damianos88 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam, Mam problem z moją yamaszką. W sumie od kiedy ją posiadam, słychać stuki z okolic sprzęgła. Mam już wymienioną skrzynię biegów. Lecz dźwięk jest taki sam, ciut się zmniejsza przy wciśnięciu sprzęgła. Demontowałem już tarczę sprzęgłowe, bębenek, został sam kosz i dalej dźwięk jest. Idąc dalej eksperymentami udało mi się zdjąć kosz sprzęgłowy w trakcie pracy (wiem wiem niebezpieczne troszkę to jest). Stukanie ucicha dopiero gdy kosz sprzęgłowy przestaje być napędzany z zębatki wału. Oznaczenie kosza to 4XV00. Dorwałem drugi kosz, lecz to samo oznaczenie. A z tego co wiedzę 4XV00 miały chyba wadę fabryczną jakąś, bo później już chyba szły 4XV02. Pytanie na czym opierała się ta wada, i czy możliwe że coś jest nie tak z zębatką na wale, że źle siada z koszem i powstają stuki ?? PS. Mam nadzieję, że jakoś udało mi się to dobrze opisać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 albo sprezyny amortyzatora wybite , albo lozysko pod koszem. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianos88 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 mówisz o łożysku igiełkowym zapewne. W sumie łożyska podmieniałem bo ma drugi silnik na części zamówiłem, i jakoś chyba mało prawdopodobne by oby dwa były w takim samym stopniu zużyte i był ten sam dźwięk. Co do sprężyn w koszu to w jednym więcej sprężyn ma luz w drugim chyba tylko dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianos88 Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Złożyłem silnik, i nagrałem dźwięki stuku, na wciśniętym sprzęgle jak i na puszczonym. Czy to może być to łożysko igiełkowe ??http://pl.tinypic.com/r/k0lgmq/8http://pl.tinypic.com/r/16krm0n/8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 kolego masz 2 wyjścia:-pierwsze to przyzwyczaić się do tego dźwięku bo jest charakterystyczny dla tego modelu-drugie, sprzedać moto pozdrawiam Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turlogh Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Witam! Kolego w moim CBX 550 jest bardzo podobny dźwięk - takie terkotanie, przy czym u mnie pojawia się on wyraźnie od 5,5 tys, obrotów pod obciążeniem. Na wolnych obrotach z okolicy sprzęgła też dobiega lekkie stukanie. Motorem zrobiłem z tym problemem 3,5 tys. kilometrów. Zjawisko istnieje ale mam wrażenie nie nasila się. Terkot najwyraźniej słychać jak się ostro przyspiesza. Osłuchiwałem silnik przez kijek drewniany i stuki najwyraźniej słychać przy sprzęgle. jak się dobrze osłuchałem tego dźwięku na wolnych obrotach podczas jazdy odnosiłem wrażenie, że to ten sam dźwięk tylko głośniejszy i szybszy. Nadmieniam, że kręcąc silnikiem na luzie zjawisko praktycznie nie występuje. Postaram sie nagrać filmik w weeekend. Najlepiej słychać gdy się mieli kołem na postoju, wtedy szum wiatru nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turlogh Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Witam! Kolego w moim CBX 550 jest bardzo podobny dźwięk - takie terkotanie, przy czym u mnie pojawia się on wyraźnie od 5,5 tys, obrotów pod obciążeniem. Na wolnych obrotach z okolicy sprzęgła też dobiega lekkie stukanie. Motorem zrobiłem z tym problemem 3,5 tys. kilometrów. Zjawisko istnieje ale mam wrażenie nie nasila się. Terkot najwyraźniej słychać jak się ostro przyspiesza. Osłuchiwałem silnik przez kijek drewniany i stuki najwyraźniej słychać przy sprzęgle. jak się dobrze osłuchałem tego dźwięku na wolnych obrotach podczas jazdy odnosiłem wrażenie, że to ten sam dźwięk tylko głośniejszy i szybszy. Nadmieniam, że kręcąc silnikiem na luzie zjawisko praktycznie nie występuje. Postaram sie nagrać filmik w weeekend. Najlepiej słychać gdy się mieli kołem na postoju, wtedy szum wiatru nie przeszkadza.Już wszystko wiadomo - panewka poszła na 2 cyl. Klepało aż się wyklepało. Niesamowite że zrobiłem z tym 6 tys. kilometrów. Na sam koniec Honda dowiozła mnie do domu i prawie zdechła. Silnik wyjęty, rozebrany, a połowy panewki brak. Luz ogromny. Wał tez dostał przez to. Na 2 cyl. brak kompresji, na 3 cyl. 6,5 atm. Zawór się niedomykał bo weszły na styk opiłki z zepsutego gwintu świecy. O dziwo wszystkie świece wykazywały spalanie idealne. Koniec sezonu bliski więc jest czas aby na spokojnie z 3 silników złożyć 1 dobry :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.