Adam M. Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Koniecznosc podgrzewania tloka w starszych konstrukcjach ( lata 50 - 60 ) wynikala z tego ze material uzywany na tloki byl rozny od dzisiejszego, tzn zawieral mniej krzemu i mial wieksza rozszerzalnosc cieplna.W tych konstrukcjach zakladano ze sworzen bedzie plywajacy zarowno w glowce korbowodu jak i tloku gdy silnik osiagnie temperature pracy.Jezeli zakladamy do tych konstrukcji tloki wspolczesne dobrej jakosci to powinny one byc dostosowane od sworznia plywajacego w tloku, jesli dalej sa to tloki oryginalne lub akcesoryjne ze starych zapasow to dalej je trzeba podgrzac ( np wsadzic do goracej wody ).Roznica w rozszerzalnoscl nie jest tu wielka.Co do chlodzenia sworzni to nie mam dobrych doswiadczen, wole podgrzany tlok i sworzen w temp pokojowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.