jaycobe Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) ramy nawet w takich bajecznie drogich motocyklach (kawasaki H2R) spawane są głównie metodą MAG 4:00 to samo tyczy się ram z lekkich stopów gdzie spawając półautomatem bardzo trudno jest uzyskać równe lico.Kształt lica jest ważny, ale nie zgodzę z teorią że można po nim poznać głębokość lub brak wtopienia, gdyby tak było po co łamano by próbki?? Co do pękania ram na spawach, to jeszcze z taki zjawiskiem się nie spotkałem, poza super odelżonymi ramami ze stopów alu w motocyklach sportowych gdzie po X latach na skutek zmęczenia materiałowego następuje pęknięcie w najsztywniejszym miejscu (czyli na spoinie), ale tutaj technologia i jakość spawania mają już niewielkie znaczenie, bo na etapie projektowania ktoś założył że rama nie będzie wieczna, ma wykonać swoją pracę i do huty. EDIT:jeżeli ktoś ma zdjęcia ramy która na skutek uderzenie pękła na spoinie chętnie zobaczę. Tak jak pisałem dobrze wykonana spoina nigdy nie pęka na spawnie tylko obok. Że niby pół automatem jest ciężko położyć równe lico.... no proszę, jak się spawa okazjonalnie to pewnie tak. Spróbuj złamać próbkę pospawaną z pełnym przetopem i zobacz gdzie pęknie... nigdy na spawie a obok. Gdybym nigdy tego nie robił to bym się bez sensu nie wypowiadał. Jak ktoś siedzi przy spawaniu zawodowo uwierz że po licu widzisz czy ma przetop lub wtopienie czy nie. Próbuję znaleźć te zdjęcie ramy właśnie Sv 650 po liftingu co pięknie obrazowało jak pękła na spawie, jak mi się uda znaleźć to wkleje. edit.Zauważ jak pękła na 2 zdjęciu. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez jaycobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Prosiłeś to masz fotkę spawanej części która odpadła podczas normalnej jazdy na trasie DK87.Widać dosyć wyraźnie pęknięcie wszystkich spawów i nie był to skutek wypadku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaycobe Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co mi się wydaję pekniecia są obok spawów, czyli spawy są prawidłowe. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez jaycobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Dzięki Panowie rozumiem że osmarkane spawy w cb czy cbf to normalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Tak jak pisałem dobrze wykonana spoina nigdy nie pęka na spawnie tylko obok. Że niby pół automatem jest ciężko położyć równe lico.... no proszę, jak się spawa okazjonalnie to pewnie tak. Spróbuj złamać próbkę pospawaną z pełnym przetopem i zobacz gdzie pęknie... nigdy na spawie a obok. Gdybym nigdy tego nie robił to bym się bez sensu nie wypowiadał. Jak ktoś siedzi przy spawaniu zawodowo uwierz że po licu widzisz czy ma przetop lub wtopienie czy nie. Próbuję znaleźć te zdjęcie ramy właśnie Sv 650 po liftingu co pięknie obrazowało jak pękła na spawie, jak mi się uda znaleźć to wkleje. edit.Zauważ jak pękła na 2 zdjęciu. bardzo ciekawe zdjęcia, zwłaszcza nr1, wiesz jaki to model motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo43 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Fazer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.