Skocz do zawartości

XJ 900 2003r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z ww. motocyklem. W zakresie obrotów od ok 3-5 tyś jest tak jakby przerwa w przyśpieszaniu, czuć i słychać po silniku ze coś go dławi ( na biegu jałowym wkręca się tak jak powinien, gorzej przy obciążeniu). Gaźniki były czyszczone ultra dźwiękowo i przeprowadzono synchronizację. Moje pytanie czy wina może leżeć w czujniku położenia przepustnicy i jak go ustawić poprawnie (był demontowany do czyszczenia gaźników), bądź czy też szukać winy w przepustnicach? Kończą mi się pomysły. Prosiłbym o jakąś pomoc:)
dodam ze na filtrze powietrza K&N ta ,,dziura jest większa" niż przy oryginalnym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS - detale takie jak zmiany rezystywności i sposób montażu w serwisówce.Miernik i do dzieła .

Najprawdopodobniej masz zły skład mieszanki roboczej lub zły poziom paliwa w komorze pływakowej. Pierwszy regulujesz położeniem iglicy ,drugi sprawdzasz podpinając węzyk do spustu w komorze pływakowej.

Komin oryginał czy przelot ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbadaj ten TPS miernikiem z tesko za 10zł. Mierzysz rezstancję i liniowośc jej zmian potem porónujesz z serwisówką .

SPrawdź czy dziura występuje przy jeździe z otwartym wlewem do baku .

Sprawdź czy wszystkie kapturki od synchro są na miejscu i czy nie ma lewego powietrza - psiknij samostartem w gaźniki (od zewnątrz ) - silnik nie powinien reagować .

 

Potem pobaw się połozeniem iglicy na przepustnicy podciśnieniowej (zacznij od zubożenia - ząbek w dół bo w teorii K&N powinien stawiac większy opór a jesli na większym oporze przepływu masz większa dziurę tzn. dziura bierze się ze zbyt bogatej mieszanki - trzeba ją zubożyć ).



Moze inaczej - jak jeździło przed regulacją i co zostało zmienione ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć informacji jaką rezystancję powinien mieć ten czujnik. Wszystkie przewody podciśnienia i odpowietrzania wraz z przewodami paliwa były sprawdzane.
Ja osobiście przed regulacją nie jeździłem było to jeszcze w tamtym roku jesienią o ile dobrze kojarzę. Znajomy jeździł tak cały zeszły rok, ale mi to nie daje spokoju bo już trochę o tym myślę i mam marzenie, że w końcu dojdę co to się dzieje. W czasie garażowania były robione zawory, czyszczenie gaźników, wymiana filtra powietrza, paliwa( filtr paliwa miał większą średnicę do podłączenia przewodów, ale na silę weszło).

Na wiosnę była powtórka z czyszczenia gaźników tym razem ultra dźwiękowo(ponoć to miało być przyczyną) jeszcze raz synchronizacja ustawianie składu mieszanki i ten czujnik TPS( był wykręcany do czyszczenia gaźników i teraz nie mogę znaleźć informacji jak go ustawic -proces ustawiania znam, tylko nie mam odpowiednich wartości do tego)
Dodam jeszcze, że jest nieszczelność w układzie wydechowym pomiędzy kolektorami a tłumikiem środkowym. (Ponoć w 4t nie ma to dużego znaczenia, ale lepiej zaznaczyć)

Wszystkie informacje odnośnie składu mieszanki i poziomu paliwa brałem z Autodaty.

Edytowane przez Damian Niemiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć informacji jaką rezystancję powinien mieć ten czujnik. Wszystkie przewody podciśnienia i odpowietrzania wraz z przewodami paliwa były sprawdzane.

Ja osobiście przed regulacją nie jeździłem było to jeszcze w tamtym roku jesienią o ile dobrze kojarzę. Znajomy jeździł tak cały zeszły rok, ale mi to nie daje spokoju bo już trochę o tym myślę i mam marzenie, że w końcu dojdę co to się dzieje. W czasie garażowania były robione zawory, czyszczenie gaźników, wymiana filtra powietrza, paliwa( filtr paliwa miał większą średnicę do podłączenia przewodów, ale na silę weszło).

 

Na wiosnę była powtórka z czyszczenia gaźników tym razem ultra dźwiękowo(ponoć to miało być przyczyną) jeszcze raz synchronizacja ustawianie składu mieszanki i ten czujnik TPS( był wykręcany do czyszczenia gaźników i teraz nie mogę znaleźć informacji jak go ustawic -proces ustawiania znam, tylko nie mam odpowiednich wartości do tego)

Dodam jeszcze, że jest nieszczelność w układzie wydechowym pomiędzy kolektorami a tłumikiem środkowym. (Ponoć w 4t nie ma to dużego znaczenia, ale lepiej zaznaczyć)

 

Wszystkie informacje odnośnie składu mieszanki i poziomu paliwa brałem z Autodaty.

Tylko serwisówka . W autodacie jest masa błędów . Ten pseudo katalog to jest jedna wielka mina - niby od reki informację masz a juz starciłem przez to gówno pół dnia i to nie raz.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...