compix Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam ponownie, jestem chyba za bardzo wyczulony na swój motocykl, ale jak nie zapytam nie będę mógł spać;-) Zawsze sprawdzam poziom oleju przed uruchomienie silnika rano, i ewentualnie dolewam. Nocuje zawsze na stopce centralnej. dziś wyciągnąłem yamahe z garażu, nie odpalając postawiłem na stopkę boczną i umyłem go. Zostawiłem go na kilka godzin, i miałem jechać na egzamin, niestety pogoda się zepsuła, odstawiłem do garażu i zajechałem samochodem. Wieczorem wyciągam go z garażu, stawiam na stopce bocznej, uruchamia z ssania i się ubieram cały, podchodząc do motocykla świeciła mi się kontrolka oleju, od razu wyłączyłem silnik. Stawiam na stopkę centralną, i olej jest w normie. Uruchamia silnik ponownie i kontrolka oleju nie świeci. Przejchałem 30 km z jedną większą przerwą. Kontrolka ani razu się nie zaświeciła, i wszystko okej działa, ale parkując w garażu wieczorem, stawiam na stopkę centralną i wyłączam silnik, pokusiło mnie po chwili by sprawdzić poziom oleju, jest całe okienko. Szybko spłynął, ale silnik gorący, i możliwe dla tego. Pokusiło mnie by uruchomić ponownie silnik i w tedy sprawdzić stan oleju, oczywiście kontrolka się nie zaświeciła, a motocykl stał na stopce centralnej. Poziom oleju był w połowie, czy jest to normalne że połowa oleju leży grzecznie w misce, a reszta pracuje? Nie pamiętam bym zerkał na pracujący silnik na stopce centralnej. dla tego stąd te pytanie. Jeśli taki info gdzieś jest proszę o linka, ja niestety nie znalazłem takiego przypadku. Kontrolka oleju w xj 600 jest w końcu od poziomu czy ciśnienia? Bo wyczytałem że od poziomu? Dzięki z góry za pomoc! Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Kontrolka jest poziomu. W okienku nie powinno być widać oleju podczas pracy. Może masz za dużo. Odkręć korek i zobacz czy nie wali benzyną. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Odkręciłem teraz korek wlewu oleju, nie pachnie benzyną, albo ja nie rozpoznaję ;-). Uruchomiłem silnik teraz, i pracował na wolnych obrotach, po chwili poziom oleju spadł do kreski minimalnej, może troszeczkę nad. Po dodaniu gazu do około 2k obrotów poziom oleju jeszcze bardziej się zmniejszył. Poziom oleju na ciepłym jest całe okienko, na zimnym delikatnie za górną kreskę, troszkę się mi przelało. Możliwe że zbyt krótko patrzyłem, albo ma jakieś fochy, dziwne. Rozumiem że delikatnie oleju może być w okienku podczas pracy, nie chciałem osiągać większy obrotów by nie pobudzić domowników :) Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Xjty tak maja, jak napisal limo to jest poziom a nie cisnienie. Jak masz na maksa olej to na kosie sie nie zaswieci. Ale jak bedzie chociaz 2/3 poziomu to na kosie kontrolka sie zapali. Zle fabrycznie dobrany czujnik poziomu. Bez stresu :) Wysłane z ElDżi Optimus Dżi Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Miejmy nadzieje w takim razie że wszystko okej, bo pogoda przepiękna! dzięki wielkie za odpowiedzi! Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Z rzadka instrukcja poleca sprawdzać na centralnej podporze. W większości przypadków powinno się to robić na kołach z motocyklem w pionie.Sprawdź jak mówi Twoja i się stosuj. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto-Center Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Będziemy czekac na Twoją odpowiedź bo to przyda się także innym Użytkownikom na forum,szczególnie mniej doświadczonym. A co do sprawdzania to także zalecam w pionie na kołach,tak będzie bezpieczniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Sprawdzanie na kołach z motocyklem w pionie jest troszkę utrudnione, ale da jakoś rady. Dziś sprawdziłem, i kontrolka nie zaświeciła się, poziom na max i podczas pracy minimalnie tylko tego oleju zostaje, wystarczy dodać troszkę gazu i zabiera całość. Możliwe że jakiś psiku xj miała, albo krótko patrzyłem. Według instrukcji, cytuję " ustawić motocykl na podpórce centralnej. Rozgrzać silnik przez kilka minut " wypracuje technikę sprawdzania oleju w pionie na kołach bez drugiej osoby, i będę sprawdzał tak. Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Normalnie kucasz z prawej strony, łapiesz za manetkę wciskając jednocześnie hamulec i ciągniesz do siebie. Łatwo wtedy poznać kiedy moto jest w pionie bo ma się wrażenie że nic wtedy nie waży. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 No faktycznie dzisiaj spróbuje. Miałam problem własnie z pionem dokładnie, ale faktycznie, dzięki!Niestety chyba za szybko pochwaliłem yamahe. Wieczór nastał, troszkę wolnego czas to i na spacer z dywersją poszliśmy. Silnik bardzo dobrze się rozgrzał, bo upał na zewnątrz a przejechaliśmy 40-50 km. Wróciłem do domu, przed wjechaniem do garażu postawiłem moto na centralnej, i zerkam w okienko a tu połowa oleju, dodaje gazu trochę znika! Wychodzi na to że jak jest bardzo gorący silnik to tego oleju..przybywa. Sprawdziłem stan oleju po kilku minutach i jest pełne okienko, ale jak na zimno sprawdzam to jest minimalnie mniej. W instrukcji jest napisane by sprawdzać po kilku minutach pracy silnika, później odczekać kilka minut. Zastanawia mnie dla czego gdy silnik jest ciepły/letni/zimny to podczas pracy w okienku prawie oleju nie ma, a gdy jest gorący to tego oleju jest więcej? Może być to związane z tym że zawsze olej sprawdzałem na zimny, i ewentualnie dolałem? Kilka dni temu po dłuższej trasie na drugi dzien oleju troszkę ubyło, więc dolałem i minimalnie za górną kreskę przelałem. Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Wydaje mi się że dramatyzujesz :). Sprawdzaj przez jakiś czas stan oleju ale zawsze tak samo a nie raz tak raz tak :). Nie możesz co 50km dolewac oleju - to nie jest normalne, jeśli ona pije takie ilości oleju to masz nie zaciekwie, więc się nieco ... ustabilizuj :) Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compix Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Sprawdzam co jazdę, lub co jakiś czas. Postaram się nie dramatyzować i cieszyć jazda póki co:) dzięki! Cytuj "Motocykl to znak, że jego posiadacz nie utonął w szarości życia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 NIe ma sprawy, obserwuj notuj ew. ubytki i daj znać. Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Jeszcze trochę i uszczelkę wysadzi od nadmiaru :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Nic nie wysadzi, wywali przez odmę do airboxa . Poza tym kolego nie ma nic dziwnego że po nagrzaniu oleju jest więcej .Normalna fizyczna "przypadłość" płynów . A to że po wyłączeniu od razu jest go mniej też nic dziwnego . Olej przy rozruchu potrzebuje sporo czasu aby wszędzie dotrzeć i tak samo jest w odwrotnej sytuacji. Olej nie woda, musi mieć czas i warunki żeby spłynąć . Myślę że niepotrzebnie jesteś zesrany . Obyczaj jaki masz stan na zupełnie zimnym silniku i to jest punkt wyjścia a nie sytuacja na nagrzanym , świeżo wyłączonym etc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.