Skocz do zawartości

dt 80 lc2 dziwne zachowanie na wyższych obrotach.


matiw11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem z dtką. Słabo chodzi na wysokich obrotach. Nie wiem czemu na postoju kręci się tylko do 8500. Bieg trzeba zmieniać przy 6500, bo dalej to już niepotrzebne katowania. Ogólnie najlepiej przyśpiesza w zakresie 4000-6000. W tym przedziale ma dosyć dużo mocy i przyśpiesza całkiem nieźle. Kompresja jest dobra, bo robiony był ostatnio szlif cylka, a przed szlifem też nie była tragincza, tylko były luzy na pierścieniach . Blokady wszystkie zdjęte. Gaźnik wyregulowany. Co to może być? Wydaje mi się, że to może być moduł, bo pewnie poprzedni właściciel odblokował go na odpierdziel i może się coś teraz zrąbało. Czy jest taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożne są możliwości, sprawdź moduł, a jak te obroty przekładają się na prędkość ? może masz uszkodzoną tą plastikową zębatkę która napędza metalowy wałek obrotomierza w która wchodzi linka, zęby na tej zębatce mogły się trochę spiłować i już może Ci nie tak obroty pokazywać. Długo posiadasz tą DT ? grzebałeś przy czymś że tak teraz silnik pracuje ? Powiedz coś więcej bo tak to można gdybać, ew. oddaj do mechanika. Budowa silnika w tym motocyklu jest prosta, więc problemów nie powinno zbytnio być ew. jakieś blache, masz co nieco w ogóle pojęcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dalej mam problem z dt. Posprawdzałem trochę i dałem iglicę na sam dół i od razu kręci do 9000, a jak się pobawię manetką, to czasami nawet do 11000 dobije. Na 1 biegu idzie fajnie do 8000, na tym się zatrzymuje i po kilku sekundach się odblokowuje i jedzie do 10000. Na innych biegach tak już nie ma. Obrotomierz dobrze pokazuje, bo jak się ścigałem z skuterem 50 2t, to szły podobnie. Moduł jest dobry. Próbowałem jeszcze na dyszy 100(seryjna, to 110) i nie było różnicy.

 

@stanio50 umiesz czytać? Na górze wyraźnie napisałem, że nie mam blokad.

Edytowane przez matiw11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stanio50 umiesz czytać? Na górze wyraźnie napisałem, że nie mam blokad.

 

 

Owszem.

 

Podmień moduł z innej dt albo kup na zamianie one grosze kosztują, w ten sposób albo naprawisz motor(motorower) albo wykluczysz usterkę modułu.

Moim skromnym zdaniem moduł zapłonowy działa 0/1 czyli albo działa albo nie, w nim nie ma co się popsuć, ew kondensator elektrolityczny. Jak nie masz kasy na moduł to znajdź na necie schemat owego modułu kup części i sklepie komponenty i na laminacie uniwersalnym polutuj taki sam moduł zajmie Ci to 20 minut a komponenty nie będą kosztować więcej nic 20zł razem z laminatem uniwersalnym (chociaż jak dla mnie gra nie warta świeczki).

Ja remontowałem dt w taki sposób jak opisałeś wyżej, wymieniłem tłok, pierścienie, szlif. Motor tez nie chciał się wkręcać przyczyną były zużyte łożyska na wale korbowym stawiały duży opór, wraz ze wzrostem temperatury silnika łożyska się grzały i było coraz gorzej. Po wymianie łożysk wszystko wróciło do normy.

 

Powyższe przypadki są jedynie przykładami i nie należy się wzorować na nich.

 

Dając iglice na sam dół zubożyłeś mieszankę. Nie wiem czy do końca to dobre rozwiązanie, chociaż zawsze to jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...