Skocz do zawartości

Sporster Iron 883 - problem z kontrolką rezerwy paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim sporciaku zapala się kontrolka rezerwy paliwa pomimo pełnego baku.

 

Czy miał ktoś taki przypadek, sprawdziłem wstępnie okablowanie do czujnika i wygląda że jest ok.

 

Ma ktos może schemat elektryczny do sportstera 2009 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz opróżnić zbiornik i go zdjąć z motocykla, potem wyciągnąć moduł pompy paliwa i sprawdzić pływak rezerwy, może się zaciął. Pływak działa na potencjometrze, jeśli jest uwalony to do wymiany. To jest podwójny potencjometr, diagnostyka powinna wykazać ewentualny błąd.

 

Tak się robi diagnostykę:

 

link

 

Ciebie interesują kody B1004 i B1005, jeśli ich nie ma to stoi mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skasować ewentualne błędy w komputerze sporciaka ?

 

Gdzie jest w moim prostym liczniku "odometer reset button" ?

 

Jak ustawić licznik w tryb pokazywania tkz. "licznika dziennego" ?

Edytowane przez demol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odometer reset buton to kasowanie przebiegu dziennego.

 

Nie jestem pewien, ale reset się robi długo go przytrzymując, a zmiana licznika krótko.

 

Błędy się skasują same po kilkunastu uruchomieniach bez usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Wracam do tematu, chcę naprawić tę usterkę. Czy ktoś ma moze informacje jakie wartości rezystancji ma ten czujnik rezerwy ? Skoro samodiagnostyka ECu nie wykazuje błędów czujnik ten musi cały czas dawać sygnał który jest w widełkach rezystancji które sprawdza ECU.

 

Moze ktoś dysponuje schematem elektrycznym bądź serwis manualem który podpowie jakie wartości graniczne powinien miec ten czujnik i jak jeszcze ewentualnie mozna ten element elektryki posprawdzać, fajnie byloby np. Wiedzieć gdzie na złączu do ECU powinien pojawić sie sygnał z tego czujnika, wtedy łatwiej byloby równiez wykluczyc ewentualne uszkodzenie wiązki elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demol, wyślij mi swojego e-maila na priv, to Ci prześlę schematy od sporta 2008, będziesz miał od czego zacząć - na 95% układ pompy paliwa jest identyczny w 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demol, wyślij mi swojego e-maila na priv, to Ci prześlę schematy od sporta 2008, będziesz miał od czego zacząć - na 95% układ pompy paliwa jest identyczny w 2009.

 

 

Dzięki za schemat, juz teraz wiem że to switch a nie rezystor i nie ma nic wspólnego z ECU bo wystawia sygnał bezpośrednio do licznika przewodem Yellow/White.

 

Niebawem zdemontuję bak, wyjmę z niego pompę paliwa wraz z tym magicznym przełącznikiem i pomierzę go aby zweryfikować czy jest on sprawny.

 

2rcbrdw.jpg

2gv4s9u.jpg

 

No i kwestia magicznego przewodu Yellow/Red, zastanawiam sie co tam jest w przypadku kiedy nie ma dodatkowego akcesoryjnego wskaźnika, podejrzewam jakąś zworkę lub może jej brak i stad brak sygnału masy na tym przełączniku w baku a co za tym idzie brak sygnału że paliwo zostało nalane!

 

jestem genialny! :P to na razie teoria ale sprawdzę ją w realu i zobaczymy czy miałem rację :)

 

2zxxbf5.jpg

 

Na drugi dzień ...

 

No i dobrałem się wczoraj do pompy paliwa, sprawdziłem ten pływak (low level fuel sensor) i okazało sie ze jest niesprawny. Zastanawiając się jak on w ogóle działa rozebrałem go i okazało się że pływak czujnika jest namagnesowany a wewnątrz rurki po której się przesuwa znajduję się zwykły kontaktron.

 

mqdU5YR-ckRgkFZ7B3bpsdA.jpg

 

Kontaktron to taka mała szklana rurka w której znajduje sie namagnesowany styk który pod wpływem pola magnetycznego zwiera się lub rozwiera.

 

ksk1a_2.jpg

 

W czujniku HD jest zamontowany na płytce i wygląda to tak:

 

img_20130429_175658-3dcced1.jpg

 

Dodatkowo potwierdziło sie przypuszczenie ze na złączu 84A/B znajduje sie rezystor "zaślepka" który demontujemy w przypadku użycia dodatkowego wskaźnika paliwa. Bez tego rezystora cały układ by nie działał bo na przewodzie Y/R nie byłoby sygnału masy.

 

Koszt takiego kontaktrona w sklepie elektronicznym to jakieś 3zł, niestety oryginalny pływak HD to juz koszt około 80$.

 

Znalazłem jakiś discountowany czujnik na ebay ale wysyłka tylko do USA i tutaj pojawiają się schody ... :(

Edytowane przez demol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...