shaman Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam wszystkichMam ostatnio do czynienia z Hondą Xl 500R 1984r. i 500 S. R-kę ujeżdżam i psuje obecnie a "S-klasa" czeka na swój czas. Ale do rzeczy.Mój problem tkwi w gaźniku. Zakładam temat po nieudanych próbach znalezienia informacji w serwisówkach i internetach -nie z wygody.1. Wiadomo nie od dziś że gaźnik Xl 500 ma pomkę przyśpieszającą i z jej pracą mam dylemat. Mianowicie na łączniu pokrywy komory pływakowej a korpusu przychodzi gumowa uszczelka. Jest ona uszczelnieniem między pompka a rozpylaczem - od dołu zaznaczone czerwonym kółkiem. Sprawa wygląda tak:a)z załorzoną uszczelką paliwo leci bardzo mizernieb)bez niej psika na pół metra (aż miło patrzeć :icon_razz: ) i to wygląda prawidłowo ale jako że kanał jest poza uszczelnieniem pokrywy(widać na zdjęciu ) cieknie.Na dodatek moja gumka jest już w dwóch częściach a wątpie żeby taką dostać.Myślałem o zastosowaniu o-ringa??? Silikon tam to siara-nie mam na tą chwile pomysłow - poczekam na was. 2.Problem również tego gaźnika ale pytanie ogólne - krzywa iglica-jej następstwa? Gaźnik rozebrany z powodu prycyhania i nie równej pracy. Objawy ubogiej mieszanki-ale ta iglica,,,jakoś nie pasuje..Z góry dzięki za pomoc Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez shaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Pytałeś w ASO czy mają ?Z którego roku ta XL ?Gaźnik od eSki podejdzie do eRki ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaman Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) W Aso pytałem już o uszczelke pokrywy tego gaźnika i nic więc watpie żeby mieli "uszczeleczke" a samo nowej posiadanie nie rozwiazuje mojego problemu. Rok tej Xl to 84r. W sce nie mam gaźnika i chyba nie będę tam zakładał oryginału ze względu na dostępnośc części do 30 letnich gaźników ale to temat na później. Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez shaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 W Aso pytałem już o pokrywe tego gaźnika i nic więc watpie żeby mieli "uszczeleczke" a samo nowej posiadanie nie rozwiazuje mojego problemu.Dlaczego nie rozwiąże to Twojego problemu ?Zapytaj o samą uszczelkę Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaman Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Dlaczego nie rozwiąże to Twojego problemu ?Zapytaj o samą uszczelkęZobacz wyżej jakie są objawy. Czy ta uszczelka się zużyła, czy ona jest tam potrzebna .? Dlaczego to tak działa , może to defekt tego gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaman Opublikowano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Witam po przerwie i testach. Mianowicie mój dylemacik rozwiązałem oringiem - 4.5 mm x 1,5 mm czyli 7,5 mm po zewnetrznej. Jak na razie nie cieknie pomka przyśpieszająca co za tym idzie -gaźnik działają prawidłowo. Dla potomnych informuje że w tym gaźniku jest jeszcze jedna nietypowa uszczelka (fi ~5mm) pod klapką AIR CUT-jej brak równa się wyciek. Drugi problem jaki maiłem rozwiązałem poprostu "nowym" gaźnikiem, Złożyłem z dwóch jeden dobry. Na starym zespole korpus przepustnica moto przerywało czasami przy 4000-7000 obr. Widać było między starą a obecnie założoną parą różnice(stara przepustnica była jakby poprzycierana) i co ważniejsze gaźnik zachowuje sie jak najbardziej prawidłowo. To tyle o moim gaziorku -swoją drogą to całkiem dobry gaźnik jak na tak wiekowy motocykl. Mimo wszystko nie chciał bym zamykać tego tematu bo jak wspominałem na początku mam jeszcze xl 500 s bez gaźnika. S-ka raczej zostanie ze mną długo i nie chodzi o to tylko żeby jechała.Chcę ją napewno spersonalizować wizualnie jak i technicznie. Do czego zmierzam ? Jaki inny, "świeży" gaźnik do xl 500? Chciałbym żeby wypowiedzieli się Ci którzy już wykonali taką przepróbkei jak Ci którzy mają jakąć koncepcje. Tym którzy twierdzą że lepiej zostać przy oryginale odrazu powiem że do gaźnika od XL 500 już ciężko o części - wspominana wyżej uszczelka pokrywy. Używki też dają wiele do życzenia. Myśle że oldschool-owe Hondy XL 500 jeszcze nie jednego enduromaniaka wychowają dlatego temat się przyda nie tylko mi.Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.