej. Jeżeli sie pojawiły to po założeniu nowego tłoka mozesz zatrzeć silnik w dosłownie kilka godzin bo wtedy aluminium złapie aluminium. Nie to żebym był pesymistą ale przeważnie jak sa jakieś sprzęty z nikasylem szczególnie wyczynowe crosówki i właściciel sprzedaje i ma słabą kompresje i albo mówi że trzeba zmienic tłok to zazwyczaj nikasyl jest na wykończeniu a koleś nie jeżdzi tylko pozbywa sie motocykla, żeby nie musiał kasy na naprawy wydawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Nie to żebym był pesymistą ale przeważnie jak sa jakieś sprzęty z nikasylem szczególnie wyczynowe crosówki i właściciel sprzedaje i ma słabą kompresje i albo mówi że trzeba zmienic tłok to zazwyczaj nikasyl jest na wykończeniu a koleś nie jeżdzi tylko pozbywa sie motocykla, żeby nie musiał kasy na naprawy wydawać. Nie pocieszyłeś mnie za bardzo :cry: Jak możesz podaj mi swój nr telefonu na prv to bym zadzwonił do ciebie i wypytał jeszcze o kilka rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 strzalek_t, nie wiem czy wysłałeś mi ten numer ale ja wysłałem do ciebie na prv i mam cały czas w elementach do wysłania więc pewnie nie poszło i od ciebie też nic nie mam a sprawa jest pilna bo wyjeżdżam po sprzęt za 2 godziny i boję się miny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andreo Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Kristi_tdr125 kupiles tego rx`a? sam sie przymierzam do takiej maszyny i chcialbym sie wypytac o kilka rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Kristi_tdr125 kupiles tego rx`a? sam sie przymierzam do takiej maszyny i chcialbym sie wypytac o kilka rzeczy Właśnie go przywiozłem. Ciekną przednie lagi, do wymiany (mam znowu nadzieję że tylko) tłok bo ma słabą kompresję ale jedzie jeszcze jak przecinak. Ma cylinder polini 160 ccm, jest zupełnie prosta, ma nowe sprzęgło, zębatki i łańcuch, tarcze i klocki hamulcowe i dostałem jeszcze dodatkowo klocki na przód i uszczelniacze do lag. Jest trochę zaniedbana, niektóre plastiki połamane i rozdarte siedzenie ale to raczej drobnostki. Najbardziej się obawiam zjechanego nikasylu! W weekend wszystko się okaże bo jadę chyba do serwisu założyć nowy tłok. Jakby co to pytaj a odpowiem dopiero jutro bo idę spać. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2004 No to gratulacje nowej fury. Życze Ci żeby chodziła bezproblemowo i dała wiele radości z jazdy. :buttrock: Wymina tłoka nie jest trudna ale jak nie czujesz sie na siłach to servis to za ciebie zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kristi_tdr125 Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 No to gratulacje nowej fury. Życze Ci żeby chodziła bezproblemowo i dała wiele radości z jazdy. :buttrock: Wymina tłoka nie jest trudna ale jak nie czujesz sie na siłach to servis to za ciebie zrobi. Dzwiniłem już dziś od rana do mechanika. Za niezbędne częsci i wymianę zapłacę około 600 zł, do tego będę kupował jeszcze połamany plastik ale później. Jeśli cylinder okaże się OK to w przyszłym tygodniu dosiadam sztukę i na tor :buttrock: :banghead: :banghead: Dzięki za dobre rady i powrotu do zdrowia życzę :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 W takim razie GRATULUJE nowej maszyny :buttrock:Tym już napewno da się ostro wyszaleć w terenie :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.