Skocz do zawartości

Honda xr400r wymiana korby


KristofPro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim

W końcu się doczekałem i kupiłem swój pierwszy poważny motocykl Hondę xr400r z 1996roku, po rozebraniu silnika okazało się że ma gigantyczny luz na korbie na boki. Czy w górnnym oczku korbowodu tam gdzie wchodzi tuleja od tłoka zawsze jest mały otworek do smarowania? Ściągnełem manuala i tam jest ten otworek widoczny czy może były roczniki xr-ki bez tego oczka? Właściciel twierdził że dół jest ori tylko gorę robił tzn. nowy tłok, pierścionki i cylinder. Tłok faktycznie wygląda jak nowy ale kiedy siedzi w cylindrze to ma mały luz na boki, tuleja łączaca tłok z korbowodem z mini rysami i brak tego otworku w uchu korbowodu. Pierwszy raz rozebrałem silnik motocyklowy proszę o porade co robić i czy nie wrócic do gościa i ściagnąc z niego kase za oszustwo

Edytowane przez KristofPro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co rozebrałeś na dzień dobry ten silnik nie mając wiedzy? to się ciśnie na usta.

Luzy na oko i na boki...(?), wszystko ma swoje limity które można pomierzyć i wtedy dyskutować.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co rozebrałeś na dzień dobry ten silnik nie mając wiedzy? to się ciśnie na usta.

Luzy na oko i na boki...(?), wszystko ma swoje limity które można pomierzyć i wtedy dyskutować.

Ponieważ silnik pobierał olej, świeca w oleju, kopcił i cieżko palił. Rozbierałem z kimś kumatym w mechanice silnikowej ale nie motocyklowej. Włozyłem pierscionki do cylindra i mierzylem te rowki szczelinomierzem wyszło od góry 1.0, 0,8 i 0,6. Na korbie nie wiem jak zmierzyć ale siedzac na motorku wystającą korbą ruszam w lewo i prawo około na 2cm to raczej za dużo? Poza tym tłok ma 0,5 mm różnicy po przekątnej czyli takie małe jajo. Do tego zawory wylotowe nie wygladają dobrze...Tak jak pisałem wczesniej gość powiedział że gore robił tylko bierze troszkę oleju przez uszczelniacz zaworów więc skoro trzeba było to sprawdzić chciałem jeszcze wybadać w jakim stanie jest reszta

 

i chciałem jeszczę dodać że cylinder jest w stanie idealnym tylko tłok w nim luźny jakby ktoś źle dobrał wymiar tłoka

Edytowane przez KristofPro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tłok luźny to pikuś, możesz mieć takie wrażenie, wcale nie musi siedzieć ciasno. 2cm to faktycznie jakoś duuużo. Ciekawe jaki ma luz promieniowy. Wrzuć jakieś foty, cylindra, korby, sworznia, tłoka. Ciekawe czy cylinder był szlifowany, czy tylko nowy tłok poszedł, albo w ogóle, bo uszczelniacze nie puszczają tyle oleju by kopcił, i świece brudziło. Trochę to śmierdzi...

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze gosc ci moto do remontu sprzedal..a nie po remoncie ...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Głowica poszła do roboty, zawory puszczają kompresje a uszczelniacze olej.

Wie ktoś może czy sworzeń tłoka jest pływający? Czy w korbie jest np. wprasowany a w tłoku się obkręca?

W



Głowica poszła do roboty, zawory puszczają kompresje a uszczelniacze olej.

Wie ktoś może czy sworzeń tłoka jest pływający? Czy w korbie jest np. wprasowany a w tłoku się obkręca?

W

Zazwyczaj jest odwrotnie ponieważ tłok jest z miększy(alu), więc dlaczego można kupić korbowód z łożyskiem w głowce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworzen jest plywajacy , ma obracac sie w korbie i tloku , jesli w korbie stoi , to jest przytarta korba i nadaje sie do wymiany...przerabialem to w XR 600 , nic juz z tym nie zrobisz .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...