Skocz do zawartości

Dopasowanie i zakładanie sworznia tłoka w silniku 4T


erykkyre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koniecznosc podgrzewania tloka w starszych konstrukcjach ( lata 50 - 60 ) wynikala z tego ze material uzywany na tloki byl rozny od dzisiejszego, tzn zawieral mniej krzemu i mial wieksza rozszerzalnosc cieplna.

W tych konstrukcjach zakladano ze sworzen bedzie plywajacy zarowno w glowce korbowodu jak i tloku gdy silnik osiagnie temperature pracy.

Jezeli zakladamy do tych konstrukcji tloki wspolczesne dobrej jakosci to powinny one byc dostosowane od sworznia plywajacego w tloku, jesli dalej sa to tloki oryginalne lub akcesoryjne ze starych zapasow to dalej je trzeba podgrzac ( np wsadzic do goracej wody ).

Roznica w rozszerzalnoscl nie jest tu wielka.

Co do chlodzenia sworzni to nie mam dobrych doswiadczen, wole podgrzany tlok i sworzen w temp pokojowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...