modjo Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam. Nurtuje mnie pytanie,czy do Yamahy R6 z 2001R pasowalby silnik od Fazera 600 z 2004R? Wizualnie oba silniki sa bardzo podobne. Niestety R6 ma juz wstawiane tuleje cylindrowe,zgodnie z przewidywaniami opuscily sie,co doprowadzilo do przepalenia uszczelki pod glowica miedzy 1 i 2 cylindrem i 3 i 4 cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Nie zupełnie, do wtryskowej R6 to prędzej, bo amerykanie sobie tak kombinują, brak info o gaźnikowej. Odpuściłbym sobie to, za dużo "tworzenia" przy tym by było. A co z tymi tulejami? Wizualnie widać, że się opuściły? Wrzuć proszę zdjęcie jak wygląda.PZDR. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Nie zupełnie, do wtryskowej R6 to prędzej, bo amerykanie sobie tak kombinują, brak info o gaźnikowej. Odpuściłbym sobie to, za dużo "tworzenia" przy tym by było. A co z tymi tulejami? Wizualnie widać, że się opuściły? Wrzuć proszę zdjęcie jak wygląda.PZDR.Po przylozeniu linialu do powierzchni bloku widoczne sa szczeliny miedzy wstawiona tuleja a linialem.Brak sladow honowania na tulejach,wg wlasciciela silnik bral olej,swiece wypalone na kawe z mlekiem. Rozwazam tez planowanie powierzchni bloku i glowicy,honowanie tulei i nowa uszczelka,nikt jednak nie potrafi powiedziec ile taka naprawa wytrzyma. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez modjo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 a to nie Ty zakładałeś tu temat o takim sposobie naprawy R6? Jakieś pół roku temu się przewinął, poszukaj w archiwum. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Nikt Ci nie da gwarancji na dalesz osadzenie tulejek ale karter mozesz zebrac, glowice zabielic musisz a uszczelke dorabiadz grubsza aby skompensowac ubytek kartera. Wysłane z ElDżi Optimus Dżi Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 a to nie Ty zakładałeś tu temat o takim sposobie naprawy R6? Jakieś pół roku temu się przewinął, poszukaj w archiwum.Nie,to nie ja,do mnie trafila R6 juz z uszkodzonym silnikiem,a czy to ta sama to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 no dobra, a skąd wiadomo w takim razie, że ma wciskane nowe tuleje, tak po prawdzie, taki efekt nie powinen nastąpić nawet przy osuniętej tulei. Natomiast widziałem takie przypadki w motocyklach złożonych fabrycznie gdzie przyczyna tkwiła w za dużej temp spalania. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Zrobilem zdjecie powierzchni bloku. Mnie to wyglada na wstawke,zeliwna lub stalowa. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez modjo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 ciężko powiedzieć czy to wstawka, widzę natomiast że silnik miał strasznie gorąco. Tłoki są spopielone, a białe naloty świadczą o bardzo ubogiej mieszance, która prowadzi do przegrzania silnika i takich kwiatków. Widziałem już takie przypadki, ale we wtryskowcach. Tak pobieżnie widać też, że silnik jest dojechany na maksa i chyba by już go nie odratował nawet planowaniem powierzchni, bo będzie żarł olej litrami. Dostanie sprawnego bloku od R6 graniczy z cudem. Przewalona sprawa.Wrzucisz jeszcze głowicę? Chciałbym się upewnić. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 ciężko powiedzieć czy to wstawka, widzę natomiast że silnik miał strasznie gorąco. Tłoki są spopielone, a białe naloty świadczą o bardzo ubogiej mieszance, która prowadzi do przegrzania silnika i takich kwiatków. Widziałem już takie przypadki, ale we wtryskowcach. Tak pobieżnie widać też, że silnik jest dojechany na maksa i chyba by już go nie odratował nawet planowaniem powierzchni, bo będzie żarł olej litrami. Dostanie sprawnego bloku od R6 graniczy z cudem. Przewalona sprawa.Wrzucisz jeszcze głowicę? Chciałbym się upewnić.Wrzucam zdjecia glowicy. To jest wstawka,czuc przeskok