Skocz do zawartości

Cagiva Roadster 125 - żeliwne pierścienie tłokowe - pytanie.


Kuri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się do forumowiczów z następującym pytaniem , moja Cagiva wymaga wymiany pierścieni tłokowych , niestety , nigdzie nie mogę dostać dedykowanych , więc zdecydowałem się dorobić komplecik , jedna firma zaoferowała mi dorobienie w dobrej cenie , niestety zastanawia mnie materiał proponowany mianowicie żeliwo , wiem ze jest ono bardzo kruchym metalem i stąd moje pytanie , czy to ma sens dorabiać takie pierścienie? Prosił bym o podanie jakiś zalet i wad dla porównania jeśli ktoś miał doświadczenia z takim materiałem pierścieni.

Edytowane przez Kuri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzymała kompresji.

Cylinder jest bez żadnych uszkodzeń , tłok równierz , więc nie widze sensu robisz szlifa i kupować nowy tłok za kilkaset zł bo tyle to by pochłoneło skoro moge zrobić pierścienie , i dalej cieszyć sie sprawną maszyną.

 

EDIT: Uszczelki były wporządku , dla pełnej ścisłości zawiodła pompa oleju , gdzieś coś staneło i nie było dobrego smarowania , pierścienie sie wytarly i tyle , silnik nie został uszkodzony w żaden inny sposób.

Edytowane przez Kuri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzymała kompresji.

Cylinder jest bez żadnych uszkodzeń , tłok równierz , więc nie widze sensu robisz szlifa i kupować nowy tłok za kilkaset zł bo tyle to by pochłoneło skoro moge zrobić pierścienie , i dalej cieszyć sie sprawną maszyną.

 

EDIT: Uszczelki były wporządku , dla pełnej ścisłości zawiodła pompa oleju , gdzieś coś staneło i nie było dobrego smarowania , pierścienie sie wytarly i tyle , silnik nie został uszkodzony w żaden inny sposób.

Jak by wysiadl dozownik to najpierw by stanela korba albo wal na lozyskach,pierscienie se wytarly bo wkoncu musialy.Wymiana samych pierscieni pomorze tylko na chwile albo wogule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny pierścień ma szerokość 2.65mm , mój ma teraz 2.2mm , a co do dozownika , to olej podawany z niego jest do mieszanki , bezpośrednio do gaźnika więc niby czemu miał by stanąć wał? , nigdy się z czymś takim nie spotkałem , tam trafia jedynie troszkę oleju z mieszanki , wał pracuje w sumie na granicy braku smarowania , i wydaje mi się że nie powinien stanąć , a jechałem na suchej benzynie tego jestem pewien , bo pompa nie podaje oleju , jest albo zapchana albo uszkodzona , tak czy siak już z niej korzystał nie będę , wole sam wymieszać.

Edytowane przez Kuri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli korbowód nie ma luzu i nie ma ząbka na tuleji cylindra to można wyienić same pierścienie, pierścienie prawie zawsze są żeliwne ;) i takie w twojej cagivie powinny być - muszą oddawać ciepło, możesz oprosić żeby ci je z wierzchu pochromowali jak mają jak
Ewentualnie gotowe pierścienie możesz kupić na jawaczesci.pl - zadzwoń i zapytaj K Ruszczyka lub w http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/pionyr_dily/ - możesz napisać maila i lub poszukać na strnie pasującego rozmiaru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...