marxik Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Cześć,mam problem z moją Hondą CBF 250 z 2004r. Jakiś czas temu pojawił się problem, gdyż rozładował mi się mój akumulator kupiony kilka miesięcy temu. Naładowałem go jeszcze raz, ale po tygodniu sprawa się powtórzyła więc zacząłem sprawdzać.No i okazało się, że napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. Po uruchomieniu silnika spada do jakiś 11,5V. Ponieważ nie było skoków napięcia - mój wybór padł na alternator. Po sprawdzeniu alternatora okazało się, że na kablach nie ma żadnego napięcia. Czyli sprawa wydaje się jasna - stojan do wymiany. No i tu się pojawia problem,Otóż dzisiaj wymieniłem stojan, na prawie nowy, ale efekt pozostał. Czyli nic się nie zmieniło!Dlatego mam do was pytanie, czy wiecie gdzie mogę teraz szukać usterki? Co powinienem sprawdzić? Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Jakie masz napięcie międzyfazowe na altku ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marxik Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Na alternatorze nie ma żadnego napięcia. Jak sprawdzam 1 z 2, 2 z 3 i 3 z 1 - nic. NIe ma żadnego.Teraz zacząłem się zastanawiać, czy przyczyna nie tkwi w doprowadzeniu napiecia z akumulatora. No bo jak rozumiem (nie jestem elektrykiem, to moge się mylić), ale do alternatora także dochodzi napięcie. A co by było gdyby nie dochodziło? Czy objaw mógłby być taki jak ma ja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Czy przerobiłeś ten temat?http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Takie fiku miku może pojawić się jak masz rozmagnesowane koło magnesowe.Tak z ciekawości zapytam czy sprawdzasz to na odpalonym silniku i odpiętym regulatorze? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marxik Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Sprawdzenie jest na odpalonym silniku i odpiętym alternatorze. Regulatora nie ruszam. A pytanie, czy można jakość poznać (zbadać/sparwdzić), że koło jest rozmagnesowane? Bo jak wkładam obudowę ze stojanem, to czuję oczywiście działanie magnesu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Takie fiku miku może pojawić się jak masz rozmagnesowane koło magnesowe. Może też być,że kupił drugą padlinę Edit: zmierz rezystancję miedzy fazami Edytowane 19 Października 2014 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Jak czujesz pole magnetyczne to na pewno nie ma tego problemu, napięcie powinno się pojawić. Sugestia Dzikowskiego jest słuszna i być może kupiłeś padlinę jednak znowu nie spotkałem się, żeby żadnego napięcia nie było na każdej fazie.Pomiar rezystancji obowiązkowy i przebicia do masy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marxik Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Koledzy, sorki, ale to oczywiście mój błąd. Jak człowiek jest durny ( o sobie mówię), to durno pisze. I jak ktoś próbuje sprawdzić napięcie prądu zmiennego ustawiając miernik na prąd stały, to raczej nic nie wyjdzie. Żenada - wiem :blush:Ale wracając do głownego wątku. Teraz napięcie z alternatora jest ok 50V na każdym wyjściu i na każdym jest takie samo. Ale ładowania akumulatora nadal nie ma. Sprawdziłem instrukcję serwisową i zrobiłem badania tam sugerowane - oporność na wtyczce do regulatora napięcia (jest ok) i połaczenie masa/kable wtyczki regulatora. I okazało się, że na jednym kablu jest masa. Po sprawdzeniu okazało się, że kabel nie dochodził prawidłowo do (nie wiem jak to się fachowo nazywa) puszki z bezpiecznikiem. Poprawiłem to i teraz jest zgodnie z instrukcją.Ale systuacja jest nadal kiepska, bo napięcie na akumulatorze (nie wystartowany) 12,5V. Po uruchomieniu silnika (światła zapalają się automatycznie) napięcie spada do 12,15V. Oczywiście im dłużej chodzi moto tym napicie maleje. No i teraz pytanie - czy pozostaje mi tylko wymiana regulatora napięcia? I czy można zbadać np. napięcie wyjściowe z regulatora, czy jest prawidłowe, bo to by był jednoznaczny wynik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Teraz wygląda na to, żeregulator jest do kupienia...no i masz zapewne sprawny altek w zapasie :) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marxik Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Cześć,wracam do tematu, ponieważ wymiana regulatora niestety nie pomogła. Problem polega na tym, że nie wiem już gdzie szukać i co sprawdzić. Mi przychodzi na myśl już jedynie okablowanie lub przekaźnik rozrusznika, choć w tym drugim przypadku raczej byłby problem z rozruchem. A tekowego nie ma.Więc może ktoś będzie miał pomysł co i jak mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Cześć,wracam do tematu, ponieważ wymiana regulatora niestety nie pomogła. Problem polega na tym, że nie wiem już gdzie szukać i co sprawdzić. Mi przychodzi na myśl już jedynie okablowanie lub przekaźnik rozrusznika, choć w tym drugim przypadku raczej byłby problem z rozruchem. A tekowego nie ma.Więc może ktoś będzie miał pomysł co i jak mogę sprawdzić? Przeczyść wszystkie styki i naładuj aku,bo 12,5 V to trochę za mało Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 A odniosłeś się kolego do punktu mówiącego o sprawnym aku Aku może wystartować sprzęta jednak zwarcie na celach lub inna usterka sprawi, ze napięcie ładowania nie osiągnie właściwego poziomu.Druga sprawa to jaki regulator kupiłeś? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.