najpierw jest powierzchnia aluminiowa,czuc przeskow i tuleja z innego materialu,zeliwo lub stal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Aż się nagar miejscami wypalił, no chyba, że to wyczyszczone?Fabrycznie R6 też ma żeliwne tuleje, ale faktycznie gołym okiem widać uskoki. Nie potrafię nie mając porównania powiedzieć czy to ktoś rzeźbił czy nie, a bardzo mnie to ciekawi. Tak po prawdzie tuleja nie powinna się opuścić, bo od czego? Od grawitacji?:) przecież to ciasny wcisk. Moim zdaniem za ubogo, na ubogą mieszankę nie ma mocnych. U znajomego leży taki blok, chyba z uszkodzoną tuleją z tego co pamiętam, odnajdę go i porównam, bo mnie to zaciekawiło.Ustalenie co było rzeźbione w tym silniku jest podstawą do tego co z nim dalej zrobić. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Baba R6 nie jest na żeliwie, zwykły nikasil na alu położony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Aż się nagar miejscami wypalił, no chyba, że to wyczyszczone?Fabrycznie R6 też ma żeliwne tuleje, ale faktycznie gołym okiem widać uskoki. Nie potrafię nie mając porównania powiedzieć czy to ktoś rzeźbił czy nie, a bardzo mnie to ciekawi. Tak po prawdzie tuleja nie powinna się opuścić, bo od czego? Od grawitacji? :) przecież to ciasny wcisk. Moim zdaniem za ubogo, na ubogą mieszankę nie ma mocnych. U znajomego leży taki blok, chyba z uszkodzoną tuleją z tego co pamiętam, odnajdę go i porównam, bo mnie to zaciekawiło.Ustalenie co było rzeźbione w tym silniku jest podstawą do tego co z nim dalej zrobić.Nie czyscilem niczego,silnik rozebrany i tak zostawiony do dalszych decyzji.R1 z 2000 miala aluminiowe tuleje pokryte powloka, juz taki silnik poszedl na stolik do pokoju, z powodu peknietych dwoch tulei,tez mi sie kojarzy ze R6 ma alu i powloke,dochodzi do tego szara masa uszczelniajaca miedzy karterami w tym silniku stad miedzy innymi moje podejrzenie ze silnik jest kombinowany. Mialem przez chwile pomysl aby planowac blok i glowice do tego honowanie cylindrow i ... no wlasnie co z pierscieniami? Skoro byl tak przegrzany ze nie ma korka od chlodnicy,tloki tez moga nie miec wymiarow? Edytowane 11 Stycznia 2015 przez modjo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Baba R6 nie jest na żeliwie, zwykły nikasil na alu położony. http://img.photobucket.com/albums/v388/scooter6/Cylinder2.jpg Nie czyscilem niczego,silnik rozebrany i tak zostawiony do dalszych decyzji.R1 z 2000 miala aluminiowe tuleje pokryte powloka, juz taki silnik poszedl na stolik do pokoju, z powodu peknietych dwoch tulei,tez mi sie kojarzy ze R6 ma alu i powloke,dochodzi do tego szara masa uszczelniajaca miedzy karterami w tym silniku stad miedzy innymi moje podejrzenie ze silnik jest kombinowany. Mialem przez chwile pomysl aby planowac blok i glowice do tego honowanie cylindrow i ... no wlasnie co z pierscieniami? Skoro byl tak przegrzany ze nie ma korka od chlodnicy,tloki tez moga nie miec wymiarow? Jakby była na nicasilu to by nie miała swojego słynnego problemu z pękającymi tulejami. Muszę wygrzebać ten blok o którym wspominałem, bo dawno nie miałem rozebranej R6 przed oczami.http://img.photobucket.com/albums/v388/scooter6/Cylinder1.jpg http://img.photobucket.com/albums/v388/scooter6/Cylinder2.jpg Zobacz też na kondycje tłoków- są wilgotne i ciemne, a nie zjarane jakbyś je grzał palnikiem jak u modjo. Planowanie bloku nie byłoby złym pomysłem, ale na jednym zdjęciu powierzchnia tulei wygląda bardzo słabo, jak reszta tak wygląda to będzie olej szedł poł na pół z benzyną:) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Sprawa z silnikiem sama sie rozwiazala. Zatarta i obrucona panewka w pierwszym korbowodzie,oraz zapieczone w rowkach pierscienie. Wrzucam zdjecia panewki i tulei od wewnatrz silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.