Michael123 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 WitamMoże chociaż tutaj mi ktoś pomoże.Mam już dość tej wsk 125!!!Zrobiłem sobie remoncik. Wszystko złożyłem poprawnie, wkręciłem silnik w ramę wlałem olej odpaliłem i było elegancko. wyregulowałem sprzęgło no i w końcu pora na przejażdżkę a tu dupa.1 rzecz to sprzęgło ciągnie. Jest wyregulowane, nawet jak podkręcę śrubkę na maxa w ślimaku że klamką już nie można ruszyć to motor sam jechać chce. Jeszcze nie wszystko. Ruszam słyszę mocne zgrzytanie, wrzucam 2 jeszcze głośniejsze zgrzytanie, na 3 trochę ciszej. Rozebrałem ostatnio jeszcze raz. wszystko było ok. Już nawet myślałem że może tarcza sprzęgła spada z zabieraka bo już tak kiedyś miałem, ale nie. Złożyłem silnik i dalej to samo. Co to może być? Proszę o pomoc bo już nie daję rady a to dziadostwo mnie wykończy!!! Nagrałem dźwięk jak stoi motor na stojaku bez łańcucha na 2 biegu. Słychać wyraźnie od 15 sekundy że coś jest nie tak. http://michalxx55.wrzuta.pl/audio/7X9EZzTi9pr/glos00001_allconverter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael123 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 aha dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nie ma za co. Na odległość jest bardzo trudno powiedzieć co jest przyczyną takiej pracy. Coś na pewno jest źle złożone lub ma niewłasciwe wymiary (np. tarcze korkowe są za grube i mają nierówną powierzchnię, wałki są źle zdystansowane, łańcuch sprzęgłowy ociera o korpus, któraś z podkładek oporowych jest źle załozona lub jej nie ma. Bez ogladu to tylko wróżenie z fusów. Rozłuż wszystko jeszcze raz, zrób fotki, pokaż jak to złożyłeś to może ktoś coś konkretniejszego powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael123 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 złożyłem wszystko i mam z głowy zgrzytanie ale znowu mam problem teraz ze sprzęgłem bo nie da się wyregulować i strasznie ciągnie na 1 i 2. mam filmik jak to sprzęgło jest złożone. https://www.youtube.com/watch?v=GNPl7b95AX4 co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crovcia Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 a nie sprawdzałeś czy może linka nie zacieła sięalbo coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael123 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 linka dobrze chodzi prawie nowa jest a z filmu wynika że dobrze złożyłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Tyle tam podkładek dystansowych naładowałeś. Nie pamiętam jak jest pod koszem sprzęgłowym, ale chyba tylko 1.Natomiast między koszem a (nie pamiętam nazwy) tym wieloklinem na tarcze cierne sprzęgła nie ma żadnej podkładki dystansowej.Obstawiam że po skręceniu sprzęgła na wałku po prostu nie pracuje ono odpowiednio przez zbyt dużą ilość podkładek dystansowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael123 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 jak nie ma iść jak nawet na schemacie jest pokazana http://mkonki.cba.pl/schematy/sprzeglo.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 (edytowane) A wałek w skrzyni biegów dobrze zdystansowany? Link nie działa. Edytowane 1 Lipca 2014 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Masz powsadzane za dużo podkładek dystansowych. Jedna ma iść od strony łożyska i jedna pomiędzy duży kosz sprzęgła i zabierak wewnętrzny. Tulejka na której obraca się kosz prawdopodobnie jest za długa ( możliwe, że jest od MZ bo średnice są takie same tylko długości różne). Po złożeniu całości i dokręceniu śruby trzymającej zabierak, obie części czyli zabierak i kosz sprzęgła mają się swobodnie obracać, ale kosz nie może mieć luzu wzdłużnego w osi obrotu, jak też promienuiowego. U ciebie kosz lata na boki i w kierunku przód-tył. Tak być nie może, bo po wciśnięciu sprzęgła jest on dociskany do zabieraka lub tych zbędnych podkładek i to powoduje blokowanie silnika. Po założeniu tarcz i sprężyn sprzęgło ma zapewniać przekazanie napędu na zębatkę napędową tylnego koła, a po wciśnięciu klamki ma zapewniać rozłączenie silnika i napędu. Jak jest inaczej to musisz doprowadzić do właściwego działania bo inaczej jazdy nie będzie. Przed założeniem tarcz sprawdź czy mają równą powierzchnię i podobną grubość. Jak coś jest nierówne to korki trzeba wyrównać na arkuszu papieru ściernego położonym na równej twardej powierzchni (np. tafla szkła).A z ciekawości co było przyczyną zgrzytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.