kagie Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Witam użytkowników, mam sprawę dotyczącą wymiarów gaźnika i układu dolotowego, której nie potrafię rozwiązać z moim aktualnym stanem wiedzy. Chodzi o przedwojenne gaźniki Schebler. Przyjmijmy, że intersują nas dwa wymiary gaźnika - całkowita średnica jego kanału i średnica kanału w miejscu przewężenia. Który wymiar ma większe znaczenie? Oraz jakie znaczenie ma stosunek jednego wymiaru do drugiego? Mam do porównania dwa gaźniki, jeden o wymiarach 32 / 22,4 mm, drugi 29 / 23,8 mm. Który z nich będzie bardziej wydajny? Sprawa druga - wiadomo, że problemem byłoby, gdyby kanały ssące i kolektor miały średnicę mniejszą niż gardziel gaźnika. A co w sytuacji odwrotnej, jakie znaczenie mają kanały większe niż gardziel? Spotkałem się z sytuacją, w której ten sam silnik ma dwa warianty średnic dolotu. Załóżmy, że jeden ma 32 mm, drugi 29 mm, zeby nam pasowało do gaźników. Jak w takim wypadku może poskutkować założenie gaźnika 29 mm na dolot 32 mm? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Wpisz w wujka google "zwężka Venturiego" a zrozumiesz po co jest to przewężenie w gaźniku schebler.Zakładanie mniejszego gaźnika do większego kanału w silniku może dać dwa przypadki:1. silne zdławienie mocy2. wzrost mocy maksymalnej dzięki szybszemu przepływowi mieszanki zasysanej przez silnik (wg. literatury to pożądane zjawisko wystąpi jeśli średnica przelotu gaźnika do średnicy kanału ssącego nie jest mniejszy niż ok. 20%) Założenie za dużego gaźnika do za małego kanału skutkować będzie najczęściej dławieniem.Wszystko zależy też od pojemności cylindra z którym współpracować będzie gaźnik. Te zagadnienia opisał Pan Sałek w swojej książce "TUNING – zwiększanie sprawności silników spalinowych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.