Skocz do zawartości

Pas napędowy-kewlar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W ofertach sprzedazy pasów napędowych pojawił się pas kewlarowy czy też wzmocniony kewlarem.

Czy ktoś z Was jeździ na takim albo ma jakąś wiedzę na temat ?

Pas firmy Falcon. W zajawce tematu pisze o pasie kewlarowym a w specyfikacji ''materiał carbon fiber''.

Chcę załozyć pas 1'' lub 1 1/8'' i każde dodatkowe zwiększenie wytrzymałości mile widziane, ale...

Z góry dzieki za pomoc i znależienie chwilki by wrzucić swoją opinię.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasy do Harleya zawsze były wzmacnianie kevlarem. Jeśli nie masz przeokrutnie wyżyłowanego silnika i zjechanych pulleyów, to przy prawidłowo ustawionej geometrii oraz prawidłowym naciągu pasa nie będziesz miał problemów. HD zaleca jedynie kontrolę pasa i pulleyów przy każdym serwisie, wymiana jeśli elementy są uszkodzone.

 

Szerokość pasa wynika z szerokości pulleyów, nie możesz założyć pasa 1" na szerszy pulley.

 

Pewnie ten pas z włóknem węglowym jest mocniejszy, ale przez to mogą ucierpieć pulleye... Jak dla mnie to zabieg marketingowy, przy stockowych sprzętach nie ma sensu.

 

Prawidłowy naciąg pasa jest bardzo ważny: przy zbyt luźnym może ścinać zęby pasa, przy zbyt mocnym dostaje łożysko wałka zdawczego i pulleye.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie Dziekuję Panowie :)

Mam Evo 96 ro nie dłubany-z czego jastem dumny- a zrezygnowałem z łańcucha na rzecz pasa i przy laczku 250 mogę załozyć 1'' lub 1 1/8''.

Taka była wersja ale warsztat ''sie pomylił'' i mam stary pas i stary puley tylni :(

Na razie jeżdżę na tym co załozyli ale szukam własciwego rozwiązania najlepszy był by 1'' bo mam i dystams ok 5mm od rantu opony i tyle od rantu koła zdawczego .1 2/8 zbliża sie do rantu zdawczego ale to szerokość ostateczna.

Chciał bym znaleźć konfigurację, która pozwoli jechać spokojnie pare tysiaków km od domu...

Nie świruję ale czasami ''trza motonga przewietrzyć'' i nie chciał bym mieć niespodzianek.

Stoje teraz przed zakupem i puleya tylnego i do niego pasa i może to być jak wyżej założyłem, że

powinien puley mieć 65T a pas 135T bo to i koło i pas optymalne do wahacza i na 5-tce nie za wolne.

Nie mam serca za długo katować mojego Evo- za bardzo go lubię i nie mam sumienia męczyć tak zacnej maszynki :)

Dzieki za info a co byście sugerowali przy tych parametrach, które podałem w tym tekście?

Z góery Serdeczne Dzieki:)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...