Skocz do zawartości

KTM EXC 200 - śruba cylindra


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Kilka dni temu stałem się posiadaczem mojego wymarzonego enduraka. Jest to mój pierwszy motor tej klasy. Motorek ładnie jedzie. Po jednej z pierwszych jazd wziąłem się za dokręcanie wszystkich śrub. Jedna z śrub na cylindrze wygląda na to że się ukręciła (mam wrażenie że już wcześniej nie trzymała się tak jak należy. Załączam zdjęcia może będziecie widzieć co to za śruba.
Od tego jak ukręciła mi się śruba (wczoraj), postanowilem wkręcić ją na konopie, śruba się trzyma jest to rozwiązanie tylko na wczoraj. Podczas wczorajszej jazdy od czasu do czas szczególnie na biegu jałowym i na schodzeniu z obrotów dało się usłyszeć niepokojące pukanie silniku. Będę chciał dorobić tą śrubę i sprawdzić czy to ona powoduje pukanie (wydaje mi się że przed ukręceniem śruby tego nie było). Jeżeli po dorobieniu jej dalej będzie pukać oddaje do pobliskiego serwisu na przegląd, niech mi powiedzą na czym stoje a raczej jeżdzę :)
A może Wy się orientujecie czy ta śruba może powodować pukanie? (zdj w załączniku)post-78515-0-28962200-1411032193_thumb.jpgpost-78515-0-69328600-1411032211_thumb.jpg

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi! :)
bernicls

 

Edytowane przez bernicls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, jest to oś na której pracuje zawór wydechowy,

zanim zabierzesz się za "dokręcanie srub" poczytaj manual,

tę srubę dokręca się do końca, a potem luzuje o ileś tam obrotu(nie pamiętam o ile, mam manuala, chcesz to pisz pw), jeśli dokręcisz ją do oporu to zablokuje język zaworu i on nie zadziała, moto nie będzie miało max mocy

 

halasowac moze tam wiele elementów, znasz historię tego motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne informacje od sprzedającego to faktura na serwis w salonie KTM, wymiana tłoka, łańcucha, uszczelniaczy w 05.2014. Ponoć tłok jeszcze na dotarciu.

Rozumiem że bez tej śruby ani przy wkręceniu zwykłej śruby lepiej nie wsiadać na moto?

Edytowane przez bernicls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie stanie, będzie tylko sączyc tamtędy olej jak nie będzie sruby, jazda z niedziałającym zaworem jest na dłuższąmete szkodliwa dla silnika bo nie będzie się on oczyszczał z nagaru

 

daj cylinder i ośkę do tokarza, naprawi ci to za 20zł i po sprawie, przy okazji sprawdz z serwisówką wymiary tłoka i cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...