KristofPro Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzień dobry wszystkimW końcu się doczekałem i kupiłem swój pierwszy poważny motocykl Hondę xr400r z 1996roku, po rozebraniu silnika okazało się że ma gigantyczny luz na korbie na boki. Czy w górnnym oczku korbowodu tam gdzie wchodzi tuleja od tłoka zawsze jest mały otworek do smarowania? Ściągnełem manuala i tam jest ten otworek widoczny czy może były roczniki xr-ki bez tego oczka? Właściciel twierdził że dół jest ori tylko gorę robił tzn. nowy tłok, pierścionki i cylinder. Tłok faktycznie wygląda jak nowy ale kiedy siedzi w cylindrze to ma mały luz na boki, tuleja łączaca tłok z korbowodem z mini rysami i brak tego otworku w uchu korbowodu. Pierwszy raz rozebrałem silnik motocyklowy proszę o porade co robić i czy nie wrócic do gościa i ściagnąc z niego kase za oszustwo Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez KristofPro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 po co rozebrałeś na dzień dobry ten silnik nie mając wiedzy? to się ciśnie na usta.Luzy na oko i na boki...(?), wszystko ma swoje limity które można pomierzyć i wtedy dyskutować. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KristofPro Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) po co rozebrałeś na dzień dobry ten silnik nie mając wiedzy? to się ciśnie na usta.Luzy na oko i na boki...(?), wszystko ma swoje limity które można pomierzyć i wtedy dyskutować.Ponieważ silnik pobierał olej, świeca w oleju, kopcił i cieżko palił. Rozbierałem z kimś kumatym w mechanice silnikowej ale nie motocyklowej. Włozyłem pierscionki do cylindra i mierzylem te rowki szczelinomierzem wyszło od góry 1.0, 0,8 i 0,6. Na korbie nie wiem jak zmierzyć ale siedzac na motorku wystającą korbą ruszam w lewo i prawo około na 2cm to raczej za dużo? Poza tym tłok ma 0,5 mm różnicy po przekątnej czyli takie małe jajo. Do tego zawory wylotowe nie wygladają dobrze...Tak jak pisałem wczesniej gość powiedział że gore robił tylko bierze troszkę oleju przez uszczelniacz zaworów więc skoro trzeba było to sprawdzić chciałem jeszcze wybadać w jakim stanie jest reszta i chciałem jeszczę dodać że cylinder jest w stanie idealnym tylko tłok w nim luźny jakby ktoś źle dobrał wymiar tłoka Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez KristofPro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 że tłok luźny to pikuś, możesz mieć takie wrażenie, wcale nie musi siedzieć ciasno. 2cm to faktycznie jakoś duuużo. Ciekawe jaki ma luz promieniowy. Wrzuć jakieś foty, cylindra, korby, sworznia, tłoka. Ciekawe czy cylinder był szlifowany, czy tylko nowy tłok poszedł, albo w ogóle, bo uszczelniacze nie puszczają tyle oleju by kopcił, i świece brudziło. Trochę to śmierdzi... Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 cos mi sie wydaje ze gosc ci moto do remontu sprzedal..a nie po remoncie ... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KristofPro Opublikowano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Głowica poszła do roboty, zawory puszczają kompresje a uszczelniacze olej.Wie ktoś może czy sworzeń tłoka jest pływający? Czy w korbie jest np. wprasowany a w tłoku się obkręca?WGłowica poszła do roboty, zawory puszczają kompresje a uszczelniacze olej.Wie ktoś może czy sworzeń tłoka jest pływający? Czy w korbie jest np. wprasowany a w tłoku się obkręca?WZazwyczaj jest odwrotnie ponieważ tłok jest z miększy(alu), więc dlaczego można kupić korbowód z łożyskiem w głowce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 sworzen jest plywajacy , ma obracac sie w korbie i tloku , jesli w korbie stoi , to jest przytarta korba i nadaje sie do wymiany...przerabialem to w XR 600 , nic juz z tym nie zrobisz . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.