Skocz do zawartości

główka ramy


Arturo43
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

ramy nawet w takich bajecznie drogich motocyklach (kawasaki H2R) spawane są głównie metodą MAG

 

4:00

 

to samo tyczy się ram z lekkich stopów gdzie spawając półautomatem bardzo trudno jest uzyskać równe lico.

Kształt lica jest ważny, ale nie zgodzę z teorią że można po nim poznać głębokość lub brak wtopienia, gdyby tak było po co łamano by próbki??

 

Co do pękania ram na spawach, to jeszcze z taki zjawiskiem się nie spotkałem, poza super odelżonymi ramami ze stopów alu w motocyklach sportowych gdzie po X latach na skutek zmęczenia materiałowego następuje pęknięcie w najsztywniejszym miejscu (czyli na spoinie), ale tutaj technologia i jakość spawania mają już niewielkie znaczenie, bo na etapie projektowania ktoś założył że rama nie będzie wieczna, ma wykonać swoją pracę i do huty.

 

EDIT:

jeżeli ktoś ma zdjęcia ramy która na skutek uderzenie pękła na spoinie chętnie zobaczę.

Tak jak pisałem dobrze wykonana spoina nigdy nie pęka na spawnie tylko obok. Że niby pół automatem jest ciężko położyć równe lico.... no proszę, jak się spawa okazjonalnie to pewnie tak. Spróbuj złamać próbkę pospawaną z pełnym przetopem i zobacz gdzie pęknie... nigdy na spawie a obok. Gdybym nigdy tego nie robił to bym się bez sensu nie wypowiadał. Jak ktoś siedzi przy spawaniu zawodowo uwierz że po licu widzisz czy ma przetop lub wtopienie czy nie. Próbuję znaleźć te zdjęcie ramy właśnie Sv 650 po liftingu co pięknie obrazowało jak pękła na spawie, jak mi się uda znaleźć to wkleje.

 

edit.

Zauważ jak pękła na 2 zdjęciu.

 

post-79332-0-01667500-1420540692_thumb.jpg

post-79332-0-01000000-1420540891.jpg

post-79332-0-85119500-1420541009.jpg

Edytowane przez jaycobe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-3995-0-94026600-1420541305_thumb.jpg

 

Prosiłeś to masz fotkę spawanej części która odpadła podczas normalnej jazdy na trasie DK87.

Widać dosyć wyraźnie pęknięcie wszystkich spawów i nie był to skutek wypadku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem dobrze wykonana spoina nigdy nie pęka na spawnie tylko obok. Że niby pół automatem jest ciężko położyć równe lico.... no proszę, jak się spawa okazjonalnie to pewnie tak. Spróbuj złamać próbkę pospawaną z pełnym przetopem i zobacz gdzie pęknie... nigdy na spawie a obok. Gdybym nigdy tego nie robił to bym się bez sensu nie wypowiadał. Jak ktoś siedzi przy spawaniu zawodowo uwierz że po licu widzisz czy ma przetop lub wtopienie czy nie. Próbuję znaleźć te zdjęcie ramy właśnie Sv 650 po liftingu co pięknie obrazowało jak pękła na spawie, jak mi się uda znaleźć to wkleje.

 

edit.

Zauważ jak pękła na 2 zdjęciu.

 

bardzo ciekawe zdjęcia, zwłaszcza nr1, wiesz jaki to model motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...