demol Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam, w moim sporciaku zapala się kontrolka rezerwy paliwa pomimo pełnego baku. Czy miał ktoś taki przypadek, sprawdziłem wstępnie okablowanie do czujnika i wygląda że jest ok. Ma ktos może schemat elektryczny do sportstera 2009 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Musisz opróżnić zbiornik i go zdjąć z motocykla, potem wyciągnąć moduł pompy paliwa i sprawdzić pływak rezerwy, może się zaciął. Pływak działa na potencjometrze, jeśli jest uwalony to do wymiany. To jest podwójny potencjometr, diagnostyka powinna wykazać ewentualny błąd. Tak się robi diagnostykę: link Ciebie interesują kody B1004 i B1005, jeśli ich nie ma to stoi mechanicznie. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Jak skasować ewentualne błędy w komputerze sporciaka ? Gdzie jest w moim prostym liczniku "odometer reset button" ? Jak ustawić licznik w tryb pokazywania tkz. "licznika dziennego" ? Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez demol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Odometer reset buton to kasowanie przebiegu dziennego. Nie jestem pewien, ale reset się robi długo go przytrzymując, a zmiana licznika krótko. Błędy się skasują same po kilkunastu uruchomieniach bez usterki. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Super ale gdzie jest ten guzik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Powinien być z tyłu licznika, tu masz link do instrukcji sporta 2009: link Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Sprawdzilem kody, nie mam zadnych bledow. Przy okazji malowania baku zajrze do tego czujnika w srodku.Dam znac co i jak ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Wracam do tematu, chcę naprawić tę usterkę. Czy ktoś ma moze informacje jakie wartości rezystancji ma ten czujnik rezerwy ? Skoro samodiagnostyka ECu nie wykazuje błędów czujnik ten musi cały czas dawać sygnał który jest w widełkach rezystancji które sprawdza ECU. Moze ktoś dysponuje schematem elektrycznym bądź serwis manualem który podpowie jakie wartości graniczne powinien miec ten czujnik i jak jeszcze ewentualnie mozna ten element elektryki posprawdzać, fajnie byloby np. Wiedzieć gdzie na złączu do ECU powinien pojawić sie sygnał z tego czujnika, wtedy łatwiej byloby równiez wykluczyc ewentualne uszkodzenie wiązki elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 demol, wyślij mi swojego e-maila na priv, to Ci prześlę schematy od sporta 2008, będziesz miał od czego zacząć - na 95% układ pompy paliwa jest identyczny w 2009. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) demol, wyślij mi swojego e-maila na priv, to Ci prześlę schematy od sporta 2008, będziesz miał od czego zacząć - na 95% układ pompy paliwa jest identyczny w 2009. Dzięki za schemat, juz teraz wiem że to switch a nie rezystor i nie ma nic wspólnego z ECU bo wystawia sygnał bezpośrednio do licznika przewodem Yellow/White. Niebawem zdemontuję bak, wyjmę z niego pompę paliwa wraz z tym magicznym przełącznikiem i pomierzę go aby zweryfikować czy jest on sprawny. No i kwestia magicznego przewodu Yellow/Red, zastanawiam sie co tam jest w przypadku kiedy nie ma dodatkowego akcesoryjnego wskaźnika, podejrzewam jakąś zworkę lub może jej brak i stad brak sygnału masy na tym przełączniku w baku a co za tym idzie brak sygnału że paliwo zostało nalane! jestem genialny! :P to na razie teoria ale sprawdzę ją w realu i zobaczymy czy miałem rację :) Na drugi dzień ... No i dobrałem się wczoraj do pompy paliwa, sprawdziłem ten pływak (low level fuel sensor) i okazało sie ze jest niesprawny. Zastanawiając się jak on w ogóle działa rozebrałem go i okazało się że pływak czujnika jest namagnesowany a wewnątrz rurki po której się przesuwa znajduję się zwykły kontaktron. Kontaktron to taka mała szklana rurka w której znajduje sie namagnesowany styk który pod wpływem pola magnetycznego zwiera się lub rozwiera. W czujniku HD jest zamontowany na płytce i wygląda to tak: Dodatkowo potwierdziło sie przypuszczenie ze na złączu 84A/B znajduje sie rezystor "zaślepka" który demontujemy w przypadku użycia dodatkowego wskaźnika paliwa. Bez tego rezystora cały układ by nie działał bo na przewodzie Y/R nie byłoby sygnału masy. Koszt takiego kontaktrona w sklepie elektronicznym to jakieś 3zł, niestety oryginalny pływak HD to juz koszt około 80$. Znalazłem jakiś discountowany czujnik na ebay ale wysyłka tylko do USA i tutaj pojawiają się schody ... :( Edytowane 30 Października 2014 przez demol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.