kamilful1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 WitamOstatnio dorwałem tanio RM 80 z 91' i miał być o roboty cylinder i tłok.Niestety pod wstępnym rozkręceniu silnika okazało się ,że jest spory luz na wałku skrzyni i wale korbowym .Moje pytanie brzmi ,czy dam radę sam wymienic te łożyska? Nie boje się samego rozpoławiania lecz bardziej wyjmowania skrzyni . I czy przypadkiem te łożyska nie mają takiego luzu orginalnie ? Przy wymianie łożysk ,odrazu centrowanie wału jak i wymiana korby ? Filmik : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Zaopatrz się w serwisowkę a zobaczysz,że skrzynia to małe piwo.Łożyska nie jest trudno wymienić o ile ma się do tego odpowiednie narzędzia np ściągacz do łożysk. Łożyska muszą mieć delikatny luz (na wale jak się nie mylę C3) bo inaczej by się zatarły.Centrowanie wału wykonuje się przy wymianie korby (nie łożysk) w zakładzie,który ma o tyn pojęcie. Przy skręcaniu karterów używaj specjalnego narzędzia (sam możesz takie zrobić lub kupić w sklepie np u Mielocha),które zakłada się na wał po czym ściąga się dwie połówki do siebie bez ryzyka,że wał się zejdzie do środka Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Co do serwisówki to nie za bardzo wie skąd ją wziąć .Są na ebayu ,ale to sporo czekania i pieniędzy .A co do tego narzędzia to mógłbyś mi pokazać zdjęcie? Pewnie dałoby radę zrobić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 http://shop.mieloch.pl/przyrzad-do-montazu-walow-korbowych-buzzetti-2t,pZ047087.bhtml Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 A może być takie coś jak na tym filmiku ? Co do serwisówki to nie da się nic poradzić tylko kupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 A może być takie coś jak na tym filmiku ? Co do serwisówki to nie da się nic poradzić tylko kupić ?Może być,ale to jest etap demontażu Co do serwisówki,to poszukaj w sieci-na pewno coś będzie Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Niestety serwisówki nie znalazłem .A co do wkładania wału to słyszałem że nagrzewa się łożyska i wchodzi lekko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Niestety serwisówki nie znalazłem .A co do wkładania wału to słyszałem że nagrzewa się łożyska i wchodzi lekko . Nagrzewa się gniazda łożysk a same łożyska się chłodzi Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Właśnie stanąłem na etapie odkręcania nakrętki wału (od strony sprzęgła) ,która trzyma zębatke .Wsadzałem tuleje w korbę i podkładałem drewienka lecz nie chciało puścić .Może macie jakieś pomysły na odkręcenie tego bez pneumata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kisYZF Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 pozycz od kogos elektryczny udar. Mi duzo razy bardzo pomogl.Cos jak to,tylko ja mialem makite http://allegro.pl/klucz-udarowy-elektryczny-pneumatyczny-1850w-best-i3921635384.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 A może tam jest inny gwint i w złą stronę odkręcam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Jeśli nie masz serwisówki, to popatrz w częściach używanych na aukcjach, jak wyglądają gwinty wałów korbowych Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) Odkręciłem magneto i tam był zwykły gwint ,w takim razie na zębatce będzie tak samo ?Nie ma na aukcjach wałow do RM . Edytowane 9 Lutego 2014 przez kamilful1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) Nie spotkałem się jeszcze z wałem,który miałby lewy gwint -jeśli jest taki,to najwidoczniej mało widziałem :D Edytowane 9 Lutego 2014 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilful1 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Mam jeszcze jeden problem ,gdzie idzie rurka nr.22 na tym schemacie ? : http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/1991/RM80S/CYLINDER+%28MODEL+M-N-P-R-S%29/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.